Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor juffiejuf » 22 feb 2012 17:58

@ liefie; op het CB zeiden ze tegen mij ook dat 4 voedingen op een dag geen kwaad kan. Alleen voor de moeder lijkt het me geen pretje als ze zolang niet om drinken komt. Kan natuurlijk wel kolven. Heb je ten minste wat voor de voorraad.

@ dippie; V. is gewoon nog een baby maar op haar eigen kamertje :-) Hoeven jullie er s nachts ook niet meer heen voor een speentje? Luxe! Komt vanavond vast goed bij oppas oma. Hoeveel dagen ga je weer werken?

@ lammetje; kan me voorstellen dat het soms lastig is om het positief te blijven zien. Sterkte!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 feb 2012 20:27

en nu mis ik de bv ](*,) :wink: manoël is ziek.. en die drinkt bijna niet..

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 feb 2012 12:23

Ach, dan begin je toch gewoon weer :mrgreen: ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 23 feb 2012 12:32

@lieffie: Ja, het afbouwen gaat tot nu toe prima! Deze week begonnen met de 2e voeding en stuwing wordt al minder. En Vianne vind Nutrilon prima. Ik merk totaal geen verschil wat ik in haar fles doe, bv of kv, dus dat is ideaal!

@juffiejuf: Ik moet 26 maart weer beginnen en ga dan 2 dagen werken! Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat dan smorgens :-)
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 28 feb 2012 13:46

@ TJ; hoe gaat het ondertussen nu? Helemaal gestopt en gaat het slapen nu beter? Mis je het nog zo? ;-)

@ dippie; jij bent ondertussen zeker ook al op de helft met de voedingen afgebouwd? Gelukkig dat je geen verschil merkt met flesvoeding en borstvoeding bij V.

Volgens mij is het aantal mensen die nog bv geven aardig geslonken.
Hier nu drie maanden gegeven waar ik stiekem wel beetje trots over bent dat dat me is gelukt :D Proberen nog ff vol te houden. In mei krijg ik een onderzoek waar ik drie dagen geen bv voor mag geven. Ben benieuwd of hij na drie dagen fles de borst dan nog wel wil. Nu is het soms al huilen dat hij moeite moet doen... Maar zo ver is het nog niet ;-)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 28 feb 2012 14:32

@juffiejuf: Ben nog bezig met de 2e voeding afbouwen en ga vanavond misschien de vroege avond voeding laten vallen, want die drinkt ze niet zo goed.
Ik heb het idee dat V nu af en toe de borst gaat weigeren.. Vanmorgen ook, als ze honger heeft valt de direct aan en drinkt dan ook helemaal leeg, maar zodra ik de andere kant wil geven wordt ze helemaal gek! Bewegelijk, happen, loslaten, 1 slok, wegdraaien, huilen, boos worden, enz... Vanmorgen toch doorgezet en beetje 'gedwongen' en als ze dan eenmaal drinkt, blijft ze ook wel drinken. Toch wel vreemd of niet? Hebben meerdere hier last van? Dit gaat nu vaak zo bij elke voeding. Fles is geen probleem, dus ik denk zelf dat het komt doordat ze meer flesvoeding krijgt, maar weet het niet zeker. Het vreemde vind ik dat als ze dan eenmaal drinkt aan de borst, het wel gewoon prima is bij d'r.
Afbeelding

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 28 feb 2012 14:44

Dat herken ik wel dippie. Misschien komt het doordat ze toch bij het drinken uit de borst meer moeite moeten doen, eerst goed zuigen tot het toeschietreflex komt, uit de fles komt er gewoon bij elke teug een slok mee. En als de melk eenmaal goed is toegeschoten dan drinkt hij bij mij ook altijd rustiger.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 28 feb 2012 14:59

Ja, zoiets dacht ik ook blompje, alleen vind ik het o vreemd dat ze de eerste borst gelijk pakt en de tweede niet eens aanraakt! dan begint ze gelijk al te miepen... Ik heb net afgekolfd, dus ga maar lekker een flesje geven, ik hoorde wat mormelen boven, mocht weleens tijd worden! :wink:
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 28 feb 2012 19:48

Ik ben aardig afgebouwd.
Overdag geef ik niets meer, en dat bevalt goed!

Om 19u geef ik 100cc KV en de rest BV.
Om 23u ook.

En de ene keer slaapt ze dan door tot 06:00 (dan ook weer BV)
en de andere keer komt ze 's nachts ook nog ff, dan krijgt ze BV.

