Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2012 13:01

Ik sprak afgelopen zondag iemand bij ons uit de kerk die werkt op de kinderpoli. Ze vroeg aan mij hoe het ging met onze zoon. Hij huilt enorm veel en slaapt overdag amper of helemaal niet. Hij speelt echt weinig, dus ik ben continu met hem bezig. Zo bezig dat ik 's nachts amper slaap omdat m'n hoofd een grote chaos is. Echt heel frustrerend. Dus dat vertelde ik.
Toen zei ze dat er kinderartsen zijn die weleens kinderen opnemen om te observeren, om ook zo even de ouders te ontlasten.
Misschien is dat iets?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 28 feb 2012 13:08

Wat vervelend Evelien dat S. zo onrustig is! Ik kan er gelukkig niet over meepraten, maar het lijkt me ook erg slopend. Ik weet alleen niet of ik er voor zou kiezen om haar dan op te laten nemen ter observatie. Heb er ook nog nooit eerder van gehoord. Hoelang duurt zo'n observatie dan? En denk je dat je echt rust krijgt als S. van je vandaan is? Ik zou echt 'gek' worden dan. Iig heel veel sterkte ermee...ook met het maken van een evt keuze.
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 28 feb 2012 13:09

Sorry, lees nu pas terug... Weet niet of je het voor 654321 bedoelde of voor jezelf...
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 28 feb 2012 13:11

654321 schreef:Ik maak mij zorgen over ons kindje (2jaar). Weet niet wat ik moet doen, maar zo houden we het niet vol. We houden ontzettend veel van ons kindje en zetten ons allebei voor 100% in maar het raakt op....

- Slaapt enorm slecht; word héél vaak roepend/ huilend wakker. Altijd vroeg wakker. 's middags ook heel even of niet slapen.
- heel down, chagarijnig, boos, driftig, hangerig
- enorm claimend
- veel 'om niets' huilen. Dat kan op momenten zijn waarop je het totaal niet verwacht. Op leuke momenten is het ineens totaal mis.

Al tripleP methode gevolgd (volgens gedragsdeskundige waren we heel positieve opvoeders ;-), slaapmethodes gevolgd, 2 keer huisarts bezocht, bij osteopaat geweest maar we zijn geen stap verder...!

Wat moeten we nu doen???

Wat zegt de huisarts hierover dan? Het lijkt mij dat er meer aan de hand is... kan je geen dorverwijzing vragen?
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2012 13:17

Dippie schreef:Wat vervelend Evelien dat S. zo onrustig is! Ik kan er gelukkig niet over meepraten, maar het lijkt me ook erg slopend. Ik weet alleen niet of ik er voor zou kiezen om haar dan op te laten nemen ter observatie. Heb er ook nog nooit eerder van gehoord. Hoelang duurt zo'n observatie dan? En denk je dat je echt rust krijgt als S. van je vandaan is? Ik zou echt 'gek' worden dan. Iig heel veel sterkte ermee...ook met het maken van een evt keuze.

Nou als je al maanden 's nachts niet slaapt en je moe wakker wordt 's ochtends en je moet een hele dag met een huilend kind de dag door dan ben je blij dat hij geobserveerd wordt.
En het was zeker ook een reactie op de vorige poster. :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 feb 2012 13:28

Dippie schreef:Wat vervelend Evelien dat S. zo onrustig is! Ik kan er gelukkig niet over meepraten, maar het lijkt me ook erg slopend. Ik weet alleen niet of ik er voor zou kiezen om haar dan op te laten nemen ter observatie. Heb er ook nog nooit eerder van gehoord. Hoelang duurt zo'n observatie dan? En denk je dat je echt rust krijgt als S. van je vandaan is? Ik zou echt 'gek' worden dan. Iig heel veel sterkte ermee...ook met het maken van een evt keuze.

Vaak zie je dat er onbewust toch een wisselwerking is tussen het huilen vna het kind en de moeheid van de ouders. OUders kunnen tijdens zo'n opname even bijtanken en het kind ook. Vaak is het een paar dagen en dan doen ze ook onderzoeken om andere dingen uit te sluiten.

@ evelien Vervelend dat S nog zo onrustig is. Hij huilt, begrijp ik uit je post, nog steeds best wel veel? Hoe vermaak je hem dan? Kan je hem niet een half uur in de box leggen ofzo

@654321 Misschien je kind laten onderzoeken door een psycholoog. Wat ik ook wel eens hoor is dat een speltherapeut de vinger op de zere plek kan krijgen.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 28 feb 2012 13:38

@ 654321; ben ook wel benieuwd hoe je huisarts reageerde. Onderzoek is denk ook niet verkeerd om veel dingen te kunnen uitsluiten! Heel veel sterkte!

@ Evelien; Jullie zitten ook in een lastige situatie. Heb ook wel eens van zo'n poli gehoord. Lijkt het je een optie voor jullie?

