wedergeboren en dan??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: wedergeboren en dan??

Berichtdoor Wilsophie » 15 mar 2012 13:01

meribel schreef:@ wilsophie, als reactie schreef je "wedergeboorte is geen bekering en ik begrijp niet waarom het een dagelijkse strijd is." Ben ik helemaal mee eens. Mijn wedergeboorte was een start voor een leven met Christus. Ik wilde alleen zeggen dat het voor mij persoonlijk niet betekent dat ik dus me nooit meer hoef af te keren van zonde ( ik omschrijf dat als bekeren maar het moet geen woordspelletje worden )

is het dan uiteindelijk niet toch een taalspelletje?

Het is geen woordspelletje het is de juiste volgorde hanteren die de Bijbel gebruikt en dan zegt Targetses het correct.

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 15 mar 2012 13:28

meribel schreef:

is het dan uiteindelijk niet toch een taalspelletje?

Volgens mij is dat niet zo als ik lees wat er in 1 Cor. 15:50 staat:

"50 "Dit spreek ik evenwel uit, broeders: vlees en bloed kunnen het Koninkrijk Gods niet beërven en het vergankelijke beërft de onvergankelijkheid niet."

Niet één mens, echt niet één mens van vlees en bloed kan het koninkrijk van God binnengaan, laat staan zien.
Ik reageer met de intentie om je daarvan bewust te maken.

Om het duidelijk te maken neem ik het nachtelijke gesprek tussen Nicodemus, de Farizeeër, en Jezus. te lezen in Joh. 3

3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien.

Nicodemus dacht namenlijk aan een echte geboorte zoals je weet.

4 Nicodemus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, als hij oud is? Kan hij dan voor de tweede maal in de moederschoot ingaan en geboren worden?

Hierop ging Jezus uitleg geven aan Nicodemus, maar tevens aan mij en naar ik hoop ook anderen. Want het ging niet over een echte geboorte zoals wij mensen dat weten.

5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest.

Jezus zag de verwondering op het gezicht van Nicodemus en ging verder:

7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.

Nicodemus begreep, net als ik eerder deed, er niets van. Kijk maar hoe het verder ging , in die nacht:

9 Nicodemus antwoordde en zeide tot Hem: Hoe kan dit geschieden? 10 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Gij zijt de leraar van Israël, en deze dingen verstaat gij niet? 11 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: wij spreken van wat wij weten en wij getuigen van wat wij gezien hebben, en gij neemt ons getuigenis niet aan. 12 Indien Ik ulieden van het aardse gesproken heb, zonder dat gij gelooft, hoe zult gij geloven, wanneer Ik u van het hemelse spreek?

Veel christenen, misschien jij ook wel, zijn van mening dat ze wederom geboren zijn toen ze eerder in het leven Christus aanvaardden. Maar wat het echt inhoud weet men over het algemeen niet. En dat blijkt ook in hetgeen velen hier in deze draad schrijfen. Want het is veel meer dan zomaar iemand , of een leraar, nazeggen wedergeboren te zijn.

Natuurlijk was Nicodemus bekend met het fenomeen van een geboorte van een mens en begreep hij wat Jezus daarover zei, nl. "Wat uit het vlees geboren is, dat is vlees". En dat snap ik ook wel, natuurlijk.

Jezus vervolgde met de uitleg dat om het Koninkrijk van God te kunnen binnengaan de mens opnieuw geboren moet worden, en dan niet uit vlees, maar uit de Geest. Want ditmaal moet God je Vader worden. Niet uit vleselijke ouders moet de mens dan geboren zijn, maar uit geestelijke ouders.

Jezus zegt immers dat er twee soorten van geboorte zijn, één uit het vlees en één uit de Geest. En of je het nu gelooft of niet, maar wij mensen zijn uit het vlees geboren!!

Waarom ontkennen als v. 6 zegt "wat uit de Geest geboren is, dat is geest"? Dus, meribel, dat is geen vlees met bloed, botten en ingewanden. Een wedergeboren mens is volgens de verklaring van nota bene Jezus zelf niet uit vlees, maar uit geest samengesteld.

Ik kan het niet mooier maken dan dat het is, meribel, maar dit is wat Jezus er van zei en niet voor andere uitleg vatbaar. De wedergeboorte is geen emotionele ervaring van een gelovige, maar een letterlijke geboorte in geest, zonder vlees en bloed.......

Omdat aan Nicodemus nog duidelijker te maken sprak Jezus verder:
8 De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid, maar gij weet niet, vanwaar hij komt of waar hij heengaat; zo is een ieder, die uit de Geest geboren is.
(dit vers werd zojuist door een forumlid aangehaald , echte zonder tebegrijpen wat het inhoud)

Dit kan ik toch niet aan de kant schuiven? Hier staat toch duidelijk dat een wedergeboren mens uit geest is, onzichtbaar voor zogenaamde stervelijke ogen, net als de wind, niet te zien maar wel te onderscheiden.

Jezus maakte dus verschil tussen vleselijke en geestelijke geboorte. Het is toch niet te ontkennen dat de mens zijn natuur overdoet aan hun kind? Een wedergeborene heeft dus God als hemelse Vader en zal dus dan ook de geestelijke natuur en volheid van God in bezit hebben.

Daarom ben ik niet wedergeboren en is niemand die ik ken wedergeboren in Geest. Zodoende haal ik het in mijn hoofd te beweren wat ik te beweren had over wedergeboren zijn. Uiteraard met dank aan de uitleg van Jezus aan Nicodemus waarvan ik door middel van de bijbel getuige van mag zijn. En dit alles met de intentie er anderen ervan bewust te maken.
Maar goed, deze draad bestond al en met het begrip wat er na de wedergeboorte komt, moet men eerst begrijpen wat wedergeboorte is. En dat ontbrak in dit topic.
Als je hard fietst heb je altijd wind tegen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 mar 2012 13:29

Het is natuurlijk ook relevant om na te gaan waarom de OT gelovigen wel gerechtvaardigd waren door geloof maar niet wedergeborenen konden zijn.
Er was geen uitstorting van de Heilige Geest.

Al in Jes. 57:15 wordt gesproken van een levend maken van geest en hart (dus een wedergeboorte) van hen die nederig en verbrijzeld zijn.

In Joh. 14:16 lezen wij:

"Ik zal den Vader bidden, en Hij zal u een andere Trooster geven, opdat Hij bij u blijve in der eeuwigheid".
Het woord "andere" duidt er Een aan van dezelfde "soort "

Deze goddelijke Trooster zou blijven "tot-in" de aioon, dat is de toekomende aioon waarop alle profeten Israëls blik gericht hadden.

De Heere zei dit in verband met de grotere werken die zij zouden doen (v. 12).

Die Trooster, de Geest der waarheid (of de ware Geest), zou hun leven geven en hun verstand openen, zodat zij zouden erkennen dat de Zoon in de Vader is en zij in Hem en Hij in hen.

Hij zou hen ook indachtig maken, alles wat de Zoon gezegd had (v. 26) en hen in al de waarheid leiden (Joh. 16:13).

Dit werd voor de eerstelingen met Pinksteren vervuld en zal ook voor geheel Israël waarheid zijn als Christus, na hun bekering, te midden van Zijn Volk zal staan als Jehovah-Shammah (Ezech. 43:7; 48:35; Zef. 3:15-17).

Er moest dus blijkbaar wat gebeuren vóórdat die Trooster kon komen? Joh. 14:12 zegt: "Ik ga heen tot de Vader" en v. 16 "en Hij zal u een anderen Trooster geven". Daar zij bedroefd waren over het heengaan van hun Heiland, sprak Hij verder:
Joh. 16:7 "Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen; maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden".
Wij merken hier op, dat het voorzetsel "pros" gebruikt is.

De Heilige Geest zou in hun richting komen, maar daarom niet allen bereiken.

Alleen hen, die zich omgekeerd zouden hebben.

