Moderator: Moderafo's
schaapje schreef:Dat heb je goed gezegd schelpje, daar zijn die momenten dat ik wat anders wil dan de Here, en dan gaat het mis, die eigen wil speelt ons altijd parten.
Het was niet tegen jou hoor, het staat toevallig onder jouw posting![]()
Maar dat is nu wat ik bedoel als ik zeg, dat wij immer moeten strijden tegen ons eigen IK.
God van de troon en ik erop!
Dat zijn onze vijanden, die in dit leven nooit helemaal overwonnen worden.
Ik had een reactie gegeven op het feit dat er gezegd werd dat Thomas niet geloofde in de opstanding, maar dat staat er niet.
Thomas geloofde wel degelijk in de opstanding maar pas na 8 dagen.
Als iedereen nu gewoon ingaat op wat er inhoudelijk gezegd wordt over het onderwerp.
Typerend is uiteraard in de tekst waarin hij zei: "Ja Heer ik geloof" pas na 8 dagen was
= Marin uit de Bazuin?
Welk antwoord gaf Jezus hem? “Zoals Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zo moet ook de Zoon des mensen verhoogd worden.” Joh. 3: 14. Hier is Jezus het middel.
Op dezelfde manier moet Jezus verhoogd worden, opdat allen op Hem mogen zien.
Maar waarom verhoogde Mozes een slang?
Hoe kan een slang, dat dodelijke, gemene, venijnige, giftige ding, ooit een symbool van de smetteloze Zoon van God zijn? Het laat ons zien, dat de menselijke natuur gelijk is aan de natuur van de slang – Satan zelf.
Die is zo hopeloos slecht, dat die niet te genezen is. Wij kunnen het gif ervan niet overwinnen. Maar nu kijken wij daarvan weg naar het verhoogde kruis. Daar zien we Jezus, die onze oude slangennatuur draagt aan het hout.
“Maar thans in Christus Jezus zijt gij, die eertijds veraf waart, dichtbij gekomen door het bloed van
Christus. Want Hij is onze vrede, die de twee één heeft gemaakt en de tussenmuur, die scheiding maakte, de vijandschap, weggebroken heeft.” Ef. 2: 13, 14.
Aan het kruis vernietigde Christus deze oude zondige natuur. En Jezus bracht niet alleen onze oude, slechte, zelfzuchtige natuur, met al zijn zondige neigingen ter dood, maar ook bracht Hij door het goddelijke met het menselijke te verbinden, een nieuwe schepping voort.
Zie nu op de verhoogde Christus op Golgotha. Zie daar de liefde van God, een liefde zonder weerga. “Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.” Joh. 3: 16.
Die nacht richtte Christus de ogen van Nikodemus op het verhoogde kruis. Wij kunnen het ons
voorstellen: “Nikodemus je hebt te lang op jezelf en je eigen werken en inspanning gezien, om jezelf bij God aan te bevelen. Je bent niet geschikt om de hemel binnen te gaan.” Van te voren had Nikodemus van zichzelf gedacht, dat hij een goed mens was, maar nu in de tegenwoordigheid van Christus, zag hij dat zijn leven in werkelijkheid verdorven en zondig was. Hij was diep geschokt door de ontdekking, dat er een koninkrijk des hemels was, te rein voor hem om daarin binnen te gaan.
Dat zou heel veel ophelderen want dat woord wordt verschillend gebruikt. Er zijn ook meerdere woorden voor in de grondtekst.Wanneer we de verzoening bestuderen, zal God ons een openbaring van Zijn liefde geven.
="Schaapje"Ben jij er nou werkelijk zo één die denkt dat wij dit niet weten![]()
Gelukkig maar dat je er bent, anders bleven we allemaal dom
=Schaapje"Welnee...Tomas geloofde niet in de opstanding uit de dood
quote="Wilsophie"
Thomas geloofde wel degelijk in de opstanding maar pas na 8 dagen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten