Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 mar 2012 22:37

@lammetje: hij krijgt geen ab voor het noro hoor, het is preventief om te voorkomen dat hij een ontsteking krijgt. Voordat mensen gaan roepen dat je voor een virus wel een ab kan geven, maar dat het niks doet, omdat een virus door he lichaam opgeruimd moet worden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 mar 2012 10:32

@ppm Het zit jullie niet mee! heel veel sterkte!

@Lammetje Vervelend die blaasontstekingen.. Hopelijk komt het niet meer terug. Gaat het met je dochters ook goed?

@Jannoek zijn jullie nog bij de kinderarts geweest voor Floris?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 mar 2012 10:39

Wij zijn vrijdag vanuit de huisarts direct doorgestuurd naar de spoedeisende hulp en vandaar naar de kinderafdeling in het zh.
Ze hebben opnieuw urine afgevangen, en daarui bleek voor 90% zeker géén blaasontsteking :-k terwijl dat donderdag wel zo was schijnbaar.
Hij had ook geen oorontsteking/keelontsteking of iets anders wat de koorts kon verklaren, dus eigenlijk zijn we nog geen steek verder.

Z'n urine blijft stinken, de temperatuurschomelingen (incl. koorts) blijft en we weten nog niks meer.
Uiteraard was de kleine man in het ziekenhuis super vrolijk en actief, en dat was hij de hele week nog niet geweest ;-)

Oftewel: we weten nog niks...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 mar 2012 11:10

En een virus dan?? Dan kunnen ze ook gewoon koorts hebben, ook heel hoge. Bij juul was het.dan altijd.boven de.39/ 40

Marijn nu ook ondanks de.onderhoudsdosiss ab ook hoge koorts. Zal ook wel virus zijn... We kijken het maar weer aan.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 mar 2012 11:58

@ Jannoek Hoge koorts bij kinderen heerst nu ook! Hier ook al een week ziekenboeg. Vorig weekend was H ziek. De hele week C en sinds vrijdag J. Allemaal hadden ze hoge koortspieken en veel hoesten. J heeft afgelopen vrijdag 4 uur achter elkaar gekrijsd, elke keer als wij hem neer wilden leggen, werd het nog erger. Ik dacht zelf aan luchtwegen of zijn oren. Daarom 's middags naar de ha geweest. Daar bleek dat hij door het hoesten en rochelen meer uitademde dan hij inademde en hierdoor drukpijn kreeg rond zijn ribben. Dat doet natuurlijk meer pijn als je ligt. Nu met de pufjes gaat het beter, maar nachtrust is weer even ver te zoeken.
Het is maar goed dat ik mij deze keer na de bevalling zo goed voelde, want de nachten doorslapen zijn de afgelopen 4 mnd op 1 hand te tellen. Slaapt de een door, wandelt de ander wel langs.
Nog 1 week thuis en dan weer aan het werk.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 04 mar 2012 19:27

Hier ook hoesten en koorts! Koorts vind ik op zich niet zo erg, maar dat hoesten voor die kleintjes 's-nachts is wel vervelend. Nu heb ik zaterdagochtend bij de apotheek een hoestdrankje gehaald dat echt helpt! Het onderdrukt de prikkel van de hoest en zoonlief heeft geweldig geslapen en wij ook!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 mar 2012 07:35

Hier gisteravond nog naar de HAP geweest en vervolgens nog naar de kinderarts. J had sinds vrijdagavond behoorlijke koorts. Op zich was die nog wel bedwingbaar met de pcm, maar ik vond het gisteren wel wat suf worden. Hij was de hele dag niet wakker geweest en zijn flessen begon hij slecht te drinken. En aangezien hij anders een smulpaap is dat geen druppeltje laat staan, verontrustte mij dat wel. Hij lachte ook helemaal niet en was gewoon goed ziek. Daarnaast begon hij te neusvleugelen en bellen te blazen, benauwd dus.
Door de ka is het extra verneveld en extra neusdruppels gekregen om de boel wijd open te krijgen en te houden. Daarnaast een verhoogde dosis aan pcm om de koorts te drukken en thuis nog ventolin gebruiken en wij kunnen er hopelijk weer even tegen.

Mijn laatste week verlof is trouwens begonnen. Aan de ene kant lijkt het mij wel lekker om weer te werken, maar ik krijg buikpijn bij de gedachte dat ik hem achter moet laten.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 mar 2012 09:24

PPM: lees dat ik het wat aan elkaar geschreven had, maar dat was me wel duidelijk uit je andere post, En voor noro heeft ab inderdaad niet veel zin :wink: Gaat het wel wat beter met hem? En met je man?

Jannoek: frustrerend zeg! Is de urine weer op kweek gezet in het zh?

Ajl: Hier ook koorts en slecht drinken, verkouden etc, maar gelukkig niet benauwd en suf. goed dat je even langs gegaan bent, hopelijk helpt het en knapt hij lekker op!

Liefie: met de meiden gaat het goed! Soms wel moeilijk met de oudste, maar we wennen eraan en weten ongeveer wel hoe we bepaalde buien kunnen voorkomen, al wil ik niet altijd toegeven en dan gaat het soms behoorlijk mis. Maar dat hoort erbij en zelf heeft ze het er ook erg moeilijk mee. En de tweede is lekker 'ziek' volgens mij valt het allemaal nu wel mee, maar ze mag nog een dagje op de bank in de pyjama hangen :wink:

Vakantie weer voorbij, ga lekker de zomerkleding uitzoeken en aan de schoonmaak :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 mar 2012 12:41

Er was iets grappigs voor op de televisie :lol: :lol:

Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 05 mar 2012 12:46

aah die is lief tj

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 mar 2012 20:04

Wat een vrolijke foto, tj!

Nou, wij hebben er weer een nachtje ziekenhuis opzitten:
Afbeelding

Sylke viel gisterochtend van de trap... Ze had een flink gat in d'r hoofd, dus via de HAP bij de SEH terechtgekomen, waar het gehecht is. Omdat ze van bijna bovenaan naar beneden viel, besloot de neuroloog dat ze een nachtje moest blijven. Gelukkig ging alles verder goed en mochten we vanmiddag weer naar huis. Sylke had het trouwens prima naar haar zin daar, want er was een heeeleboel speelgoed ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mar 2012 20:09

Ooh dat is schrikken Haai! Gelukkig vond ze het zelf allemaal niet zo erg. Hopen dat het snel geneest!
tj, prachtig, wat een lol :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 mar 2012 20:23

oei wat een schrik haai! gelukkig is alles goed!!

manoël kan over een maand naar de kno-arts.. hoop niet dat de nachten zoals die nu gaan nog een maand lang zo blijven.. =; ](*,)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 mar 2012 20:27

oei, schrikken Haai. Fijn dat alles goed is.

TJ leuke foto! Balen dat je nog een maand moet wachten. IS er geen ander ziekehuis in de buurt waar je eerder heen kunt?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 mar 2012 20:30

ajl schreef:oei, schrikken Haai. Fijn dat alles goed is.

TJ leuke foto! Balen dat je nog een maand moet wachten. IS er geen ander ziekehuis in de buurt waar je eerder heen kunt?

Terug naar “Archief”