Daarom zegt dan ook Petrus:
1 Petr. 1:3 "Die naar Zijn grote barmhartigheid ons heeft wedergeboren ... door (1) de opstanding van Jezus Christus uit de doden".
1 Petr. 1:23 "Wedergeboren ... door het levende en eeuwig blijvende woord van God".

Er is dus een persoonlijke wedergeboorte en een nationale wedergeboorte van een volk.
(Israël)

Pinksteren had zo een voorbereiding moeten zijn van het Koninkrijk, van de tijd, die speciaal "de wedergeboorte" genoemd wordt (Mat. 19:28).

Alles was gereed, alleen moest Israël zich nog bekeren, opdat tijden der verkwikking konden komen (Hand. 3:19-21).
De wedergeboorte ging gepaard met gaven die persoonlijk waren maar dat wil niet zeggen, dat het altijd zo moet zijn.

De persoonlijke wedergeboorte is inderdaad in de eerste plaats een inwendige gebeurtenis.

Lang vóór het kruis, in onze tijd en ook in de toekomst kunnen er velen wedergeboren worden, zonder dat er daarom zichtbare gaven bij behoeven te komen.

De wedergeboorte is iets noodzakelijks voor alle mensen om in gemeenschap met God te komen.

De uitwendige dingen hangen af van de tijd, de bedeling, de omstandigheden.

Zo moet er vóór de nationale wedergeboorte van Israël ook eerst bekering tot God zijn. Zie b.v. Deut. 30:10; Jes. 55; Hos. 3:5; Zach. 1:3.

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 15 mar 2012 13:36

Targetses schreef:k ben van mening dat je op een dwaalspoor zit met je bewering dat een mens, in dit geval ik dus, niet begrijpt wat er in de bijbel geschreven wordt over de Heilige Geest.
Ik citeerde de Bijbel, dus dan zit de Bijbel op een dwaalspoor. Lees maar rustig na in het verband.
Want vertel me dan eens op welke grond ik me dan bekeerd zou hebben? Op iets wat ik niet begrijp? Want, zo schrijf je, een mens die de Geest niet bezit aanvaardt niet wat van de Geest komt?
Ja kom zeg, ik kan voor jou geen dingen in gaan vullen. Ik weet alleen wat er in de Bijbel staat en wat jij hier over jezelf hebt gezegd.
Eigenlijk beweer je hiermee dan niemand zich kan bekeren en tevens dat als iemand zich bekeerd heeft hij meent bekeerd te zijn want hij kan simpelweg de Geest niet hebben omdat hij de Geest niet begrijpt.
Ik beweer absoluut niet dat iemand zich niet kan bekeren, zul je mij nooit horen zeggen!!!
Verder snap ik niet veel van deze conclusie van je, moet je maar even wat duidelijker uitleggen.

Maar wat wedergeboorte betreft kom je bij de kern aan. Joh. 3 waarin Jezus Nicodemus leert wat wedergeboorte niet en wel is.
Daar staat je antwoord dat je niet wedergeboren kan zijn.???? dat staat er absoluut niet!Eer staat dat de mens het werk van de Geest niet 'volgen' kan. Daarom moet hij zich ook niet met Gods kant van de zaak bezig houden (wedergeboorte) maar met zijn eigen kant (geloof)

Ho is even. Laten we het recht houden. Jij schreef:

En beste Targetses, als het waar is wat je zegt dat je niet wedergeboren bent dan is het ook logisch dat je niet veel snapt van het werk van de Heilige Geest.

En jij schreef:

Dat moet je niet allemaal willen snappen. Voor iemand die nog niet is wedergeboren is maar één ding van belang: Jezus in geloof aannemen, dan zorgt God wel voor Zijn kant van de zaak: wedergeboorte!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 mar 2012 13:38

ok ik begrijp je uitleg.
Ik kan me er eigenlijk wel in vinden.
Maar hoe noem je de rust en vreugde die ik ( en jij wsl ook? ) mag ervaren in je geloof.
Niet wedergeboren en maar bekeert zijn?

