Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annette* » 17 mar 2012 22:30

vpk schreef:heb er geen ervaring mee, maar heb ook nog een kastje staan wat ik op zo'n manier wil bewerken..weet jij welk nr van de GG dat in stond? ik heb het namelijk een keer gezien en wilde het bewaren, maar hij is toch weer op de stapel beland en nu kan ik het artikel niet weervinden...

Het stond in de GG van begin september 2011, ik scheur altijd de creabea dingen, recepten etc. uit de GG en Terdege en bewaar ze in een map. Zo af en toe komt er nog wel eens iets van pas ;).

Heb er nu eerst en laag bruine verf op gesmeerd, verdere stappen moet ik nog maar even bedenken. Thanks voor de tip Nita!

Ben begonnen met het tekenen van een patroon voor een tas, maar dat valt toch nog vies tegen :?. Ik wou een voor en achterkant en de onderkant en zijkant uit één stuk, maar hoe krijg je dat netjes in een bocht genaaid? Heb nu maar even een patroon van een simpel tasje van internet geplukt en die eerst maar een proberen in elkaar te plakken, misschien heb ik dan wat meer een voorbeeld.
Wat de toekomst brengen moge........

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jeepeecee » 19 mar 2012 14:18

Ben vorige week ook weer eens creatief geweest ( was al heeeel lang niets van gekomen :oops: )

Afbeelding
Afbeelding

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 19 mar 2012 14:44

leuk gedaan jeepeecee, wat schattig die vogeltjes erbij! =D>

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 19 mar 2012 14:59

Gaaf JPC! Ik ben vorige week ook bezig geweest om 't 'voorjaar in huis te halen', heerlijk!
Heb zo'n gave kleur hyacinten gevonden!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 mar 2012 16:20

ben ook al wat aan het 'prutselen' (volgens dochterlief) geweest met vogeltjes en eitjes ed. leuk weer het voorjaar in huis.

nu zijn we natuurlijk wel benieuwd welke kleur dat dan is judith! :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 20 mar 2012 22:47

vpk schreef:nu zijn we natuurlijk wel benieuwd welke kleur dat dan is judith! :wink:

Zal morgen ff een foto schieten als ik 't niet vergeet ;-) 't Is een soort oud-roze, met iets paarse gloed erin, beetje lastig uti te leggen !

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 mar 2012 23:35

Ziet er gezellig uit jeepeecee

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 26 mar 2012 13:02

@ mammavansophie: maak je nog steeds van die leuke speltjes. aangezien E. zo'n lekker koppie met haar heeft ;/
Afbeelding

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 26 mar 2012 20:19

Een vraagje, heeft er iemand ervaring met het verven van een hoed?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 26 mar 2012 20:22

Eén van mijn zusjes heeft eens een -ik geloof zwarte- hoed lichtgrijs gespoten ..... met een spuitbus bij een automaterialenzaak vandaan :wink: ! Het is goed gelukt, ze draagt hem nog steeds regelmatig ...

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annette* » 27 mar 2012 13:37

Vanavond ga ik een poging wagen om de tas in elkaar te zetten. Ik kwam er maar niet uit, maar laatst een patroon gevonden voor een strandtas van tafelzeil dus vrijdag eens wat geprobeerd met tape en het leek er al aardig op. Heb hele andere maten aangehouden maar het gaat er maar om dat ik een idee heb en er vorm in zit. Vanavond een avond met me moeder ingepland zodat ze naaien mag voor me ;). En nu nog op zoek naar het materiaal waar ik de tas mee wil bekleden, 'k weet hoe het er ongeveer uitziet maar niet wat het is... Lekker vaag dus.

@ Judith; foto ;)! Denk dat ik het ongeveer wel weet, volgens mij zijn dat meestal van die 'foutjes'.

Heerlijk dat gefreubel met al die voorjaarsbollen etc. :D! Misschien een tip; geef bollen bijna geen water en zodra de knop maar wat open gaat helemaal geen water meer geven. Hoe meer water, hoe harder ze gaan groeien en wilder het wordt.
Wat de toekomst brengen moge........

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 27 mar 2012 15:55

*Annette* schreef: Misschien een tip; geef bollen bijna geen water en zodra de knop maar wat open gaat helemaal geen water meer geven. Hoe meer water, hoe harder ze gaan groeien en wilder het wordt.

Klopt idd, maar met narcissen wil dat nog wel eens verkeerd gaan. (bij mij nu gelukkig niet) Het is wel tijd om er weer nieuwe bolletjes in te zetten. Ze zijn aardig uit gebloeid.
Afbeelding

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 27 mar 2012 16:28

Sophie77 schreef:Eén van mijn zusjes heeft eens een -ik geloof zwarte- hoed lichtgrijs gespoten ..... met een spuitbus bij een automaterialenzaak vandaan :wink: ! Het is goed gelukt, ze draagt hem nog steeds regelmatig ...

Bedankt, daar was ik nog niet opgekomen, zijn er nog meer ervaringen of tips?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 27 mar 2012 16:58

Daar kan ik inkomen, het is ook niet zo'n voor de handliggende manier denk ik :wink:, maar wel effectief!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mar 2012 19:08

Voor de naaiers onder ons: hoe krijg ik een ronde rand mooi omgezoomd? Ik ben een rok aan het maken, maar daar zit bij de bovenrok een ronde rand, en die moet volgens Knipmode omgezoomd worden. maar dat krijg ik dus niet voor elkaar, dan gaan er stukjes dubbel enzo. Is dat eigenlijk wel mogelijk?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Relaties”