Het geweten en de kennis van goed en kwaad

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Het geweten en de kennis van goed en kwaad

Berichtdoor schaapje » 05 mar 2012 14:48

Dat was niet de kwaadsprekerij Schaapje ik heb je ook uitgelegd wat wedergeboorte betekent in een ander topic , maar je weigert om daarop in te gaan, weer vuilspuiterij en persoonlijke aanval als ik een zin eruit haal dat jij zegt dat de Heilige Geest de gelovige aanspreekt op de zonden, en ik geef je de ruimte om te zeggen of dat wel zo is.
Nee weer zemelen dat ik er niet 1 zin uit mag pakken.
Ik bepaal toch waarop ik wil antwoorden, niet jij.
En mij aanvallen op dingen die ontbreken in die uiteenzetting op het blogje kun je alsnog duidelijk maken.

Ik zal daar altijd op antwoorden.
Jammer dat je zelf niet weet wat kwaadspreken is.

zucht....wat een vijandigheid wilsophie, zou het ook anders kunnen?

Wedergeboorte, het ontvangen van de HG is Gods werk en volgt op berouw en overtuiging van zonden, dat is wat ik mis in jouw posting en op dat weblog.
Uw zonden zijn u vergeven, zondig niet meer zei de here Jezus.
Waarvan moeten wij ons bekering: van ons oude leven en daaruitvoortkomend de zonden.
Waartoe moeten wij ons bekeren: tot God en onze wil ons leven helemaal overgeven, en aan Hem geven.
Lukt dat op stel en sprong? Nee er zullen dingen gebeuren in ons leven die wij moeilijk vinden om over te geven aan Hem, en dan zullen wij onzelf willen verdedigen en willen onszelf willen rechtvaardigen.
Is vanochtend al heel duidelijk geworden, maar heel menselijk.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

adriano313
Mineur
Mineur

Berichtdoor adriano313 » 05 mar 2012 15:05

@elbert
gooi deze dan tijdelijk ook maar op slot
He who believes in Me, as the Scripture has said, From his innermost being shall flow [continuously] springs and rivers of living water.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 mar 2012 15:30

adriano313 schreef:@elbert
gooi deze dan tijdelijk ook maar op slot
Het is dat ik dit toevallig zie, maar meestal vraag je zoiets met de Afbeelding knop.
Het lijkt me inderdaad goed dat dit topic dichtgaat. Of het tijdelijk is, is wat mij betreft nog maar de vraag.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”