Riska schreef:Je verwart God met kerkenraad.
Absoluut niet, of het nou de kerkenraad is of bij anderen de oudsten, of wie dan ook.
Iemand die zich niet van zijn zonden wil bekeren moet uit de gemeente verwijderd worden staat er in de Bijbel.
Moderator: Moderafo's
Riska schreef:Je verwart God met kerkenraad.
Absoluut niet, of het nou de kerkenraad is of bij anderen de oudsten, of wie dan ook.
Iemand die zich niet van zijn zonden wil bekeren moet uit de gemeente verwijderd worden staat er in de Bijbel.
Schelpje...Wij zondigen dagelijks bewust en onbewust.
Wilsophie schreef:Jaja, uit de plaatselijke club, maar wij zijn Eén broods deelachtig en niemand kan mij scheiden van de LIefde welke is in Christus Jezus.
Wilsophie schreef:Er zijn zaken zoals Paulus ook aangeeft dat mensen volharden in een leven wat niet het leven is wat een gelovige betaamt en dan mag je je van zoiemand distanciëren, maar wat vaak gebeurt is het volgende.
Men predikt meneer x het evangelie en zegt dat al zijn zonden vergeven zijn....hij komt de kerk binnen en in sommige denominaties bidt hij het zondaarsgebed.
Dan is hij binnen en dan gaat men vragen. Met wie heb jij het gedaan en hoevaak?
En dan schopt men hem de kerk uit.
Ik weet het ik chargeer, maar daar komt het wel op neer.
En die brave ouderling in het zwart op de zijbank die gaat staan als de dominee het één en ander voorleest, maar zijn eigen kind misbruikt in het geniep en het kind het zwijgen oplegt kan tot zijn dood dit stil houden voor de goe gemeente.
Zijn kind niet, die is beschadigd en als pa dood is dan mag ze praten.
En raad eens wat?
Ze wordt niet gelooft.
Ander geval...broeder x heeft een beroerd huwelijk zijn vrouw gaat op in wettische zaken en de man mag niet roken, hij mag geen voetbal kijken of er is zelfs geen tv in huis en de vrouw heerst binnenskamers als een tiran.
Dit geheel tegen de Schrift in, want zij is godsdienstig en hij is werelds dus zal hij zich blijkbaar aan haar moeten onderwerpen.
De man gaat tv kijken en wordt ontzettend lief en begripvol ontvangen door de buurvrouw.
Hij is erg verdrietig en begrijpt niet waarom hij niet gewoon een sigaretje mag roken en op zondag naar het voetbal mag kijken.
Hij heeft de Heer van harte lief en wil graag vanuit de kerk wat onderwijs krijgen in het Woord.
Dan wordt er gekletst en gepraat en de man wordt op grond van roddels uit de kerk gezet.
Zijn huwelijk gaat kapot en hij mag zijn kinderen niet meer zien.
Wie wil nu die ene steen gooien? Je mag zelf kiezen naar wie.
Het gaat om dingen die de Bijbel zonden noemt en waarvan degene die ze bewust doet zich niet bekeren wil. Lees het voorbeeld uit 1 Kor.5. Zij horen uit de gemeente verwijderd te worden.
quote="Wilsophie"
Ik denk dat de kerkenraad overuren moet gaan draaien om de kerk "zuiver " te houden.
Ik waag me er niet aan om mij bij zo een kerk aan te sluiten, dus houd ik mijn deur nog heftiger dicht dan voor de Jeh. Getuigen.
schaapje schreef:
Ik denk dat de Heilige Geest wel het kaf van het koren zal scheiden!
schaapje schreef:@Targetses
Leg eens uit ik heb wat verkeerd gezegd denk ik?
M.i. gaat het om openbare zonden waar men geen afstand van wil doen, daar moet de gemeente zich van distantiëren.
Ik zou ook niet weten waarom het voorbeeld uit 1 Kor.5 niet opgaat, dat is er juist één die met name genoemd wordt.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 31 gasten