Carnivoren in het Paradijs?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Carnivoren in het Paradijs?

Berichtdoor Wilsophie » 03 mar 2012 18:55

Kennelijk heb je erover heen gelezen , dus ik zal het herhalen.

"Omdat gij dat gedaan hebt zo zijt gij vervloekt boven al het vee en boven al de dieren des velds, op uw buik zult gij gaan en stof zult gij eten al de dagen uws levens"
Bovendien zal Ik vijandschap zetten tussen u en deze vrouw en tussen uw zaad en haar zaad en dat Zaad zal u de kop vermorzelen en gij zult het de verzenen vermorzelen.

Wordt deze vloek over Adam uitgesproken en over Eva?

Tegen wie en over wie spreekt God deze vloek uit.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 03 mar 2012 19:15

Kennelijk heb je mijn post niet gezien, maar dat is met al deze zaken als jij gewezen wordt op een foute denkwijze, dan ga je op een ander onderwerrp over.

fout: jij zegt voortplanting werd opeens nodig omdat Adam zou sterven.
Wat zegt God in gen.1:28 en hoofdstuk 3:22 ??? Wat was de bedoeling van onze God ?
Niet net doen of je neus bloed Wilsophie, op deze manier heb je meer uitspraken gedaan, die je dan later gaat ontkennen.
Ik wil me bezig houden met wat de Bijbel zegt, en niet wat jij zegt en beweert.

En je weet het hé , nogmaals,.... Eva gaf ook de slang de schuld.

Ben het beu, ik ga lekker van de zaterdagavond genieten, en me niet meer bezig houden met jou gedraai.

Ook een fijne avond toegewenst :D
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 03 mar 2012 23:27

JHM schreef:We lezen door heel het oude testament dieroffers. Mensoffers daar heeft de Heer en gruwel aan, echter dieroffers werden aan Hem opgedragen. Het lijkt mij dat God de dieren mede gemaakt heeft om ons te voeden. Wat het dus niet onlogisch maakt dat er carnivoren waren in het paradijs.

ja, maar van die dieroffers pas ná de zondeval. ( daarvoor waren misschien offers ook niet nodig? )
En ik weet niet of hij de dieren gemaakt heeft om ons te voeden, of dat we na de zondeval de dieren mogen gebruiken om ons te voeden ( omdat in het paradijs adam en eva niet de dieren kregen om zich te voeden )

maar goed, ik sluit niet uit dat er wel carnivoren waren in het paradijs hoor, een flora en fauna kringloop. ( al eerder op pag. 1 gezegd, het zijn geen belangrijke zaken voor het geloof, was gewoon iets wat ik me afvroeg )

Terug naar “Archief”