Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor vpk » 15 mar 2012 20:56

liefie: ik zou dan ook zo'n safeTsleep oid proberen. ik heb er nu een voor een paar euro van MP. hebben het bij E toen met een spanband door de slaapzak geprobeerd, maar NOOIT meer... Het ging een hele poos goed, ze kon niet tussen de band en de matras door maar zat opeens op één of andere manier toch helemaal klem in de slaapzak... snap nog niet hoe ze het toen heeft gered maar zoiets durf ik echt niet meer!

wat een heerlijk weer vandaag, weer lekker buiten kunnen spelen!
tsjonge, R is morgen alweer een half jaar :shock: wat vliegt de tijd..

kerk: 1x geprobeerd met kerstfeest.. ze bleef maar huilen dat ze daar niet wilde zijn dus nog voor de dienst weer naar huis gebracht 8-[ .
willen het nu met pasen weer proberen, de paasviering van de schoolkinderen. gewone dienst is denk ik nog geen succes..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 mar 2012 21:15

Ik zou zelf zo'n safeTsleep alleen gebruiken als het echt niet anders kan. Alle manieren van 'vastbinden' brengen risico's met zich mee. Niet voor niets heeft de inspectie in de zorg het terugdringen van fixatiemiddelen in bed als speerpunt; er gebeuren erg veel ongelukken mee terwijl ook dat door en door geteste en in principe 'veilige' systemen zijn.

Naar de kerk gaan: Timon gaat mee sinds hij 3 is. We hebben het toen eerst bij het kinderkerstfeest geprobeerd, en zijn het daarna ook zondags gaan doen. Hij gaat altijd alleen 's ochtends mee; 's middags gaat hij naar de creche. Bij Sylke willen we het ook gaan proberen als ze 3 is.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 mar 2012 21:35

We kijken het nog even aan... Vanmiddag is ze pas om 14.45 voor het eerst gaan slapen en dan alleen omdat mijn
ma haar tegen hield zodat ze niet omhoog kon na 10 min is ze in slaap gevallen.

@vpk Ik heb al op MP gekeken maar ik zie er maar 4 staan en niet eens goed koop dan kan ik volgens mij beter een nieuwe kopen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 mar 2012 13:29

paprikameisje2 schreef:oooh idd.. ga alsjeblieft niet met klemmen aan het rommelen! die dingen zij niet voor niks uit de handel genomen. Vele kindjes mee omgekomen. Dan zou ik liever tienduizend keer naar boven lopen om mijn kind neer te leggen dan haar vinden.
zo denk ik ook..

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 mar 2012 16:04

Heeft iemand enig idee wat nu een goed merk spijkerbroek is, waar niet zo enorm snel gaten in de knieen komen? of is dat een illusie, dat die bestaan?
Ik kan die broeken echt niet aanslepen. Ben al van plan toch maar van die (lelijke :oops: ) kniestukken erop te zetten, en alleen een paar goede te kopen voor naar de creche en een feestje enzo, want dit is geen doen. Binnen een week of 5 weer 3 broeken kapot.

Of bestaat er dus wel een merk dat steviger is, of misschien een andere tip om het te voorkomen?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 mar 2012 17:32

denk niet dat echt te voorkomen is.. bij milan begint het nu pas.. en matteo kan er ook wat van.. ik heb nu lapjes aan de achterkant gestreken en zo lijkt het of er een gat in zit maar dat zit er niet in.. die broeken krijgt hij aan naar school.. en ik heb nog 2 nette broeken voor de kerk enzo..

Manoël heeft helemaal geen papier nodig bij het kleuren

dit was een dag of 10 geleden

Afbeelding

en dit vandaag: :lol: :lol:

Afbeelding

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 16 mar 2012 17:35

MissF; hier heb ik er ook over na zitten denken.
Gisteren een goede spijkerbroek aan, de hele dag buiten gespeeld en 's avonds de hele knieen vaal.
Vandaag idem dito.
Een paar keer buiten spelen en de broek is kapot.
Ik denk dat het bij de beste spijkerbroeken gebeurd...

Ik hou nu 2 spijkerbroeken (net weer nieuw gekocht...) apart voor als we weggaan.

Ik denk dat ik een overal (bij Welkoop vanaf maat 92 in rood en blauw) koop voor bij huis. Kijken of dat goed werkt ter behoud van de kleding? Ze lopen hier ook altijd op klompen dus ik vind dat ook wel leuk. Misschien is dat een tip? Verder weet ik het ook niet... Misschien toch 'stukken' op de knieen voor bij huis?

