hubert schreef:
Ik ben benieuwd naar dat Iets. Is dat wellicht een Iemand? Zelf was ik ook doop- en belijdend lid van CGK (zwartekousenvariant), maar ben toch wel ontzettend blij dat ik er weggegaan ben toen ik in de 20 was. Het was er mij veel te benauwd en de uitleg van de Bijbel - op zijn zachtst gesproken - zeer éénzijdig.
Toch zag ik laatst een tv-dienst vanuit dit kerkgenootschap waar ik mij wel in zou kunnen vinden. Leuk zingen vanuit diverse bundels, niet dat gezeur over dat je bekeerd moet worden etc. en veel meer jonge mensen dan waar ik nu kerk (geen dogma's, wel diepgaande (psychologische/metaforische) uitleg van de Schrift, klassieke (anglicaanse) liturgie, interessante randprogramma. Op den duur voor mij veel boeiender dan de veelal platgetreden paden van de reformatorisch kerkgenootschappen die op dit forum figureren. (Wat een gedoe trouwens met al die (kleine) verschillen).
Boeiende CGK: ja, (zeker met een gezin met kinderen) maar dan wel de liberaalste variant als het mag.
Dat gezeur?????????
Volgens mij wil jij het evangelie in hapklare brokken horen. Je hoeft niet te kauwen, alleen te slikken.
Daar ben je niet de enige in.
Dat is ook de ondergang van de oorspronkelijke CGK, mensen die het met de leer van weleer niet meer eens kunnen zijn, zoals jij zegt: te zwaar.
En dan geen kerkelijke gemeente op gaan zoeken waar je dat wel vindt, maar je eigen gemeente gaan veranderen.