Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor LauraC » 28 feb 2012 20:53

654321 schreef:Haha, ik moet soms wel eens lachen om jou en M. Vooral zaterdag met die 2 oppassen op 1 jongetje, prachtig vind ik dat.
Krijgt hij straks op school ook 2 op 1...? :-). Moet hij al bijna naar school?

Haha, maar die oppassen waren wel afgewisseld he, dus 's morgens 1 en 's middags 1 ;) Dus dan valt het al een stuk mee. Hij mag in september naar school overigens. Ik zal wel niet weten wat ik met de tijd aan moet dan 8-[ Overigens vandaag nog wat 'grappigs'. Ivm met een voorvalletje donderdag hebben we tijdelijk het slot van het hek op de schuur gezet. M was lekker in de tuin aan het spelen dus ik ging even naar de wc. Kom ik beneden...issie weg :shock: Heel de straat afgezocht, niks. Bleek 'ie naar een vriendin van mij (NL) op de hoek van de straat aan de overkant te zijn gelopen. Om te zeggen dat als ze wil picknicken, ze even moet bellen :mrgreen: Dus ik helemaal verschrikt van: wat doe je nou, wat als er een auto aankwam etc etc. Hij heel kalm: Maar ik leef toch nog mama!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 28 feb 2012 20:58

Oef...Lot word wel erg aangevallen nu. Ik snap haar reactie best. Om eerlijk te zijn dacht ik het ook na bepaalde postings te hebben gelezen. Lot zegt niet dat je er niet doorheen mag zitten, Lot zegt niet dat je hier niet even lekker mag spuien, Lot zegt niet dat je hier je verhaal niet mag doen, Lot bagatalliseerd de problemen en het huilen niet. Nee, Lot zegt dat het voor iemand ook nooit goed lijkt te zijn, en de onderliggende gedachte is dat er met uitspraken over een kind opgepast moet worden (zie ook posting van ppm, die uit ervaring spreekt).
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 feb 2012 21:13

mw schreef:Oef...Lot word wel erg aangevallen nu. Ik snap haar reactie best. Om eerlijk te zijn dacht ik het ook na bepaalde postings te hebben gelezen. Lot zegt niet dat je er niet doorheen mag zitten, Lot zegt niet dat je hier niet even lekker mag spuien, Lot zegt niet dat je hier je verhaal niet mag doen, Lot bagatalliseerd de problemen en het huilen niet. Nee, Lot zegt dat het voor iemand ook nooit goed lijkt te zijn, en de onderliggende gedachte is dat er met uitspraken over een kind opgepast moet worden (zie ook posting van ppm, die uit ervaring spreekt).

je bent me voor!!

ik moet zeggen, dat mijn mening ook bijgesteld is wat betreft drift en kinderen! had vaak de neiging om te denken.. hup pak aan die handel! maar dat werkt ook niet hier met M.

Zelf snap ik Lot haar opmerking toch wel!! ben ook enorm blij dat ik een huilende zoon heb die me tot het uiterste drijft! Ik heb een zoon waar ik voor mag zorgen! hij gaat als het goed is straks op eigen benen staan! hij is niet altijd zorgbehoevend. Ik kan het heeeel goed ook nog wel weer relativeren! dat hij alleen maar oorontstekingen heeft. Maar dat wil niet zeggen dat ik het wel even kwijt moet als ik er doorheen zit! Maar de manier waarom het soms gezegd wordt, kan ik lot haar reactie wel begrijpen.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 28 feb 2012 21:16

@ mw; wat lijkt dan nooit goed te zijn?

Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp het niet. Nergens lees ik opmerkingen over niet houden van een kind maar alleen maar van sommige die er doorheen zitten. Opmerkingen die over de scheef gaan richting hun kind lees ik ook niet. Maar ja... misschien is het wel hoe iedereen het interpreteert.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 feb 2012 22:05

Ik heb ook heel erg veel bewondering voor moeders waarvan de kinderen zoveel huilen! Juist datgene waar je zo ontzettend veel van houd zit niet goed in zijn/haar vel. En dat is toch wat je als moeder wilt?! Je kind blij en gelukkig zien! Mijn kinderen mogen heel stout en strontvervelend zijn.... geen probleem. Maar zodra ze niet lekker in hun vel zitten dan heb ik echt een rotdag. Soms heb je liever zelf pijn dan dat je kind pijn heeft.
Laatst gewijzigd door Schipje op 28 feb 2012 22:43, 2 keer totaal gewijzigd.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 28 feb 2012 22:27

