Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor parkiet » 12 mar 2012 17:12

Leuk dat je wilt gaan dragen Blompje! Een geweven doek is voor alle leeftijden te gebruiken (rekbare doek vinden veel moeders vanaf een kilo of 7-8 te zwaar). SSC (ergonomische dragers) zijn er in heel veel varianten, zie hieronder voor een overzicht. Tip: koop in elk geval GEEN babybjorndrager oid. SSC's zijn prettiger te dragen en geven je kindje een beter houding (en zeker niet duurder dan een BB). Verder zou je nog kunnen kiezen voor een mei tai, dat is een soort tussenvorm tussen doek en SSC.

Afbeelding
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 mar 2012 17:16

Paar vragen aan de draagmoeders ;)
De oudste wil graag op mn rug zo af en toe maar ik begin zo hoog mogelijk, ik ga dan voor haar zitten, maar in no time is ze gezakt tot op mn heupen. En dat is zo zwaar! Ik knoop echt strak. Ligt dat aan mijn bykay rekbare doek?
Nog een draagvraag: als ik de oudste (13.5 kilo) op mn rug draag en ik buk dan vind ze dat niet fijn en haalt ze geen adem. Komt dat omdat ze dan te laag zit? Hebben jullie kindjes dat ook? Ter hoogte van wat moet haar hoofd? De jongste draag ik nu niet. Op mn buik vind ik het te zwaar en niet fijn want ik kan niks doen voor mn gevoel en op mn rug ben ik bang dat ze alles onderspuugt of d'r speen laat vallen want daar is ze nogal aan gehecht als ze gaat slapen en ze kan hem nog niet altijd zelf in haar mond doen.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 12 mar 2012 17:56

Denk dat het ook gewoon uitproberen is wat bij je past. Iedereen is negatief over de babybjorn terwijl ik hem met veel plezier gebruik.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 12 mar 2012 18:58

Schipje, ik denk dat dat inderdaad komt doordat je een rekbare doek gebruikt. Een geweven doek geeft meer steun, waardoor die minder snel uitzakt.

Juffiejuf, fijn dat jij hem wel met plezier gebruikt. Maar het is helaas toch echt zo dat de houding van je kindje in een babybjorn niet ergonomisch is (in elk geval voor de heupjes, maar volgens mij ook voor de rug van je kindje).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 12 mar 2012 19:32

Vianne heeft vandaag een echo gehad voor haar heupjes en gelukkig was alles goed! Aan één kant wel een kleine ronding, toen hij dat zei schrok ik wel even, maar daar hoeft verder gelukkig niets aan gedaan te worden! Toch wel weer een fijn gevoel nu!
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 12 mar 2012 20:50

juffiejuf schreef:Denk dat het ook gewoon uitproberen is wat bij je past. Iedereen is negatief over de babybjorn terwijl ik hem met veel plezier gebruik.

ik heb hem ook gebruikt, maar met wat ik nu weet zou ik het gewoon niet doen, daarnaast kan je met een ssc zoals in dat schema veel langer dragen, je hebt er gewoon meer plezier van

http://www.hipdysplasia.org/Development ... fault.aspx
Laatst gewijzigd door gempa op 12 mar 2012 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 12 mar 2012 20:56

Dippie schreef:Vianne heeft vandaag een echo gehad voor haar heupjes en gelukkig was alles goed! Aan één kant wel een kleine ronding, toen hij dat zei schrok ik wel even, maar daar hoeft verder gelukkig niets aan gedaan te worden! Toch wel weer een fijn gevoel nu!

fijn!!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 mar 2012 08:06

Wij gaan vandaag voor het eerst zwemmen met Vianne! Ik ben erg benieuwd hoe ze het vind :wink: Hoe oud waren jullie kids toen ze voor het eerst het water ingingen?
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 mar 2012 08:39

dag 2 ging S.imon al in het water. :wink: (flauw). Nee wij zijn nog niet gaan zwemmen met S.imon. Over een tijdje gaan we een midweek weg en misschien dat we het dan wel doen.
Veel plezier. k Ben benieuwd hoe ze het heeft gevonden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 mar 2012 08:47