Kan me echt voorstellen dat het ouders opbreekt na al dat gehuil. Hier is het s avonds nog heel veel huilen. Als M. dan een keer slaapt s avonds dan buit ik die avond helemaal uit en dan kom je helemaal 'bij'.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2012 13:40

Hoe ik hem vermaak? met hem op de arm lopen, op de grond leggen en met hem spelen etc. Hij heeft zaterdag voor het eerst in z'n leven 1,5 uur gespeeld (alleen zonder mij).
Mijn energie is echt bijna op, op dit moment ligt hij in de box heeft even 5 min. gespeeld en nu al huilen. Dus haal hem er wel weer uit.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 28 feb 2012 13:49

@ evelien; als hij meer zou slapen dan zou het denk ook beter vol te houden zijn. Dan heb je ff je handen leeg. Vraag op tijd hulp voor je helemaal opgebrand ben....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 feb 2012 13:50

@ juffiejuf Heb je dan ook zo'n ontheemd gevoel als hij 's avonds op bed ligt. Dat heb ik altijd als ze voor het eerst boven liggen.....net of je iets mist terwijl je ook niet goed weet wat je moet doen, omdat je zo gewend bent aan een kind beneden.

Brrr, ben blij dat j gewoon 's avonds slaapt, al spookt hij alweer een paar nachten....ook niet echt fijn. Jammer dat hij niet duimt en wij hem aan een speen hebben laten wennen :wink: . De oudste 2 duimen en hoorde je daarom 's nachts nooit. Aan de andere kant, een speen schijn je makkelijker af te leren. Overdag heeft hij hem ook bijna niet in, alleen om in slaap te vallen en zelfs dat doet hij ook nog regelmatig zonder speen.
Hoe gaat het met M overdag? Is hij dan ook huilerig?

@ ppm Hoe is het bij jou thuis nu je man geopereerd is?

@ lauraC Is er enig zicht op het tijdstip wanneer jullie weer in aanmerking komen voor een adoptie? Is er ook mogelijkheid dat jullie meerdere kids tegelijk krijgen?

@ evelien Maar dat houd je toch niet vol! Het is ook niet erg als ze even huilen. Misschien heel hard, maar spelen moeten ze ook leren. Is het een optie om hem gewoon even te laten huilen? bv in de box leggen, leuke kinderliedjes op en jij gaat je douchen ( dan hoor je het huilen niet gelijk :wink: ) Na een kwartier even naar hem toe gaan, troosten ( niet oppakken)en vervolgens weer iets 10 minuten gaan doen en dan weer terugkomen?

Hier ook wel eens gemopper hoor als hij in de box ligt! maar ik ben niet van de afdeling vermaak. Dat zullen ze toch echt zelf moeten doen. Nu scheelt het wel dat J gewend is te wachten, omdat er nog 2 rondlopen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2012 13:53

Waar haal je hulp he?

Als S. om half 7 in bed ligt dan ben ik echt helemaal kapot en dan heb ik echt geen energie om nog wat te doen in huis.... Het huishouden doe ik echt in het weekend. Alleen wasjes draaien en op hangen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2012 13:57

AJL, we hebben veel geprobeerd.

Ik zit er best door heen op dit moment... en dan nog al die verplichtingen binnen de kerk en familie. ](*,) Wordt er zo moedeloos en boos van.
Het is echt absoluut niet de bedoeling om te klagen hoor. Maar het is behoorlijk pittig.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2012 13:59

En wat ik helemaal vervelend vindt is dat als je dan mensen over de vloer heb en als S. dan begint te mopperen ze dan gelijk boven de box hangen en hem gaan vermaken... ppff. Ik ben nu wel van: laat hem maar even mopperen. In het begin vond ik het nogal lastig.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 feb 2012 14:00

Kan het ook zijn dat je hem te veel aandacht geeft en hij daardoor te veel geprikkeld raakt? Je kan toch niet de hele dag met een baby op schoot zitten, natuurlijk word je daar doodmoe van. Dat houdt geen mens vol! Althans ik niet. Ik merk bv hier nu al dat hem elke dag ( nu een maand lang) op dezelfde tijden op bed leggen nu wat zoden aan de dijk begint te zetten. Hij slaap lang niet altijd en huilt zichzelf regelmatig in slaap.

En het moederschap is sowieso wennen, helemaal om een ritme als gezin te vinden. Voordat alles goed loopt ben je zo een 9 mnd verder :lol: En andere dingen moet je misschien wat meer laten, hoe moeilijk dat ook is. Je moet zelf er niet aan onderdoor gaan

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 feb 2012 14:02

Gewoon je eigen ritme en gevoel volgen. Bij onze eerste dacht ik echt dat hij doodging van een kwartier huilen en dat ik een slechte moeder was. Nu trek ik gewoon de deur achter mij dicht en denk wel eens 'huil maar raak'. Als ze zo klein zijn dan vergewis ik mij er wel altijd van dat het in ieder geval geen honger, dorst, tekort aan knuffels etc is. Soms huilen ze ook om het huilen of om in slaap te vallen.

Terug naar “Archief”