Maar ze slaapt echt beter nu ze ook kunstvoeding krijgt...!
Mijn voeding vulde denk niet zo goed. Kwam echt altijd nog om de 3 uur. (dag en nacht)

Ben benieuwd hoe lang dit vol te houden is. Hoop nog wel even.

Ben trouwens toch KV gaan geven, ipv geitenmelk, omdat ze nog weinig ander eten binnenkrijgt.
Als ze goed eet, dan ga ik wel echt over naar geitenmelk.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 feb 2012 19:56

Juffiejuf, mooi dat je de 3 maanden gehaald hebt :). Vaak is dat wel een beetje een tijd dat het bv geven wat makkelijker wordt, meer 'vanzelf' gaat zegmaar. Hopelijk bij jou ook. Waarom mag je straks drie dagen geen bv geven? Ligt dat aan bepaalde medicatie?

Hier nog wel bv! Ik ben erg blij dat het nog steeds prima gaat, is toch wel heel relaxed. Wel gaat de bijvoeding nu zo goed dat ze dat ook accepteert als voedsel als ik er niet ben. Als ik er wel ben, dan ben ik voor de honger en lijkt bijvoeding meer voor de lekker zegmaar, maar toen ik er gisteren niet was, heeft ze tussen de middag bijna een hele boterham gehad :shock:
Aikongirl: ik voedt overdag ook wel minstens elke drie uur (s nachts weet ik niet). Fijn dat ze nu beter slaapt!

Dippie, ik denk ook dat het komt doordat ze de fles nu kent, daar loopt de melk er gewoon uit, en dat is bij de borst natuurlijk niet zo.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 28 feb 2012 20:44

@AG: Hoe is bij jouw het afbouwen van de 3 voeding gegaan, want dan heb je er waarschijnlijk 2 achter elkaar die je niet geeft. Ik wilde het vandaag proberen, maar mn borsten zaten echt te vol, dat ik toch rond dat tijdstip heb gekolfd. Ik zou ook graag 2 voedingen willen blijven geven, ben benieuwd hoelang dat kan? Heb je overdag nu helemaal geen last van volle/pijnlijke borsten dan? ik merk wel dat ik een voeding oversla, ze zijn dan echt gevoelig en als ik V optil is dat niet zo'n fijn gevoel :wink:
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 28 feb 2012 20:51

@ dippie; hopelijk lukt het snel beter met het afbouwen van de volgende voeding!

@ parkiet; krijg weer zo'n uitgebreid darmonderzoek waardoor ik veel moet laxeren en met het onderzoek slaapmiddel krijg wat nog in je bloed blijft hangen. Anders blijft hij ook een dagje slapen ;-)
Bizar joh dat ze gewoon voelt dat als jij er bent ze toch echt bv wil in plaats van bijvoeding!! Maare.... ze eet wel erg goed als ze bijna hele boterham op heeft!! :-)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 feb 2012 20:57

Oh juffiejuf, dat is een naar onderzoek (die moet mijn man ook af en toe, heeft ie een enorme hekel aan). Op borstvoeding.com staat een lijst waar medicatie is ingedeeld in categorieën die aangeven hoe veilig de medicatie is met bv. Vaak staat er in de bijsluiter dat het niet mag, maar kan het met die lijst wel (is een betrouwbare lijst, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek). Misschien als je je medicatie vergelijkt met die lijst, dat het nog meevalt met het geen bv hoeven geven, of dat je evt andere medicatie kunt gebruiken die wel met bv kan.
Laxeren zou moeten kunnen met bv toch? Althans, ik kreeg na de eerste bevalling laxeermiddel voorgeschreven terwijl ik bv ging geven. En qua slaapmiddelen verschilt het ook wat je moet doen (soms is het slechts een paar uur niet geven). Misschien de moeite waard om te bekijken.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 28 feb 2012 21:23

@ parkiet; snap welke lijst je bedoeld. Met de medicijnen die ik dagelijks gebruik mag ik officieel geen bv geven maar artsen toch ook wel toestemming gegeven. Met sommige laxeermiddelen mag je wel bv blijven geven dat klopt maar met deze die ik nu kreeg niet (die met waar je veel liter moet drinken mag het wel) Ik durf niet op eigen houtje deze keer bv te geven als darmarts het speciaal aangaf dat ik het niet mocht doen. Gewoon op tijd beginnen met kolven dan komt het helemaal goed :D Tis trouwens idd een rot onderzoek, daarom ook pas in mei gepland :oops:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 feb 2012 12:34

@juffiejuf ja helemaal gestopt! mijn borsten lekken nog wel aardig veel :( de nachten zijn hier een grote ramp :cry: :cry:

Terug naar “Archief”