Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor parkiet » 07 mar 2012 20:40

Laura, M is 10 maanden.

Evelien, fijn dat je zo een beetje ontlast kunt worden. Wat dubbel zeg, enerzijds zo verdrietig dat hij daar ook huilt, anderzijds geeft het misschien het gevoel dat t niet aan jou ligt. Ik hoop dat hij daar een fijn plekje krijgt! Lastig ook die korte slaapjes, hier hadden beide meiden dat ook in het begin, heeft wel een half jaar geduurd bij M (bij E weet ik niet - beetje verdrongen vrees ik).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 mar 2012 20:55

Fijn evelien dat je een beetje ontlast wordt. Probeer je nu een beetje bij te tanken in de tijd dat hij weg is?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mar 2012 21:23

uhm afgelopen dinsdag is het de eerste middag geweest en heb als een kip zonder kop door huis gelopen en wist niet waar ik het zoeken moest. Heb wel even een rondje gefietst. :oops: Zie nu al tegen morgenmiddag op. :oops:
Het moet denk ik nog komen. Gisteravond hadden mijn man en ik allebei een vergadering en toen heeft m'n schoonmoeder opgepast (S.imon lag al te slapen) en dat ging goed. Ik weet dat hij bij m'n schoonmoeder in goede handen is en dan ga ik ook met een gerust hart weg (en ook omdat hij wel goed slaapt 's avonds).
Binnenkort maar eens samen uit eten!?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 mar 2012 21:36

Evelien schreef:Binnenkort maar eens samen uit eten!?

Dat is hier echt ons 'ding'. Samen eten of wat drinken ergens of strandwandeling. Oppas doet kids in bad en naar bed en wij peren 'em. :mrgreen:
Sterkte Evelien!
Hoe zit het eigenlijk met onderzoeken met S.? Je ging toch met hem naar een osteopaat? Heeft dat niks uitgemaakt?

Op je vraag over de oudste: voorlopig is dit het enige onderzoek, ligt aan de uitslag.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 07 mar 2012 21:41

Goed dat je het cb hebt gevraagd om hulp, evelien! Ik hoop cat het kdv goed gaat komen!
En idd....ga maar snel uit eten samen!!
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mar 2012 22:06

Schipje schreef:Hoe zit het eigenlijk met onderzoeken met S.? Je ging toch met hem naar een osteopaat? Heeft dat niks uitgemaakt?

In het begin zijn we bij de osteopaat geweest, toen kwam er dus uit dat hij verborgen reflux heeft/had.
Verder nooit echt iets van onderzoeken laten doen. Vr. in ieder geval naar de HA. Dan zien we wel verder.
Het is deels karakter denk ik. Maar ergens zit er toch iets niet goed.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 mar 2012 09:16

Evelien: fijn dat je gehoord wordt en dat er wat aan gedaan gaat worden. Goed idee, KDV, is een ontlasting voor jou. Als hij daar teveel prikkels krijgt zal het misschien eventjes duren voor hij gewend is, maar ik denk dat het ook wel leuk is om naar andere kindjes te kijken, ik zet hier de jongste ook vaak bij zn spelende zussen, vermaakt hij zich vaak best!

Hier gaat het gelukkig overdag een stuk beter, hij zit wel veel op mn rug in de doek.
Savonds en snachts heeft hij het soms nog wel, echt zielig.

hier een fotootje van onze 9,5 kg-er en 73 cm lange zoon:

In de draagdoek :wink:
Afbeelding

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 08 mar 2012 11:24

@Haai: wat een schrik zeg! Gelukkig dat het goed afgelopen is!

@Schipje: wat zielig zeg dat bloedprikken, hopen dat er wat uitkomt wat haar klachten kan verklaren! Wanneer krijg je de uitslag?

@Evelien: sterkte joh! Echt naar voor jullie! Als het kdv teveel prikkels voor hem zijn zou je ook nog een gastouder kunnen overwegen. Dat is wat rustiger en meer een op een aandacht. Hoop echt voor jullie dat het snel overgaat of dat er een oorzaak gevonden wordt!

Mooie foto lammetje! Leuk ventje zeg!

