Het geweten en de kennis van goed en kwaad

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Het geweten en de kennis van goed en kwaad

Berichtdoor schaapje » 29 feb 2012 14:33

quote="Wilsophie"

De mens is van nature al belast met de zonde vanaf zijn schepping maar de zonde werd pas later actief.
De wet maakt immers de zonde actief en dat heeft een uitwerking op zijn denken.
Lees Rom. 7.

Hier zeg je dat God iets goeds heeft geschapen maar belast met de zonde?

Ik kan jou werkelijk helemaal niet volgen
Rom.7 heeft het over de gevallen mens die met zonde belast is, doordat Adam viel voor de verleiding.
Laatst gewijzigd door schaapje op 29 feb 2012 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 feb 2012 14:33

Zeg Wilsophie, waar bevindt zich het paradijs van destijds?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 29 feb 2012 14:43

Het heeft weinig zin om op een religie-forum te discussie aan te gaan over de kennis van goed en kwaad, als er met de restitutie-bril geschreven wordt dat God de mens als een zondaar heeft geschapen, de mens had al een besmette natuur, dus .....

Ik heb er genoeg van :-&

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 feb 2012 14:50

Wat ik vreemd vind dat je zo goed kan omzeilen wat je gevraagd wordt, zie hier boven zeg jij dat Adam geschapen werd met een "besmette natuur" waar haal je dat vandaan? En ook dat Adam niet geschapen is volgens de beeltenis van God. Dit stelling gaat volkomen tegen het Woord in, en staat er niet. Ik zou het sportief vinden dat je eens toegaf hoe dat zit, want hierboven verkondig jij:
DAT HEB IK NIET GEZEGD.

Ik kan niet tegen dat gedraai en heb totaal geen zin meer om verder te discussiëren, sorry hoor.

Heb je wel gelezen wat ik uitleg over het Beeld Gods, en wat ik toelicht over de natuur van Adam die ik besmet noemde en ook heb ik uitgelegd waarom en waar de Bijbel dat zegt.
Je mag stoppen met de discussie, maar dat ik draai om de Waarheid heen vind ik niet terecht.
Ik vraag jou nog een keer.
Als je om je heen kijkt zie je dan allemaal godsbeelden rondlopen. Want dat beweer jij.
En ga je niet verschuilen wat dit forum leert, want een forum leert niets. Dat is ook het doel niet van een forum en als ik hier niet thuis hoor dan wil ik dat graag horen van de moderatie, want dan vertrek ik.
Er komen op dit forum allerlei gedachten aan bod. Ook zonder de Bijbel.
Dat had ik ook niet verwacht. En ik wist dat ook niet.
Het woord sorry moet je maar tegen de Heer zeggen, want in Zijn Naam gebeurt van alles.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 feb 2012 14:56

W.S. Heb je nu zelf niet in de gaten hoe je in feite God de schuld geeft van alles? M.i. verkondig jij een hele gevaarlijke leer. Omdat het heel bijbels LIJKT, maar het niet is!
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag of je wekelijks onder een goede prediking zit, heb je catechetisch onderwijs gevolgd vroeger? Op een jeugdvereniging o.i.d. gezeten? Kortom, hoe is jouw basis gevormd?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 feb 2012 14:58

schaapje schreef:Het heeft weinig zin om op een religie-forum te discussie aan te gaan over de kennis van goed en kwaad, als er met de restitutie-bril geschreven wordt dat God de mens als een zondaar heeft geschapen, de mens had al een besmette natuur, dus .....

Ik heb er genoeg van :-&

Ik niet want ik geloof wat God gesproken heeft en ik geloof dat Adam uit de aarde aards was en dat het gevolg van het nemen van de boom der wet de zonde doet toenemen en een bediening des doods is.
Geweldig om juist hier te lezen dat God Adam zocht en dat God zoekt datgene wat verloren was.
En de vraag wie de vrouw was zal ik zal beantwoorden. Dat is Israël.
God vraagt nooit: "Wat heb je gedaan Schaapje? "
Maar God zoekt hetgeen Hij kwijt was, met de woorden : "Waar ben je?"
Een fantastische evangelie .
En als je dan Gods vraag beantwoordt kom je in aanmerking om Zijn Beeld gelijk te worden.
Wat een belofte dat eerst Christus Jezus Zijn Beeld gelijk werd, maar dat wij mogen volgen.
Niet in onze oude Adamitische natuur, maar in de Persoon van De HEERE Jezus Christus.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 feb 2012 15:03

W.S. Heb je nu zelf niet in de gaten hoe je in feite God de schuld geeft van alles? M.i. verkondig jij een hele gevaarlijke leer. Omdat het heel bijbels LIJKT, maar het niet is!
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag of je wekelijks onder een goede prediking zit, heb je catechetisch onderwijs gevolgd vroeger? Op een jeugdvereniging o.i.d. gezeten? Kortom, hoe is jouw basis gevormd?

