Moderator: Moderafo's
Ik wil toch meer de afhankelijkheid van de persoonlijke omgang met god benadrukken. Mijn gebed is voortdurend of de Heere God voor mij deuren wil openen of sluiten.
Ik geloof dat de één wel ruimte krijgt voor een relatie en de ander niet.
Ook bij hetero's is dat soms zo. De één voelt zich geroepen tot het celibaat en de ander niet.
Tante Pollewop schreef:Vermoorden en liefhebben is nogal een verschil, of niet?
Tante Pollewop schreef:Uit liefde vermoorden?
Tante Pollewop schreef:Het is nog steeds niet te vergelijken.
Wilsophie:God heeft de verzoening allang tot stand gebracht , de wereld is dood in zonden en misdaden en alleen zij die delen in de opstanding van het nieuwe Leven door geloof krijgen daar deel aan en ontvangen die zegeningen.
En God houdt alleen rekening met die nieuwe mens en niet met de wensen en lusten van de oude mens, want dat is tot verzadiging van het vlees.
Dat was mijn clou, of noem het mijn insteek op grond van de beloften van Christus onze Heer.
hubert schreef:
Wilsophie: De meeste dingen die je schrijft gaan boven mijn theologische pet. Heb je erover gestudeerd of zo, of ben je Jehova getuige?
Het citaat begrijp ik dan nog net, maar dat je precies zegt te weten wat God denkt en waar HIJ/ZIJ allemaal rekening mee houdt of niet, dat kun je niet waarmaken. God is immers de Ondoorgrondelijke! De Grond onder ons Bestaan! Het Laatste Geheim!
En vleselijke lusten zijn ook voor de kinderen Gods niet ongepast. De nieuwe mens is immers ook in zijn seksualiteit vernieuwd. Het zou anders een saaie boel worden.![]()
="Kereltje"Maybe is het duidelijk dat het er niet toe doet of het is te vergelijken. Het eert uw vader of uw moeder is ook niet te vergelijken met vermoorden.
Targetses schreef:En als je dat niet gelooft, ga je twee keer dood. Puh.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten