De hele mensheid, gelovig of niet gelovig, zijn God's kinderen! Wij alleen zijn God's kinderen! Wie zijn wij of wie dan ook om iemand tegen te houden bij Hem te komen!
Los van of homoseksualiteit wel of niet zondig is, is dit toch een houding die meerdere malen in verschillende vormen in dit topic aan de orde is gekomen, en een mening die zo onbijbels is dat ik me er bijzonder aan erger. 'Iedereen is toch een kind van God', 'iedereen moet zelf maar zien wat hij van Godswege allemaal voor vrijheid ervaart of niet', 'je mag niemand oordelen of je mening opleggen'.
"Lieve kinderen, laat niemand u misleiden. Wie de rechtvaardigheid doet, is rechtvaardig, zoals Hij rechtvaardig is.
Wie de zonde doet, is uit de duivel; want de duivel zondigt vanaf het begin" (1 Johannes 3:7-8)
"Hieraan zijn de kinderen van God en de kinderen van de duivel te herkennen. Ieder die de rechtvaardigheid niet doet, is niet uit God, evenmin als hij die zijn broeder niet liefheeft." (1 Johannes 3:10)
"Maar nu heb ik u geschreven dat u zich niet moet inlaten met iemand die, terwijl hij een broeder wordt genoemd, een ontuchtpleger is, of een hebzuchtige, of een afgodendienaar, of een lasteraar, of een dronkaard, of een rover. Met zo iemand moet u zelfs niet eten. Het is toch niet aan mij om hen die buiten zijn te oordelen? Oordeelt u immers niet alleen hen die binnen zijn? Maar hen die buiten zijn, oordeelt God. En doe de kwaaddoener uit uw midden weg." (1 Korinthiers 5:11-13)
Niet iedereen is een kind van God. Alleen degenen die Hij heeft vrijgekocht met Zijn bloed, en die Hij dan vervolgens zal heiligen, wanneer ze tot erkentenis der waarheid zijn gekomen. Maar als iemand tot erkentenis der waarheid is gekomen, en willens en wetens doorgaat met leven in zonden, die vertrapt als het ware het bloed van Christus, (Heb 10). Over zo iemand zegt de Bijbel, tegen de Kerk: 'Doe de kwaaddoener uit uw midden weg.'
Nogmaals, probeer dit even los te zien van de discussie omtrent homoseksualiteit, maar het gaat hier eventjes om onze houding tegenover de zonde. Wanneer we het Bijbels getuigenis zien voor hoe hier als Kerk mee om te gaan, kun je sommige van de reacties van de mensen die homoseksualiteit als zondig zien misschien ietsje beter begrijpen......