( ik ben persoonlijk niet opgevoed met heel veel termen, sowieso niet de term wedergeboren en begreep hier altijd dat het betekent dat je van je zelf gelooft dat je Jezus als verlosser aanneemt, )

Ik laat het allemaal op me inzinken, maar lijkt me een hele goede uitlegt van joh., het gesprek met nicodemus.
Ik was het al met je eens dat je pas in de nieuwe wereld de volmaakte toestand, zonder zonde, waar je ook de Heilige Geest niet meer nodig hebt in je hart, bereikt. Dus ik begrijp dat dát pas wedergeboren heet dus?

( dit bericht was als reply op targetses het bericht voor wilsophie )

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 mar 2012 13:40

volgens mij begrijp ik wat targetses bedoelt, maar het aanvullende verhaal wat wilsophie schrijft dat volg ik nu niet meer....Gaat dat nou over hetzelfde, lijkt weer over heel wat anders te gaan?

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 15 mar 2012 14:13

meribel schreef:volgens mij begrijp ik wat targetses bedoelt, maar het aanvullende verhaal wat wilsophie schrijft dat volg ik nu niet meer....Gaat dat nou over hetzelfde, lijkt weer over heel wat anders te gaan?

Goeie vraag. laten we maar wachten wat Wilsophie aan te vullen heeft.

Ik begon met 1 Kor. 15.........Paulus aan het woord......

50 Dit spreek ik evenwel uit, broeders: vlees en bloed kunnen het Koninkrijk Gods niet beërven en het vergankelijke beërft de onvergankelijkheid niet.

Dit laat toch ook niets aan duidelijkheid over als vervolg op het wedergeboren zijn? Want wat zal er met ons gebeuren zodat we in het gezin van God geboren kunnen worden?

51 Zie, ik deel u een geheimenis mede. Allen zullen wij niet ontslapen, maar allen zullen wij veranderd worden, 52 in een ondeelbaar ogenblik, bij de laatste bazuin, want de bazuin zal klinken en de doden zullen onvergankelijk opgewekt worden en wij zullen veranderd worden. 53 Want dit vergankelijke moet onvergankelijkheid aandoen en dit sterfelijke moet onsterfelijkheid aandoen.

Denk even terug aan "Wat uit de Geest geboren is, is geest". wat Jezus zei. Maar zoals ik geloof zijn wij (nog) niet uit de Geest geboren. Nog steeds zijn we vlees en bloed. Sla maar eens met een hamer op je eigen duim!!

Maar wanneer we volgens Op. 21:4 vrij zijn van pijn en zo , pas dan zijn we opnieuw geboren.

Nog duidelijker zijn de manifestaties van Jezus na zijn opstanding, zijn wedergeboorte, toen Hij door dichte muren ging. Dat zou iedereen dus ook moeten kunnen als men wedergeboren zou zijn. Maar jij en ik zijn vlees en bloed, geen geest.

Terug maar weer naar de topicvraag "wedergeboren en dan??"

Ik ben en blijf van mening dat de uitleg van de Heere Jezus de enig juiste is. Vandaar mijn startbewering dat ik niet wedergeboren ben. De topicvraag is niet te beantwoorden, immers , dan zou ik vanuit het Koninkrijk van God waarin ik als wedergeborene zal vertoeven verslag kunnen doen.

Maar, al lezende de reakties van de wedergeborenen hier, kan ik in aansluiting op dit topic natuurlijk heerlijke verslagen vanuit het Koninkrijk van God verwachten.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 15 mar 2012 14:31

@Targetses
Je hebt het over geboren worden uit vlees en bloed, en over de Geestelijke geboorte/wedergeboorte.
Ik heb het idee dat je dat wat te verstandelijk benaderd, omdat je de wedergeboorte zet naast/vergelijkt met ons leven hier op aarde.
Toch spreekt de Bijbel over wedergeboorte zoals anderen het hier beschrijven en is dat niet iets wat in de toekomst zal gebeuren maar nu al aan ons geestelijk gedaan is.