@Dippie Lekker genieten van het zwemmen... Nina is mee gaan zwemmen na de eerste inentingen (weet even niet meer hoe oud ze zijn :oops: )

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 mar 2012 08:48

Dippie schreef:Wij gaan vandaag voor het eerst zwemmen met Vianne! Ik ben erg benieuwd hoe ze het vind :wink: Hoe oud waren jullie kids toen ze voor het eerst het water ingingen?

Het eerste jaar gaan wij sowieso niet zwemmen in chloorwater met de kinderen. Een kinderarts heeft ons dat afgeraden, omdat de chloordampen slecht zijn voor de longen van de kinderen. De longblaasjes staan nog echt open en als ze al aanleg hebben voor astma o.i.d. dan kan je dat door chloordampen opwekken.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 mar 2012 09:09

fijn dat het goed was dippie! Met de oudste ben ik rond 5 maanden voor het eerst gaan zwemmen, de tweede was dat veel later, weet niet meer hoe oud en nu met de jongste zijn we in januari op vakantie geweest met zwembad, hij is toen voor het eerst meegeweest (6 maanden).

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 mar 2012 09:22

Okee! Nou, ik zie het wel :wink: Ze is nu ruim 13 weken. Als ze het niet leuk vind zitten we snel genoeg weer aan de kant. Is volgens mij alleen wel een hele happening zeg.. Je hebt toch wat meer spullen bij je en de maxi moet ook maar mee het zwembad in. Maar gelukkig is manlief erbij, anders had ik het niet gedaan.
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 mar 2012 10:47

Voor 't eerst en laatst toen ze 6 maanden was, toen we op vakantie waren.
Zo'n gedoe met een baby, terwijl ze het badje thuis net zo leuk vinden. :puh:

Femke heeft al sinds vorige week zondag diarree.
Minimaal twee keer op een dag is het raak.
Geen idee waardoor het komt, en hoe je het kan stoppen.
Iemand tips? Gister al Roosvicee STOP gekocht, maar daar drinkt ze maar minimaal van.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 mar 2012 10:49

Leuk, lekker zwemmen!
frederiek is meegegaan toen ze 6 maanden was, maar kreeg het heel snel koud, helemaal bibberen, zo sneu. En pas nog een keertje. Maar haar boeit het niet zo, ze gaat snel bibberen, is een echte koukleum. Jurian zal ook wel een half jaartje geweest zijn, in de zee gezeten. Ik vind zelf zwembaden niet zo fris voor die kleintjes :oops: Jurian is wel een echte waterrat en die kan ik niet blijer maken dan met hem te gaan zwemmen.
Ik ga ook gewoon met beide kids alleen. In het zwembad waar ik ga hebben ze gewoon aankleedkussens in het kindergedeelte. Ik neem de kinderwagen mee, kan ze mooi ook in liggen als ze moe is. Dan kleed ik Jurian om in zo'n groot hokje, en mezelf. En dan Frederiek in het zwembad zelf. Gaat best :)

Iemand trouwens enig idee wat dit kan zijn? Frederiek huilt soms opeens even in haar slaap, ze gilt meer, een korte gil. Alsof ze pijn heeft. Volgens de gastouder trekt ze ook regelmatig haar beentjes op, alsof ze buikpijn heeft. Bij vlagen heeft ze ook hele vieze poep, waarbij ik amper haar billen schoon krijg. Misschien een allergie ofzo? maarja, waarvoor dan? En hoe kom ik daar achter?
Melk zal het niet zijn, want dat drinkt ze al sinds ze 9 weken was, brood eet ze ook al een hele poos, maar kan het misschien wel zijn, of zijn daar andere symptomen bij?

AG, wat vervelend, veel bananen eten?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”