@evelien,
ik ( als zeer blije moeder hoor die veel van haar kindjes houdt ) , vond het 1e jaar ook altijd het lastigst.
wat ik zelf heb gedaan was een kinderloze vriendin opgebeld ( maar niet na 5,5 maand hoor ..na 6 weken,) daar op zaterdagmiddag naar toe gegaan, lekker even wat anders gedaan, een nacht doorgeslapen en zondagmiddag weer met nieuwe energie teruggegaan.
Beviel zo goed , doe ik nu elk halfjaar.
En papa vind het ook niet erg, dat huilen kon hij stukken beter tegen als ik er niet bij stond me druk te maken wat er was ( mannen pakken het toch weer op de mannen manier aan ) . en nu de dochters niet meer huilen wordt ik nog steeds elk half jaar de deur uitgetrapt zodat zij lekker pizza kunnen bestellen ( mijn dochter verheugt zich er altijd op, en zelf vind ik dat belachelijk duur dus als ik erbij ben wordt dat dus níet gedaan )

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 feb 2012 23:22

Schipje schreef:Ik heb ook heel erg veel bewondering voor moeders waarvan de kinderen zoveel huilen! Juist datgene waar je zo ontzettend veel van houd zit niet goed in zijn/haar vel. En dat is toch wat je als moeder wilt?! Je kind blij en gelukkig zien! Mijn kinderen mogen heel stout en strontvervelend zijn.... geen probleem. Maar zodra ze niet lekker in hun vel zitten dan heb ik echt een rotdag. Soms heb je liever zelf pijn dan dat je kind pijn heeft.

Je verwoord precies wat ik zo moeilijk vid. Ik begrijp niet wt eriset ons kerelje, keer op keer komt er wat boven dijven. Moet zegge dat ht ook wel eens goed gatat, buite het autostoelendrama ging het vandaag goed!! Een heerlijke dg.
En autostoeldrama, marij krijtgt het voor elkaar om uit de maxicosie tobi te komen, terwijl ik rij. De stoel.was voldoede aangesoerd, code stond groen. Heb abrubt mij auto gestopt in de berm, en hoop dat hij begrijpt dat dit niet de bedoelig is.... Pffff.... Ondernemend is soms best leuk, maar nu echt echt niet

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 feb 2012 08:16

Even een heel ander onderwerp. Onze oudste begint veel vragen te stellen over de voorplanting. Hij weet het bestaan van zaadjes en eitjes en daardoor ook het verschil tussen jongens en meisjes, maar vroeg zich vervolgens af hoe dat zaadje dan toch in de buik kwam :lol: Nu ben ik een boek aan het lezen 'Blozen mag' van Sarina Brons- van der Wekken over sexuele voorlichting voor kinderen.
Wanneer beginnen jullie met de voorlichting?

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 29 feb 2012 08:18

Even kort:
- de Triple P methode (positief opvoedprogramma) hebben we gevolgd. Leuk om te doen. Elke week evaluatie hier in huis met kindje erbij.
Aan het eind kregen we alleen te horen dat ze hier niets mee konden, ze vonden ons positieve ouders en hadden bewondering voor hoe we het met elkaar deden.

- Lot123; je bedoeld waarschijnlijk mij...? Nou, echt, ik hou zielsveel van mijn kind hoor! Ik wil hem echt niet kwijt. Maar juist daarom kan je het niet aanzien 'dat je hem niet kan helpen'. En ik weet niet of jij zelf wel eens maanden bijna slapeloze nachten heb gemaakt??? Ik zie gewoon in dat ik het zo niet volhoud en ik denk dat dit juist van moederliefde getuigd! Want ik wil een gezellige, consequente, rustige en lieve moeder zijn voor mijn kinderen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 feb 2012 08:36

ajl schreef:Even een heel ander onderwerp. Onze oudste begint veel vragen te stellen over de voorplanting. Hij weet het bestaan van zaadjes en eitjes en daardoor ook het verschil tussen jongens en meisjes, maar vroeg zich vervolgens af hoe dat zaadje dan toch in de buik kwam :lol: Nu ben ik een boek aan het lezen 'Blozen mag' van Sarina Brons- van der Wekken over sexuele voorlichting voor kinderen.
Wanneer beginnen jullie met de voorlichting?

haha.. niet....

ik zeg zelf bij zulke dingen altijd: wat denk je zelf,en dan smeer ik em, of ik ga even vertellen dat ik nu net wilde gaan voorlezen!:) probeer die dingen toch wel te vermijden, zo wel met meer dingen, die nog een beetje boven haar pet gaan! heb zo even geen voorbeeld, maar bedoel dan meer op maatschappelijk gebied.

