Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

Berichtdoor elbert » 06 mar 2012 14:56

RogierV schreef:En natuurlijk dat de titel al een Godwin in zichzelf is.
Dat is het gezien de uitspraken van Ahmedinejad niet. Hij heeft toch zelf gezegd dat Israël van de kaart geveegd moet worden en dat de holocaust een mythe is?
Hoe wil je dit interpreteren?
Dat hij nooit Israël aan zal vallen?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 06 mar 2012 15:03

Als zijn aanval dan is in de lijn hoe hij de holocaust ziet, dan valt het inderdaad erg mee...

Maar bij bijvoorbeeld Breivik hebben we gezien hoe een man met een ziek brein en een wapen heel gekke dingen doet, en nog denkt goed te doen ook.
Dan lijkt me iemand als Ah... (sorry, ik krijg het niet getypt) met een atoombom een nog veel gevaarlijkere combinatie.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 06 mar 2012 15:05

Dat is het gezien de uitspraken van Ahmedinejad niet. Hij heeft toch zelf gezegd dat Israël van de kaart geveegd moet worden en dat de holocaust een mythe is?
Hoe wil je dit interpreteren?
Dat hij nooit Israël aan zal vallen?

Doe mij eens een plezier en vertel mij wat dit met mijn observatie te maken heeft.
Ik stel het is erg stemmingsmakend/populistisch om dit te gebruiken als titel.

De Egyptenaren hebben het toch ook geprobeerd?
Ik ben het met jullie eens hoor. Ik trek alleen het etiquette en fatsoen in twijfel.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 mar 2012 15:19

RogierV schreef:Doe mij eens een plezier en vertel mij wat dit met mijn observatie te maken heeft.
Dat er alle aanleiding is om de uitspraken van Ahmedinejad over de holocaust te leggen naast zijn wens om de staat Israël te vernietigen. En om te bezien of hij die wens ook waar wil maken d.m.v. een nucleair programma.
Kortom: het heeft er alles mee te maken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 06 mar 2012 15:21

Alleen bestond israel toen niet? ten tijde van de holocaust.
Ook was dat niet alleen tegen Joden gericht.

Dus alhoewel ik de connectie zie is hij lang niet zo sterk als dat je zou willen geloven.
De Holocaust was gericht tegen etnische minderheden waaronder Joden.

Achma(moelijke naam) heeft het specifiek over Israel.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 mar 2012 15:22

De titel van het topic is een beetje Telegraaf-achtig (je weet wel, die krant waarin je vis verpakt die over de datum is).
Echter, het regime in Teheran is niet bepaald een regime waar je heel gelukkig van wordt. Dit regime spreekt met enige regelmaat dreigende taal jegens diverse landen. Israel doet dat niet, maar dat heeft weer lak aan andere internationale afspraken.

En intussen stijgt de olieprijs weer, dat is niet in het belang van de Nederlandse automobilist.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 06 mar 2012 16:22

Sjaak84 schreef:Mijn persoonlijke mening over dit onderwerp is dat het zo hypocriet is als de pest. Iran werkt aan een kernwapen. So what? Israël heeft ze ook, Amerika ook. En dat zijn nou net de landen die zeggen, jullie mogen geen kernwapens hebben. Maar dat is gewoon meten met 2 maten.

Je vindt het vast ook hypocriet dat een agent een wapen heeft en een vent met dwangbuis in een psychiatrische instelling niet... :roll:

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 06 mar 2012 16:43

Ze zijn zo al veroordeeld voordat zij de misdaad begaan.
Wat Sjaak bedoeld en ik ook.(denk ik) Is dat je iemand de vrijheid moet geven een misdaad te begaan. Anders blijf je altijd hypocriet, hoe goed je redenenen ook zijn.

Ik merk ook een hoop meningsvorming van buitenaf in je stukje te herkennen.
Je stapelt cliche op cliche zonder dat je weet hoe de meeste Perzen er over denken.

Wanneer er kernwapens in het spel zijn, moet je toch beter weten dan een "verlicht" standpunt in te nemen. Het gros van de Perzen zal absoluut geen bom op Israël willen gooien, maar het gaat om de paar Perzen die daar aan de macht zijn en die op de knop kunnen drukken. En als die maar hard genoeg geloven dat ze 72 maagden scoren omdat ze als martelaar dit leven verlaten, dan is iedere "veiligheid" weg. Waar wederzijdse zelfvernietiging de meeste staten afschrikt, werkt dat bij een regime als Iran niet. En dat is nu net zo vervelend aan de hele situatie.