Gelukkig is mijn geloof niet afhankelijk van jouw inzicht. Dus dat leg ik naast me neer.
Weet je wat Bijbels lijkt. Vrome praat, eten van de boom des kennis, de wet dus.
Wat ik aan onderwijs heb genoten en welke opleidingen heb gedaan en of ik op jeugdverenigingen heb gezeten vind ik niet relevant,en gaat je ook niets aan, maar blijkbaar is dat in jouw denken belangrijk. Is dat jouw norm?
Kom op zeg, hoe oud ben je helemaal?

Ik ga in op wat het topic vraagt en op wat ik heb gemeld, maar dit is volkomen offtopic, ik hoop dat Ebert dit ook offtopic verklaard.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 feb 2012 15:12

Schaapje en jij roepen allerlei dingen, gevaarlijke leer, leugens.
Maar ik heb zoveel Bijbelteksten genoemd ter onderbouwing en van jullie geen enkele tekst uit de Bijbel die mijn visie weerspreekt...( want jullie spannen samen denk ik) en ik ben alleen en ook nog nieuw dus wegpesten is niet zo moeilijk maar dat zal me worst zijn,.
Jullie noemen argumenten als : "Ik heb geen zin om verder te praten" of je bent onbijbels... maar geen enkele weerlegging vanuit de Schrift.
Toon mij nu eens aan dat Adam een volmaakt mens is gelijk aan Christus.
Laat mij eens zien dat elk mens rondom ons een Beeld van God is?
Wees eens zo flink.
En hou op met modder gooien want ook die is besmeurd.
Reageer eens als een oprechte gelovige.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 29 feb 2012 15:17

Wilsophie schreef:Als je om je heen kijkt zie je dan allemaal godsbeelden rondlopen. Want dat beweer jij.

Gen.1:27 En God schiep de mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen.
Nadat Adam en Eva gegeten hadden zijn ze dat beeld kwijtgeraakt en kregen kinderen naar hun eigen beeld en gelijkenis. (erfzonde) Gen.5:3 Adam leefde honderddertig jaar, en verwekte een zoon naar zijn gelijkenis, naar zijn beeld;

Door het geloof in Jezus worden we geestelijk levend, leeft de Heilige Geest in ons en worden we gelijkvormig aan het beeld van Jezus. Rom.8:29 (wat hier op aarde al begint door de kracht van de Heilige Geest)

Hoe de mens is nadat hij het beeld van God verloren had: Gal.5: 19 De werken des vleses nu zijn openbaar; welke zijn overspel, hoererij, onreinigheid, ontuchtigheid, 20 Afgoderij, venijngeving, vijandschappen, twisten, afgunstigheden, toorn, gekijf, tweedracht, ketterijen, 21 Nijd, moord, dronkenschappen, brasserijen, en dergelijke;

Hoe de mens is/wordt als hij het beeld van Jezus gelijkvormig wordt: 22 Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 feb 2012 15:20

Wilsophie schreef:
Maar ik heb zoveel Bijbelteksten genoemd ter onderbouwing en van jullie geen enkele tekst uit de Bijbel die mijn visie weerspreekt...( want jullie spannen samen denk ik) en ik ben alleen en ook nog nieuw dus wegpesten is niet zo moeilijk maar dat zal me worst zijn,.
Jullie noemen argumenten als : "Ik heb geen zin om verder te praten" of je bent onbijbels... maar geen enkele weerlegging vanuit de Schrift.
Wees eens zo flink.

Schaapje en ik spannen samen? :shock:
Bij sommige mensen heeft het geen enkele zin verder te gaan met een discussie, daar zij het gehele gelijk aan hun zijde denken te hebben.
Als je niet eens antwoord geeft op een vraag waar je de basis van de Bijbelkennis hebt geleerd, kan ik eigenlijk al bedenken dat het zelfstudie is, met deze rampzalige gevolgen.
Ik begrijp ook niet waar je dat wegpesten vandaan haalt, want ik zie dat er gewoon antwoord gegeven wordt. Pas als je totaal genegeerd wordt, zou ik me zorgen gaan maken.
En je lokt zelf uit dat mensen zo op je gaan reageren.

Maar je ziet ons dus wel als oprechte gelovigen, nou dat is een compliment van jouw hand. :mrgreen:

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 feb 2012 15:31

Gen.1:27 En God schiep de mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen.
Nadat Adam en Eva gegeten hadden zijn ze dat beeld kwijtgeraakt en kregen kinderen naar hun eigen beeld en gelijkenis. (erfzonde) Gen.5:3 Adam leefde honderddertig jaar, en verwekte een zoon naar zijn gelijkenis, naar zijn beeld;

Dat is correct geciteerd, maar het woordje "naar" in ons taal gebruik wil zeggen in de richting van....

Door het geloof in Jezus worden we geestelijk levend, leeft de Heilige Geest in ons en worden we gelijkvormig aan het beeld van Jezus. Rom.8:29 (wat hier op aarde al begint door de kracht van de Heilige Geest)

Absoluut dat is het proces wat ik noemde en dit geldt alleen voor gelovigen, ik verzette me tegen de bewering dat elk mens ook een ongelovig mens naar Gods Beeld is geschapen want Seth zoals je zegt was naar de gelijkenis en beeld van Adam en niet naar God.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 29 feb 2012 15:32

quote="Wilsophie"

Wie is er hier achterdochtig? Je hebt het zelf gepresteerd om in een hele korte tijd vijanden te maken met je kwetsende en vijandige uitlatingen.

Wees eens zo flink.

Daar is allang over gesproken, wilsophie, en is geschreven dat Adam GOED geschapen werd, God zag dat Zijn schepping goed was, nergens heeft iemand gezegd dat Adam volmaakt was gelijk de Zoon Jezus.
Ook is door niemand verkondigd dat elk mens een beeld van God is, het tegendeel zelfs, we hebben daarvan over de (zond)vloed geschreven'.
Maar het kan zijn dat je het allemaal vergeten bent, zoals jij ergens op een topic zegt vergeten te zijn wat je zonden van de dag waren die eventueel gedaan zou hebben.

Dus als er iemand reageert vanuit de Bijbel dat dat de enige Waarheid is, en er geen dingen in wil zien die er niet staan, ook de dingen niet wil verdraaien, zie je dat als modder gooien?
Jij zelf hebt hier al bewezen in het geheel niet oprecht te zijn met al je postings en gedraai en ergens "naar toe werken"
Laatst gewijzigd door schaapje op 29 feb 2012 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 feb 2012 15:35

Maar je ziet ons dus wel als oprechte gelovigen, nou dat is een compliment van jouw hand.

O ja absoluut . Jullie mij niet dan?

Ik vind privé vragen niet relevant Schelpje.
Je blijft maar suggereren en het houdt niet op, ken jij niet het begrip dat "De Heilige Geest ons in heel de waarheid zou leiden"
Zelf Bijbelstudie doen leidt tot rampzalige gevolgen?
Heb je daar voorbeelden van, want je zegt eigenlijk dat de Heilige Geest niet in staat is om dat rechtstreeks aan mensen te doen zoals beloofd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 feb 2012 15:39

Wie is er hier achterdochtig? Je hebt het zelf gepresteerd om in een hele korte tijd vijanden te maken met je kwetsende en vijandige uitlatingen.

O ja? Was me niet opgevallen. Wat ik zeg in dit topic is kwetsend en vijandig?
Is dit nu allemaal ontopic?

Daar is allang over gesproken, wilsophie, en is geschreven dat Adam GOED geschapen werd, God zag dat Zijn schepping goed was, nergens heeft iemand gezegd dat Adam volmaakt was gelijk de Zoon Jezus.
Ook is door niemand verkondigd dat elk mens een beeld van God is, het tegendeel zelfs, we hebben daarvan over de (zond)vloed geschreven'.
Maar het kan zijn dat je het allemaal vergeten bent, zoals jij ergens op een topic zegt vergeten te zijn wat je zonden van de dag waren die eventueel gedaan zou hebben.

Adam was niet volmaakt en volgens jou was Jezus dat ook niet.
Oké als de mens niet naar Gods Beeld geschapen is dan zijn we het daar nu over eens.
Ja kind ik ben wat ouder dus ik vergeet wel eens wat ook mijn zonden.
Kom nu ook maar met de holle aarde, en ja hoor ik ben aan het einde van de dag Goddank mijn zonden vergeten. Erg hè!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 feb 2012 15:47

Wilsophie schreef:O ja absoluut . Jullie mij niet dan?

Ik vind privé vragen niet relevant Schelpje.
Je blijft maar suggereren en het houdt niet op, ken jij niet het begrip dat "De Heilige Geest ons in heel de waarheid zou leiden"
Zelf Bijbelstudie doen leidt tot rampzalige gevolgen?
Heb je daar voorbeelden van, want je zegt eigenlijk dat de Heilige Geest niet in staat is om dat rechtstreeks aan mensen te doen zoals beloofd.

Dat zijn geen privévragen, ik vraag niet naar je adres of je inkomen, ik vraag alleen hoe jij aan je "kennis" komt. En als je die blijft ontwijken, kan het dus lijken dat de forummers gaan suggereren in jouw ogen.
Je zegt hele gevaarlijke dingen, omdat het het allemaal net niet is, of helemaal niet, maar je zegt het met een stellige vroomheid, die anderen misschien niet ontdekken.
Schaapje leest je heel goed! Wij verschillen totaal, maar wij beiden zien (en anderen ook zie ik) dat je een gevaarlijke leer verkondigt. Al dan niet zelf verzonnen!

En als het allemaal echt zou zijn, reageer je niet zo, continue in de aanval.

Terug naar “Archief”