Hier zijn de voorbereidingen voor het verjaardagsfeestje van Levi in volle gang :wink: . Zondag wordt hij 3 jaar en dat vieren we zaterdag. De cadeau's, slingers, ballonnen en boodschappen zijn al in huis. Morgen ga ik samen met mijn schoonzus een taart voor hem maken. Hij heeft echt heel veel zin in zijn verjaardag, echt leuk dat hij het nu goed beseft wat het is! Dat maakt de voorbereidingen extra leuk!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 08 mar 2012 12:19

Fijne verjaardag alvast Pluk!

Ik heb even een vraagje aan jullie. Vianne heeft sinds gister last van een smetplekje in haar nekplooien :? Ik heb er steeds goed opgelet, maar heb het dus niet kunnen voorkomen. En gister stonk het zo onwijs!! :( Ik heb een beetje op internet gekeken, maar zie zoveel verschillende adviezen. Hebben jullie dit ook gehad en zoja, wat hebben jullie er aan gedaan? Ik heb er vanmorgen na het badje een klein beetje sudocreme op gesmeerd. Moet ik dit een paar keer per dag doen of juist niet? of is Bepanthen beter? Of iets anders? Tell me :wink:
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 mar 2012 12:23

Dippie schreef:Fijne verjaardag alvast Pluk!

Ik heb even een vraagje aan jullie. Vianne heeft sinds gister last van een smetplekje in haar nekplooien :? Ik heb er steeds goed opgelet, maar heb het dus niet kunnen voorkomen. En gister stonk het zo onwijs!! :( Ik heb een beetje op internet gekeken, maar zie zoveel verschillende adviezen. Hebben jullie dit ook gehad en zoja, wat hebben jullie er aan gedaan? Ik heb er vanmorgen na het badje een klein beetje sudocreme op gesmeerd. Moet ik dit een paar keer per dag doen of juist niet? of is Bepanthen beter? Of iets anders? Tell me :wink:

Houd het goed in de gaten, want er kunnen zich bacteriën in nestelen! Zeker als het al vies ruikt.
Beter is het heel droog te houden juist.
Mijn dochter had dit vlak na de geboorte (in het ziekenhuis geboren) en zij bleek een staphylokokkeninfectie te hebben opgelopen. Het is met a.b. zalf en een a.b.kuurtje genezen.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 08 mar 2012 12:24

@schelpje, is het misschien beter dus om de huisarts even te bellen? het stinkt idd echt heel erg :(
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 08 mar 2012 12:36

Nou, heb toch maar even de huisarts gebeld :wink: Advies is smeren met sudocreme, licht aanbrengen een paar keer per dag. Ik moet het even aankijken of het werkt en anders even langskomen, dan had ze nog wat anders voor me. En ik mocht niet langer dan een week aankijken, want dat was zielig :) Ben echt blij met deze huisarts zeg! Heb er al zoveel goede ervaringen mee!!
Afbeelding

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 08 mar 2012 13:08

Weet je wat ook goed helpt bij smetplekjes? Af en toe even er langs blazen :D , even het plooitje openvouwen, en blazen maar.
Het was een advies van mijn wijkverpleegkundige, en inderdaad, de plekjes waren dan snel verdwenen :D .

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 mar 2012 13:18

@Dippie, dat is goud waard zo'n HA. Idd droogblazen en sudocrem. Als het een dikke plooi is kan je ook nog gaasje over sudocrem heenleggen zodat de huid elkaar niet raakt. Of een stukje schoon linnen/katoen ertussen.

@Pluk, morgen moet ik bellen.

@Lammetje, Mooie foto! Mooi kereltje ook! Vind jij het niet lastig op je rug met spugen eventueel? Ik draag haar graag op m'n rug maar als ze spuugt of wat dan kan ik er niet bij. Heb jij daar een truc voor of gaat het gewoon altijd goed?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mar 2012 13:32

Smeren met sudocreme idd. En gewoon zodra het erin getrokken is weer erop.
Frederiek heeft altijd smetplekken achter haar ene oor, en ik smeer er altijd sudocreme op. Want goed afdrogen helpt niet eens, het blijft bij dat ene oor komen.
En nu heeft ze zulke rode billetjes, door de 5 poepbroeken van gister. Dan helpt sudocreme hier ook altijd prima, vaak in blijven smeren en het is binnen een dag of 2 helemaal over.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”