Stel: de Polen hebben een enorme hekel aan ons. Regelmatig roept de Poolse president dat die stomme Hollanders geen recht hebben om op dat kleine stukje land te wonen, daarbij zijn toespraken wat opleukt met insinuaties over onze sexuele voorkeur, ziektes die we zouden hebben, en de vermeende snorren van onze moeders. Enfin, you get the point.
Daar trekken wij onze schouders over op, totdat blijkt dat de Polen aan een kernwapen werken. Dan slaap je iets minder lekker lijkt mij. Gaan we dan nog steeds zeggen: ook de Polen hebben het recht om zo'n bom te bouwen. Uit voorzorg liever maar niet lijkt mij.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Kereltje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kereltje » 06 mar 2012 17:33

Sjaak84 schreef:En over het feit dat Iran Israel gaat aanvallen, dat gaat nooit gebeuren. Als Iran kernwapens tegen Israël gebruikt worden ze zelf van de kaart geveegd. Ik snap niet zo goed waar mensen zich zo zorgen over maken.

Net als Johannes1 al aangeeft: In het licht van de leer van Allah is dat van de kaart geveegd worden niet iets wat bij de fundamentalistische moslims op de eerste plaats komt. Dan waren er al heel wat minder doden gevallen als ze daar maar licht over nadachten.
Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 06 mar 2012 18:39

Wanneer er kernwapens in het spel zijn, moet je toch beter weten dan een "verlicht" standpunt in te nemen. Het gros van de Perzen zal absoluut geen bom op Israël willen gooien, maar het gaat om de paar Perzen die daar aan de macht zijn en die op de knop kunnen drukken. En als die maar hard genoeg geloven dat ze 72 maagden scoren omdat ze als martelaar dit leven verlaten, dan is iedere "veiligheid" weg. Waar wederzijdse zelfvernietiging de meeste staten afschrikt, werkt dat bij een regime als Iran niet. En dat is nu net zo vervelend aan de hele situatie.

Stel: de Polen hebben een enorme hekel aan ons. Regelmatig roept de Poolse president dat die stomme Hollanders geen recht hebben om op dat kleine stukje land te wonen, daarbij zijn toespraken wat opleukt met insinuaties over onze sexuele voorkeur, ziektes die we zouden hebben, en de vermeende snorren van onze moeders. Enfin, you get the point.
Daar trekken wij onze schouders over op, totdat blijkt dat de Polen aan een kernwapen werken. Dan slaap je iets minder lekker lijkt mij. Gaan we dan nog steeds zeggen: ook de Polen hebben het recht om zo'n bom te bouwen. Uit voorzorg liever maar niet lijkt mij.

Joh dat standpunt is volkomen rationeel te verdedigen, ik wijs er slechts op dat het wel degelijk een hypocriete actie is.
Overigens leuk je je eigen toespraken ook op met retoriek als die 72 maagden weer, alsof dat de enige motivatie zou zijn.
De discussie polariseert dan al snel, een hoop mensen gaan dan denken dat religieuse motivatie de enige reden is.

Dat is het niet natuurlijk.

Ten diepste gaat het erom, dat ze net zoveel recht hebben om een misdaad te begaan als jij en ik dat hebben. Stel je voor dat je preventief word vastgezet omdat de kans groot is dat je iets van plan bent.
Feit is je hebt geen idee of ze kernwapens op Israel gaan gooien. Zou kunnen zou niet kunnen.
De vraag of het verstandig is om af te wachten is natuurlijk lang beantwoord en dat is wat mij betreft ook nee.

Het blijft alleen wel krom hoe recht je standpunt ook is.
Zo stom zullen ze vast niet zijn om het te doen, want dan verandert het idd binnen een week in werelds grootste glasplaat.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 mar 2012 18:57

Of ze dat ding nu op Israel, Pakistan of Zuid-Patagonië smijten, is niet belangrijk. Het gaat erom dat het regime in Teheran krankzinnig genoeg is om (in elk geval de schijn te wekken dat ze in staat zijn) te gaan gooien met kernbommen. Hiroshima en Nagasaki hebben voldoende aangetoond dat die dingen dermate gruwelijk zijn dat een weldenkend mens te allen tijde wil verhinderen dat er ooit nog zo'n ding waar dan ook op wordt gepletterd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 06 mar 2012 19:18

E ndat waren nog kleintjes die op Japan, een beetje ICBM tegenwoordig ploft met de kracht van 30x Nagasaki.

Kereltje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kereltje » 06 mar 2012 19:29

RogierV schreef:Het blijft alleen wel krom hoe recht je standpunt ook is.
Zo stom zullen ze vast niet zijn om het te doen, want dan verandert het idd binnen een week in werelds grootste glasplaat.

En dat kromme komt dan alleen voort uit het gegeven dat we alle overheden aan elkaar gelijk stellen.
Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 mar 2012 20:20

RogierV schreef:Alleen bestond israel toen niet? ten tijde van de holocaust.
Ook was dat niet alleen tegen Joden gericht.
(...)
Achma(moelijke naam) heeft het specifiek over Israel.
Ok, dus als Israël geregeerd zou worden door sji'itische moslims, zou hij het land nog van de kaart willen vegen? Geloof je dat zelf?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 06 mar 2012 20:47

Ok, dus als Israël geregeerd zou worden door sji'itische moslims, zou hij het land nog van de kaart willen vegen? Geloof je dat zelf?

En als alle Joden Ariers waren zou hij dan nog de holocaust opstarten? Adolf dus

Terug naar “Archief”