Moderator: Moderafo's
Wilsophie schreef:Hebben de Nicereanen hier nog wat tegen in te brengen?
Waarom zou men iets in moeten brengen tegen ordinair plagiaat? De bron van je tekst: http://goedbericht.nl/Nicea.htm
Verder: wat wil je hier eigenlijk mee bereiken in dit topic?
Het idee dat deze mensen God verwerpen zoals Hij is, is heel verdrietig
Wilsophie schreef:Goedbericht is een site van de alverzoening en dat ben ik niet.
En A.P. gebruikt veel info van anderen, dus dat kan heel goed, het is een bestaande uitleg dat klopt. Ik heb het gelezen en ik ben het daar op een paar punten niet met hem eens.
Maar ik kan ook gewoon uitleggen dat in dat concilie dingen zo zijn gesteld en vastgelegd dat de leer van de kerk ermee uit de voeten kan.
En die beruchte komma van Johannes daar is mee gerommeld en dat zijn vele anderen geleerden en Bijbelleraars met mij eens.
Ik meen dat deze passage ook bij Marc Verhoeven wordt vermeld.
Marc Verhoeven, ook zo'n illuster figuur. Niet serieus te nemen voor christenen (en alle overige mensen die de waarheid een warm hart toedragen).
Maar goed, bedankt voor het kleine inzicht in je bronnen. Ik kan het helaas niet serieus nemen.
Optimatus schreef:Je gelooft niet dat God +Vader, +Zoon en +Heilige Geest is?
Wilsophie schreef:~Ik~ vind het heel belangrijk om aan te geven dat ik niets van een alverzoeningssite overneem.
Ik heb het achteraf na jouw notitie gelezen en ik ben het er niet mee eens zoals deze man het weergeeft.
Dat hij citaten heeft gebruikt van anderen daar kan ik niets aan doen.
Het is een valse beschuldiging maar dat kan me niet schelen maar ik wens niet te vereenzelvigd worden met de leer van de Alverzoening.
Over strafbaar gesproken, wat denk je dat dit is.
Je hoeft mij niet serieus te nemen dat doe ik jou ook niet, maar wat je over deze meneer Verhoeven zegt is laster en dat is wel verboden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten