Het geweten en de kennis van goed en kwaad

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Het geweten en de kennis van goed en kwaad

Berichtdoor schelpje3 » 29 feb 2012 22:11

Wilsophie schreef:Schelpje Of ik hier nu een week kom of 10 jaar dat maakt toch niets uit, we hebben toch dezelfde rechten en plichten om ons te houden aan de regels. Bovendien....
...Ik kan hier toch wel eerder geweest zijn ,... dat weet jij helemaal niet.
Zit je nu ruzie te zoeken?

Ik ga op je datum van aanmelding en het aantal postings af! Als je hier eerder gezeten hebt onder een andere naam, ben je dus eigenlijk een bedrieger.
En wil jij zeggen dat je je aan de regels houdt? :roll:

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 feb 2012 22:38

Ik ga op je datum van aanmelding en het aantal postings af! Als je hier eerder gezeten hebt onder een andere naam, ben je dus eigenlijk een bedrieger.

Maak je niet zo druk joh, is niet nodig. Ik ben geen bedrieger.
Ja ik houd me net zo aan de regels als jij.
En anders hoor ik dat wel van de moderators.
Ga je nog vragen beantwoorden die ik je gesteld heb?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 29 feb 2012 23:15

[b][u]Maar de Here Jezus is als mens geboren en had in Zijn vlees wel degelijk de mogelijkheid om te zondigen. Want als je zegt dat Hij zondeloos geboren is en niet instaat om te zondigen, dan heeft
wat Hij gedaan heeft voor ons en voor God geen waarde.

Ik zie dat ik me hier vergist heb in de uitdrukking dat Jezus niet zondeloos geboren werd.
Dat neem ik terug, ik heb bedoelt dat Hij als mens geboren is in een vlees aan de zonde (niet zonden) gelijk, maar Hij heeft nooit gezondigd natuurlijk.
zie romeinen 8

En mijn posting bovenaan van de vorige pagina.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 feb 2012 23:19

Kun je je dan voorstellen dat als je mij aanvalt op onbijbelse zaken dat ik dit niet begreep.
De Here Jezus is de mensen gelijk geworden echter uitgezonderd de zonde.

Het zorgde bij mij voor veel verwarring en nog steeds. Maar dat zoek ik zelf wel uit in de Bijbel.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 feb 2012 23:23

knip.. ben je dus eigenlijk een bedrieger.

Ik heb mij nog nooit onder een andere naam gemeld dan mijn eigen naam.
En ik heb nog nooit in mijn forumtijd vanaf 2003 een permanente ban gekregen op geen enkel forum.
Jij ook niet?

Je tart mij tot een koekje van eigen deeg en hier heb je hem.
Hap er maar in.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 29 feb 2012 23:34

quote="Wilsophie"Kun je je dan voorstellen dat als je mij aanvalt op onbijbelse zaken dat ik dit niet begreep.
De Here Jezus is de mensen gelijk geworden echter uitgezonderd de zonde.

Het zorgde bij mij voor veel verwarring en nog steeds. Maar dat zoek ik zelf wel uit in de Bijbel.

Ik heb me hier één keer in vergist wilsophie, maar al mijn postings daarna waren volgens de juiste leer uit de Bijbel, dus die had je ook kunnen lezen.

Adam was goed geschapen, zonder zonden, de Here Jezus is verwekt door God en heeft zonder zonden volgens de wet en regels van God geleefd in Zijn menselijke natuur en dat aan de zonde gelijk.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 feb 2012 23:37

k heb me hier één keer in vergist wilsophie, maar al mijn postings daarna waren volgens de juiste leer uit de Bijbel, dus die had je ook kunnen lezen.

Je hebt helemaal gelijk, je hebt de waarheid helemaal in pacht Schaapje, fantastisch.

Adam was goed geschapen, zonder zonden, de Here Jezus is verwekt door God en heeft zonder zonden volgens de wet en regels van God geleefd in Zijn menselijke natuur en dat aan de zonde gelijk.

JIj zegt het! Ik vind het helemaal prima.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 29 feb 2012 23:39

quote="Wilsophie"

Ik heb mij nog nooit onder een andere naam gemeld dan mijn eigen naam.
En ik heb nog nooit in mijn forumtijd vanaf 2003 een permanente ban gekregen op geen enkel forum.
Jij ook niet?

Je tart mij tot een koekje van eigen deeg en hier heb je hem.
Hap er maar in.

Het is opvallend dat je zo veel weet van de forummers voor iemand die net een dikke week op dit forum is. :?:

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 29 feb 2012 23:40

Nou dan is het prettig dat je het met me eens bent :mrgreen:

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 01 mar 2012 00:37

Ergens hier is een heel interessante discussie aan de gang ( al zouden er misschien wat berichten weggeknipt kunnen worden? )
ik heb geprobeerd al de pagina's terug te lezen, en het gaat heel gauw van het ene onderwerp naar het andere.
Wat me nu opvalt is de uitspraak van Schaapje;

schaapje schreef:Adam was goed geschapen, zonder zonden, de Here Jezus is verwekt door God en heeft zonder zonden volgens de wet en regels van God geleefd in Zijn menselijke natuur en dat aan de zonde gelijk.

In mijn hoofd ( en ik ben theologisch helemaal niet zo goed onderlegd ) klopt het niet dat je schrijft dat Adam ( en Eva btw ) volmaakt waren. Als zij zonder zonden waren hoe konden zij dan zonden doen? Ze hadden toen toch al een keus om wel of niet naar God te luisteren?

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 01 mar 2012 09:22

De mogelijkheid om te zondigen had Adam toch in zich? Net zoals Jezus dat had. Anders had Hij niet verzocht behoeven te worden in de woestijn
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 01 mar 2012 09:33

Het feit van de vrije wil waardoor je kiezen kunt is toch geen zonde! Het gaat erom wat je ermee doet, waar je voor kiest. Zo kun je tot zonde komen, wat dan ook gebeurt is.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 01 mar 2012 10:07

Zoals ik het zie waren Adam en Eva goed geschapen onder de heerschappij van God, maar die ze in vrije wil moesten volgen.
Door tegen het gebod en waarschuwing in te gaan en zich te laten verleiden en die ander te geloven,
en te eten van de boom van kennis van goed en kwaad, kwamen ze onder de heerschappij van satan.
Met het gevolg dat ook het bezit nam van de mens, zoals het absulute kwaad bezit had genomen van satan.

Vele jaren daarna heeft God de Wet gegeven aan Zijn volk, niemand was in staat aan deze wet te voldoen. Alleen de Here Jezus heeft deze wet vervuld in alle volmaaktheid.
Als we Mat.5: 17-48 lezen dan omvat de wet die Jezus heeft vervuld veel meer dan de wet van de Joden.
En eindigd met de woorden van Jezus: Gij dan zult volmaakt zijn, gelijk uw hemelse Vader volmaakt is. In het hele stuk kunnen wij lezen hoe het karakter van God is.

En wij struikelen op vele punten, want ergens voelt het in onze oude mens, onnatuurlijk om b.v. onze vijanden lief te hebben en zijn we daar niet toe in staat.
Maar prijs God door de wedergeboorte en de inwoning van de Heilige Geest is de zonde-kracht teniet gedaan, en kunnen wij IN Hem gehoorzamen, maar ook hier geldt weer dat onze wil een rol speelt,
dit alles moeten wij willen, uit liefde voor God. Zijn wil moet boven onze wil staan.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 01 mar 2012 10:08

Het is opvallend dat je zo veel weet van de forummers voor iemand die net een dikke week op dit forum is.
Googlen, Facebook, Hyves en een redelijk groot netwerk, alles is tegenwoordig na te gaan Schaapje. Nog even en ze hacken het hele netwerk. ( Iran is er druk mee bezig)
Bovendien staan er berichten van gebruikers bij hun profiel, even teruglezen en je kunt iedereen in kaart brengen. Is dat verboden?
Mensen zetten zelf van alles op een forum en zodoende kan iedereen daar kennis van nemen.
Die mogelijkheid wordt geboden.

Ik vroeg me af waar staat dat de mens een vrije wil heeft.
Adam had geen zondige natuur, maar de Here Jezus wel?

Waarom viel Adam dan voor de verleiding van de slang en de Here Jezus niet.
Heeft dat met de vrije wil te maken?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 01 mar 2012 10:13

We hebben het daar al over gehad, Adam heeft een gebod gekregen, alleen het feit al dat er een gebod en waarschuwing was, houdt in dat er voor hem een keuze- mogelijkheid was.
God geloven en gehoorzamen of .....

En Adam had geen zondige natuur....maar kreeg een zondige natuur.

Terug naar “Archief”