Ef.2:6 ...en hij heeft ons mede opgewekt en ons een plaats gegeven in de Hemelse gewesten IN Christus Jezus
Ef.2:19 spreekt over het feit dat wij medeburgers en huisgenoten Gods zijn.

Hiermee zijn wij al het Koninkrijk binnen gegaan, precies waar de here jezus het over had.
God heeft ons verwekt IN Christus zodat wij het zonen/dochters van Hem zijn, dat is de wedergeboorte, nu op dit moment al en niet straks als we gestorven zijn.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 15 mar 2012 14:48

schaapje schreef:@Targetses
Je hebt het over geboren worden uit vlees en bloed, en over de Geestelijke geboorte/wedergeboorte...............etc...............

Ik vind alles best wat je vindt van mijn geschrijf. Wat wedergeboorte betreft blijf ik bij hetgeen de Heere Jezus aan Nicodemus uitlegde.

En er is niemand die me daar van kan weerhouden.

In 1 Joh. 3:9 staat ter versterking het volgende
"Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonde; want het zaad Gods blijft in hem en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren."

Voor de vleselijke mens is dit onmogelijk, maar ook voor de combinatie vleselijk/geestelijk is dat onmogelijk, zoals je weet. Dan moet het je toch duidelijk zijn dat je niet wedergeboren kan zijn, nog niet uit God geboren kan zijn. Je leest immers zelf dat de zogenaamde wedergeborenen hier op het forum nog wel eens een zondetje doen.

Pas bij de opstanding vind de wedergeboorte plaats en ben je niet meer in staat om te zondigen. Je bent pas dan omgord met de natuur en volheid van God.

Nog wat. Door te stellen dat je bent wedergeboren heb je ook de Heilige Geest niet meer nodig. Want waarvoor is die dan nodig?

Mijn vraag over hoe ziet het Koninkrijk van God er dan uit, kan dan ook jij niet beantwoorden.

Maar hoe dan ook, ik begrijp gezien de vele tegenreakties dat mijn eerdere bijdrage en stellingname in deze draad stevig aan de gelovige boom schudde. En ook dat er op wat ik aanvoerde, de woorden van Jezus en niet de woorden van mij, niets tegenin te brengen is. Want wie wil er twijfel trekken aan de woorden van Jezus zelf?

Laat mij dan maar het mijne geloven, jij mag het jouwe geloven. Zo verwees ene benefietdiner me naar andere leraren alhier op het forum. Met andere woorden, ik moet naar anderen luisteren en niet naar Jezus. Waar haalt men de devote de moed vandaan.

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 15 mar 2012 14:55

benefietdiner schreef:.....etc......en… vooruitzicht in de eeuwige heerlijkheid met Hem. Daar ontmoet ik jou straks toch ook Targetses.

M.vr.gr.

Dat mag jij denken, maar het zal niet zo zijn dat ik jou daar ontmoet. Jij immers loochent de woorden en uitleg van de Heere Jezus aan Nicodemus. En dat zal niet in dank worden afgenomen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 15 mar 2012 15:04

Ik vind alles best wat je vindt van mijn geschrijf. Wat wedergeboorte betreft blijf ik bij hetgeen de Heere Jezus aan Nicodemus uitlegde.

En er is niemand die me daar van kan weerhouden.

Nou je probeert ons toch te laten geloven dat jij het het juiste ziet?
Maakt toch niet uit, daar is het forum voor, maar je antwoord niet echt op mijn hierboven geciteerde teksten.

In 1 Joh. 3:9 staat ter versterking het volgende
"Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonde; want het zaad Gods blijft in hem en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren."

Er staat ook nog wie zegt niet te zondigen die liegt en in hem is de waarheid niet.

Voor de vleselijke mens is dit onmogelijk, maar ook voor de combinatie vleselijk/geestelijk is dat onmogelijk, zoals je weet. Dan moet het je toch duidelijk zijn dat je niet wedergeboren kan zijn, nog niet uit God geboren kan zijn. Je leest immers zelf dat de zogenaamde wedergeborenen hier op het forum nog wel eens een zondetje doen.

