Red Bull boycotten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

RogierV
Kapitein
Kapitein

Re: Red Bull boycotten?

Berichtdoor RogierV » 16 mar 2012 13:44

Echt?

Wat is er spottend aan?
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 mar 2012 21:05

Optimatus schreef:Ik heb die rommel nog nooit gedronken.

Mis je niets aan.

Probeer het eens anders te bekijken: misschien dat er nu mensen zijn die denken: "Wie is dat eigenlijk, die ze belachelijk proberen te maken?"

Inderdaad. Ik zei het geloof ik al eerder, men zou zich veel drukker moeten maken om de groep mensen die zich afvraagt om wie dit nou gaat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 mar 2012 21:07

RogierV schreef:Echt?

Wat is er spottend aan?

Ben je nu aan het trollen? Foei!

Al moet ik wel zeggen dat ik erg blij ben dat als ze een soortgelijke reclame zouden maken met de Boeddha, ik er waarschijnlijk gewoon hartelijk om zou kunnen lachen (boeddha met red bull, wat een combinatie)

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 16 mar 2012 22:35

Mortlach schreef:Ben je nu aan het trollen? Foei!

Wakker Mortlach? Dat lijkt Rogier zijn missie, christenen trollen. Het houdt hem in ieder geval dicht bij de Waarheid :mrgreen:
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 17 mar 2012 10:11

Ik heb het filmpje niet gezien. Ik hou er ook niet van om christelijke thema's te verwerken in reclames. Ik vind het ook best als mensen er tegen protesteren, al zou ik dat zelf nooit doen.
Hoe minder aandacht hoe beter.

Toch is er ook een positieve kant. Wellicht een goede aanleiding om het verhaal van Jezus weer eens op te halen en vertellen dat Jezus volgens dit verhaal uitbeeldt het probleem onder de knie gekregen te hebben. De zee als metafoor voor de 'zonde'.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 17 mar 2012 13:06

deels troll deels serieuze vraag.

Try as i might, ik heb niet de indruk dat ze hem echt belachelijk maken toch?
Het is juist positief als je het mij vraagt.

Jezus in the picture met een beetje humor. Of zou hij er zelf niet om kunnen lachen?

boeddha met red bull, wat een combinatie

Niks vleugels dikke buik krijg je ervan.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 17 mar 2012 13:59

Ik heb de reclame gezien. Op zich heb ik tegen een reclame als deze niet zoveel bezwaar. Een beetje humor en luchtig omgaan met geloof vind ik geen probleem.

Ik zal er dus niet minder Red Bull om drinken. Niet dat ik het vaak drink, zeer zelden eigenlijk.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 mar 2012 14:40

Faramir schreef:Ik heb de reclame gezien. Op zich heb ik tegen een reclame als deze niet zoveel bezwaar. Een beetje humor en luchtig omgaan met geloof vind ik geen probleem.

Maar jij bent dan ook niet van de loodzware kant :-)

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 17 mar 2012 18:16

Faramir schreef:Ik heb de reclame gezien. Op zich heb ik tegen een reclame als deze niet zoveel bezwaar. Een beetje humor en luchtig omgaan met geloof vind ik geen probleem.

Ik zal er dus niet minder Red Bull om drinken. Niet dat ik het vaak drink, zeer zelden eigenlijk.

Jij vindt het wel 'oke' dat Jezus op een spottende manier weg gezet wordt. Heeft Jezus niet genoeg te lijden gehad toen hij geschopt, geslagen en aan het kruis genageld werd? Het doet me pijn te lezen dat jij, een broeder zich erin kan vinden dat Jezus spottend weggezet wordt.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 17 mar 2012 18:20

Mortlach schreef:Maar jij bent dan ook niet van de loodzware kant :-)

Het heeft niets met zwaar of luchtig te maken maar wel met het eren van God. Jezus is er duidelijk is dat we Hem eer dienen te betuigen (Joh 5:23). Dus niet bespotten in welke vorm dan ook.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 17 mar 2012 18:23

JHM schreef:Jij vindt het wel 'oke' dat Jezus op een spottende manier weg gezet wordt.

Ik vind het niet echt onder spotten vallen.
Heeft Jezus niet genoeg te lijden gehad toen hij geschopt, geslagen en aan het kruis genageld werd?

Hij heeft voor hetere vuren gestaan. Als Hij dat allemaal al heeft doorstaan dan kan zo'n getekend reclamespotje geen indruk maken op Hem neem ik aan.
Het doet me pijn te lezen dat jij, een broeder zich erin kan vinden dat Jezus spottend weggezet wordt.

Vervelend voor je.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 17 mar 2012 18:32

Faramir schreef:Ik vind het niet echt onder spotten vallen.

Vind je het erend naar Jezus?

Faramir schreef:Hij heeft voor hetere vuren gestaan. Als Hij dat allemaal al heeft doorstaan dan kan zo'n getekend reclamespotje geen indruk maken op Hem neem ik aan.

Dus na alle leed die hij gedragen heeft kan dit er nog wel even bij? De Zoon vroeg Hem te eren (Joh 5:23).

Faramir schreef:Vervelend voor je.

Ik had gehoopt dat ingezien had dat je reactie misplaatst is, maar het lijkt je weinig te boeien.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 17 mar 2012 18:54

JHM schreef:Vind je het erend naar Jezus?

Nee. Ik denk echter dat er tussen zwart en wit nog een grijs gebied zit.
Dus na alle leed die hij gedragen heeft kan dit er nog wel even bij? De Zoon vroeg Hem te eren (Joh 5:23).

Ik denk simpelweg niet dat Hij zich druk kan maken om dit soort dingetjes. Er zijn wel een aantal urgentere zaken die Zijn aandacht behoeven.
Ik had gehoopt dat ingezien had dat je reactie misplaatst is, maar het lijkt je weinig te boeien.

Ik vind het oprecht vervelend voor je dat de mening van anderen pijn veroorzaakt bij jou.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 19 mar 2012 12:12

JeeWee schreef:In het hoofdredactioneel commentaar spreekt het Reformatorisch Dagblad zich uit tegen een reclame van Red Bull, waarin Jezus wordt afgebeeld. Red Bull moest zich vrijdag verantwoorden voor de Reclame Code Commissie omdat het bedrijf in een tv-commercial absurdistische beelden brengt van Jezus Die over het water loopt.

Afbeelding

Wat vinden jullie? Moeten christenen hun stem verheffen en protesteren tegen het feit dat de naam van de God van de christenen, de Onveranderlijke en de Heilige, wordt aangetast? Zelfs als je bij voorbaat weet dat daar in onze samenleving om gelachen wordt?

Of vind je dat we niet zo kleinzielig moeten zijn en hier gewoon om moeten lachen en de schouders ophalen?

Gewoon de schouders ophalen. Als je vind dat red bul immoreel is kan je ze beter boycotten dan de reclame verbieden. Dat maakt namelijk weinig uit, ze komen simpelweg met een nieuwe reclame.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 19 mar 2012 14:03

Jij vindt het wel 'oke' dat Jezus op een spottende manier weg gezet wordt. Heeft Jezus niet genoeg te lijden gehad toen hij geschopt, geslagen en aan het kruis genageld werd?

Niet dat ik je wil `trollen`.
Maar er zijn vandaag de dag mensen die nog veel erger te lijden hebben dan Jezus.

Was de reclame met de uitgehongerde etheopiers van red bull dan niet minstens net zo aanstootgevend?

Terug naar “Archief”