Wel heerlijk dat weer en dat buiten spelen!! Hier zitten ze de halve dag in de zandbak ;-)

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 16 mar 2012 17:41

Liefie; die SafeTsleep kan echt veel rust geven! Mijn neefje slaapt met SafeTsleep door, zonder word hij een paar keer per nacht wakker. Ze geven zich ook eerder over aan de slaap omdat ze niet in de benen kunnen. Je kunt ze ook op vakantie/ oppas enzo gebruiken in een gewoon bed; hoef je geen campingbedje mee te nemen.
En ze zijn echt wel veilig, ik zou echt niet kunnen bedenken wat er niet goed zo kunnen gaan!
Ik weet niet hoe uit je kindje is? ALs ze echt al een stuk ouder zijn accepteren ze het waarschijnlijk niet en worden ze er heel boos van. Maar onder het jaar zou ik het zeker proberen! En even doorzetten.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 16 mar 2012 17:41

goedkopere spijkerbroeken, met een aandeel kunstof erin, die blijven aanzienlijk langer heel, en anders je hebt hele leuke knielappen tegenwoordig.

tj :lol: hij is echt heel kunstzinnig :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 mar 2012 17:49

Haha, heel kunstzinnig idd tj :D

Bedankt voor de tips! Voor gewoon thuis maakt het me niet uit. Hij heeft ondertussen een stapel met zo'n 15 oude broeken, met gaten of te vaal om nog te gebruiken (die zijn dan vaak gekregen van zijn neven). Die doe ik sowieso al aan als hij thuis is.
Maar ik denk dat ik er niet onderuit kom dat hij ook met broeken met kniestukken erop naar de gastouder moet, al vind ik dat niet mooi, maar helaas.
En idd dan maar 2 broeken kopen die echt alleen voor naar de creche en een feestje zijn.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 mar 2012 20:15

Wauw...15 broeken! Dat hebben ze hier echt niet. Eigenlijk heb ik niet echt oude broeken. Alle broeken heeft hij gewoon altijd aan, in de zandbak of naar het kdv. Kapotte knieën heeft zoonlief af en toe, maar zeker niet wekelijks. De laatste keer had ik zijn broek laten maken, maar was in notime weer kapot. Wat wel helpt is donkere spijkerbroeken kopen. De hele leuke, maar deels al voorgesleten broeken, zijn sneller kapot.

Vraagje; als je net begint met fruit hoeveel mogen ze dan ongeveer hebben. Zoonlief is er nu al dol op, maar eet gewoon door. Vandaag had hij eerst een volle fles op, daarna nog honger en at vervolgens gewoon een hele peer op :shock: . Woensdag kreeg hij voor het eerst fruit en werkte gelijk ook al een halve uitgeperste sinaasappel en een halve banaan naar binnen. Volgens mij is hij wel toe aan bijvoeding :lol: .
Deze week ook begonnen met rijstebloem, maar hij blijft toch wel behoorlijk rommelen 's nachts.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 mar 2012 20:43

Ik denk dat Jurian wel 25 lange broeken heeft :oops: Bijna allemaal gekregen hoor, van mijn tante en schoonzus. Ook in 3 maten ondertussen. Ik ben nogal bewaarderig, want stel je voor dat hij een keer een oude broek tekort komt. Ik heb net eens gekeken, hij heeft nog 2 spijkerbroeken en 1 zandkleurige die goed zijn voor nu, zonder gaten, niet lelijk vaal enzo. De rest is dus echt allemaal oud en kunnen niet meer naar een feestje, de creche enzo. Toch maar op zoek naar kniestukken, en er nog wat van maken.

Hoeveel bijvoeding ze mogen weet ik niet, ajl. Frederiek kreeg het sowieso met 5 maanden, en at het toen amper, de snapte er niks van :D Volgens mij at Jurian ook wel een hele banaan, peer of appel toen hij 4,5 maanden was ofzo.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 mar 2012 20:48

MissF schreef:Ik
Hoeveel bijvoeding ze mogen weet ik niet, ajl. Frederiek kreeg het sowieso met 5 maanden, en at het toen amper, de snapte er niks van :D Volgens mij at Jurian ook wel een hele banaan, peer of appel toen hij 4,5 maanden was ofzo.

Ik denk dat dat meisjes eigen is. Hier snapte dochterlief er ook niets van en begon vanaf dat moment slecht te drinken. De jongste heeft het goed door en slobbert echt de lepel leeg. Ik ben iets eerder met bijvoeding begonnen, want hij blijft zo'n honger houden, gewoon zielig. Als hij frtuit zo lekker vindt en het goed gaat, ga ik hem volgende week ook gewoon al dagelijks groente geven. Aankomende woensdag weer naar het cb, even overleggen.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 16 mar 2012 21:56

Ze was best vrolijk in de dierentuin :wink: (alweer 3 maandjes oud!)

Afbeelding
Afbeelding

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 mar 2012 14:46

Ooh wat een lief meisje met dr mooie glimlach!

Terug naar “Archief”