Een mens is niet voortdurend bezig met de HG en voortdurend IN Christus, een ieder zal kunnen beamen
dat er momenten zijn je helemaal niet bewust te zijn van Zijn aanwezigheid, en dan ga jeweleens de fout in.

Pas bij de opstanding vind de wedergeboorte plaats en ben je niet meer in staat om te zondigen. Je bent pas dan omgord met de natuur en volheid van God.

Ik denk dat de opstanding iets heel anders is dan de wedergeboorte.

Nog wat. Door te stellen dat je bent wedergeboren heb je ook de Heilige Geest niet meer nodig. Want waarvoor is die dan nodig?

??? snap niet wat je bedoelt.

Mijn vraag over hoe ziet het Koninkrijk van God er dan uit, kan dan ook jij niet beantwoorden.

Weet ik niet, maar wat geen oor heeft gehoord, en geen oog heeft gezien zo zal het zijn.

Maar hoe dan ook, ik begrijp gezien de vele tegenreakties dat mijn eerdere bijdrage en stellingname in deze draad stevig aan de gelovige boom schudde. En ook dat er op wat ik aanvoerde, de woorden van Jezus en niet de woorden van mij, niets tegenin te brengen is. Want wie wil er twijfel trekken aan de woorden van Jezus zelf?

Mijn "gelovige boom" niet hoor.

Laat mij dan maar het mijne geloven, jij mag het jouwe geloven. Zo verwees ene benefietdiner me naar andere leraren alhier op het forum. Met andere woorden, ik moet naar anderen luisteren en niet naar Jezus. Waar haalt men de devote de moed vandaan.

Volgens mij ben jezelf deze discussie begonnen, en wat is er mis om naar elkaar te luisteren?
Ik heb al zoveel geleerd op dit forum.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 15 mar 2012 15:35

Targetses schreef:Dat mag jij denken, maar het zal niet zo zijn dat ik jou daar ontmoet. Jij immers loochent de woorden en uitleg van de Heere Jezus aan Nicodemus. En dat zal niet in dank worden afgenomen.

Nee die geschiedenis loochen ik niet broeder.
Ik denk net eender als mij mede christenen hier dat je te veel focust met je ratio.
Ik wil je niet overtuigen want dat kan ik niet.
Targetses schreef: Sla maar eens met een hamer op je eigen duim!!

Wie zegt er dan auw……
Zegt je duim au, nee, die wordt alleen maar blauw #-o
Wie zegt dan au? :roll:

Als je teveel een scheiding gaat maken tussen je verstand, geest, ziel, gevoel en lichaam zoals Plato en Socratus deden kom je in de problemen zoals je nu beschrijft.

Ik geloof zeker dat wij elkaar gaan ontmoeten broeder in de eeuwigheid of is het aioon, aion of aionen dat is ook prima ik zie er naar uit.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 15 mar 2012 15:51

Nog één tekst wil ik citeren, Titus 3:4
Maar toen de goedertierenheid en mensenliefde van onze Here Jezus Christus onze Heiland en God verscheen, heeft Hij, niet om onze werken der gerechtihgeid, die wij gedaan zouden hebben, doch naar Zijn ontferming ons gered, door het bad der wedergeboorte en der vernieuwing door de Heilige Geest.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 15 mar 2012 16:07

Targetses schreef: Zo verwees ene benefietdiner me naar andere leraren alhier op het forum. Met andere woorden, ik moet naar anderen luisteren en niet naar Jezus. Waar haalt men de devote de moed vandaan

Van deze tekst: En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders (zusters) gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.
ik vond deze een mooie toepassing. :idea:

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 15 mar 2012 16:35

Hoi Schaapje,
Mag ik even flauw doen uhhh-smile
schaapje schreef:(....) ons gered, door het bad der wedergeboorte en der vernieuwing door de Heilige Geest.

Dat is geen paar druppels toch hé. :mrgreen:

Oké, ik zorg al dat ik weg ben. :)C
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 15 mar 2012 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”