Zo zegt ze zelf vaak: toen ik in de buik zat he bik al met marijn gespeeld oid! nou.. fijn kind.. t was zeker erg gezellig! ipv er op in te gaan dat dat niet kan! Voor mijn gevoel zijn ze al zoveel wijzer omdat we ze veel vertellen...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 feb 2012 08:47

:lol: Over iets anders beginnen werkt hier niet ( meer). De belangstelling ervoor is ontwaakt toen ik zwanger was en hij bleef zijn vragen stellen. Helemaal omdat hij het verschil tussen hem en zijn zus ziet. Helemaal van de hoed en de rand weet hij nog niet, maar hij weet wel dat papa's de zaadjes in de buik van mama's stoppen. Om zich vervolgens af te vragen waarom wij dan ook zaadjes in de tuin doen :lol:

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 29 feb 2012 08:51

O help, voorlichting :mrgreen:

wij geven antwoord op de vragen die ze stellen, of ook vragen, wat denk je zelf?
Meestal weten ze het antwoord al, en zo niet, dan geven wij het antwoord.
En dan wachten op de volgende vraag.

Dit werkt mijns inziens beter dan een heel verhaal ophangen, waar ze eigenlijk nog niet aan toe zijn :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 feb 2012 08:56

Een heel verhaal ophangen is ook zeker niet mijn bedoeling, maar ik merk dat wij nu qua vragen in het stadium zijn gekomen van' hoe komen de zaadjes in de buik van een vrouw, want er zit geen sleutel in de buik' en ik vraag mij dan af in hoeverre ik hier antwoord op moet geven. Ik moet zeggen dat het zojuist genoemde boek 'Blozen mag'erg verhelderend is en toch wel een leidraad voor dekomende jaren.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 29 feb 2012 09:02

Hoe oud is je oudtse ajl?
Ik weet niet wanneer ik er pprecies mee zal beginnen. Waarschijnlijk ook pas als er vragen gesteld worden, maar als je een kindje hebt wat die vragen nooit stelt, heb je grote kans dat ze het via kinderen op school horen en dat zou ik wel weer voor willen zijn..

Ik ga zo voor het eerst met V met de bus en metro naar mn moeder toe... Ben benieuwd hoe het gaat en vind het best spannend eigenlijk :wink: Moet namelijk met de bus over de snelweg en dat lijkt me beetje eng met een kindewrwagen..
Afbeelding

Lot123
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lot123 » 29 feb 2012 10:20

Zo mijn opmerking komt hard aan geloof ik bij sommige mensen.

Het is inderdaad wat ik voel zoals mw het beschrijft. En ik heb het er helemaal niet over dat mensen niet van hun kinderen houden.

@juffiejuf: Je verwacht dat ik op jullie post reageer. Nou dat wil ik zeker doen hoor! Op je vraag of ik zelf kinderen heb.... Ik ben wel gewend aan veel kinderen, maar zelf heb ik geen kinderen. En om medische redenen zal ik die waarschijnlijk ook nooit krijgen.
@654321: Ik ervaar dit bij meerdere postings en heb zeker niet speciaal aan jou gedacht toen ik dit typte.

Maar wat tegenslagen in het leven zijn dat hoeven andere mensen mij niet te vertellen en slapenloze nachten kun je ook zeker hebben zonder kinderen. Maar mijn ervaring is wel dat het heel veel scheelt hoe je ermee omgaat. Nou weet ik ook van mijn omgeving dat ik een ongeloofelijke optimist ben, maar ik zeg altijd als mijn problemen minder worden wanneer ik negatief ga doen dan zal ik dat direct doen. Maar verder heb je toch echt een veel leuker leven wanneer je het positief probeert te bekijken.
En natuurlijk zit je er ook wel eens door heen, maar zoals al eerder gezegd..... kijk dan uit wat voor berichten je op internet zet!

Terug naar “Archief”