Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Wie zouden wij nou zijn? Wij, christenen natuurlijk.
Dan.7:25 Die macht heeft de wet van God denken te kunnen veranderen, en zal woorden spreken tegen de Allerhoogste, en het zal de heiligen der hoge plaatsen verstoren, en zullen tijdelijk in zijn macht worden gegeven.
Je weet er zijn vier rijken geweest, het laatste rijk was het Romeinse rijk waaruit geestelijke Rome is voortgekomen.
Daniel beschrijft heel nauwkeurig wat er in die profetische tijden zou doen ontstaan en wat uiteindelijk de plaats vervanger van Christus zichzelf zou uitroepen, wat hij ook zegt, dat de kerk de macht heeft dingen te doen veranderen
Zonden zijn m.i een constatering waar je je doel voorbij schiet en waar de macht van de duisternis achter schuilt. Vandaar dat de duivel ook aanklaagt en bezit neemt van zondige gebieden in iemands leven, of zelfs door demonie bezet. In mijn beleving zie ik de wet dan ook als oplossing van God om de duivel en zijn praktijken in een hoek te krijgen zodat verdeeldheid in zijn schepping juist door zonden zichtbaar wordt. Het brengt aan het licht waarom er iets niet functioneert en Hij geeft door de wet een perfecte oplossing hierop. God is 3 maal heilig en Paulus bevestigd dit, dat de wet heilig is, het gebod heilig is en rechtvaardig en goed!schaapje schreef:Hoe zie je dat als Kaïn door God vervloekt werd en verbannen als zwerver en vluchteling?
Hoe zie je de vloed die God deed komen: Gen6:7 Ik zal de mensen die Ik geschapen heb, van de aardbodem uitroeien?
Lees gen 17 het verbond tussen abraham en God. (ik heb hier in mijn antwoord naar @Wilsophie meer over geschreven, misschien kun je het lezen)Ik heb grote vraagtekens, bij wat je hier schrijft...(over het verbond) het verbond met God houdt in je houden aan de Wet en regels die door Hem zijn gegeven
staat gewoon geschreven als antwoord van het volk aan mozes op de boodschap:"Al wat de Here gesproken heeft zullen wij doen"
Sorry @schaapje maar we worden niet gered door dat die wet niet nagekomen kan worden (ondanks dat dit waarheid is en neimand het KON nakomen) Maar toch is het wettisch denken en dat is verleden tijd. Denken dat we terug moeten kijken op de wet zodat we begrijpen waarom we Christus dan nodig hebben omdat we niet aan de wet kunnen voldoen. Het koste mij even tijd om dit te begrijpen maar het is een dwaling van vanjewelste om te denken dat het evangelie een verlengstuk is van het wettisch falenIk denk dat God juist de Wet heeft gegeven omdat het paste in Zijn plan om de mens te verlossen,
omdat Hij wist dat geen mens die wet kon houden dan enkel Zijn Zoon Jezus.
En die eigenzinnigheid begon al in het paradijs, dus logisch dat het volk dat ook was.
God wilde niet graag de Wet introduceren zeg je? Hoe weet je dat Hij dat niet graag wilde?
Ik weet alleen wat Gods plan was, en dat is verlossing juist door die Wet.
In exodes was er nog geen Jezus Christus. Lijkt mij ook niet dat God mozes liet profeteren...maar gaf opdracht aan mozes om het direct tegen het volk te zeggen. m.i een duidelijk beeld van uitvoeren en doen en niet van een profetische schets over Jezus Christus.En dat koninkrijk van priesters... ja een Koninklijk priesterschap alleen door Hem Christus Jezus.
Wilsophie schreef:@ Marin, was dit je bron?
http://agp-internet.com/react/sermonnl/rust06.htm
Schuldig aan plagiaat
Wanneer werken van EGW worden gepresenteerd als haar eigen pennevruchten, is dit vaak bezijden de waarheid. Onderzoek dat in de jaren '80 van de vorige eeuw en erna is uitgevoerd, heeft uitgewezen dat EGW grote delen van haar eigen werken heeft gekopieerd uit werken van anderen. Daarbij heeft zij nagelaten om bronvermeldingen op te nemen. Ook in de tijd dat EGW nog leefde werd zij met deze praktijken geconfronteerd.
Optimatus schreef:Er zijn na Rome nog wel meer rijken geweest: Byzantium, het Kalifaat, het Osmaanse Rijk, het Britse Rijk, de Sowjetunie, het Franse Keizerrijk (1 en 2), het Duitse Rijk (drie in totaal) etc. Dan vergeet ik nog de diverse Chinese rijken, het rijk van de Mongolen, de Groot-Mogol, de Sassiniden en de Inca's. Dat Romeverhaal geloof ik niet.
DAAROM Zullen jullie (mensen van het verbond) een koninkrijk van priesters zijn en een heilig volk!!!! Ondanks dat ze hoereerde, jaloers waren, steelden enz.
. Ja, 2 kor5."de bediening der verzoening"Wilsophie schreef:Er staat "Eén is gestorven dus zijn ALLEN gestorven. D.w.z. dat God die oude mens voor dood heeft verklaard. Juridisch. Ben je dat met me eens. Want anders dan zou de kruisdood een trieste gebeurtenis zijn wat tot de dood zou leiden
Hij verrees zeker, amen maar verder kende ik deze nog niet zoals jij het beschrijft, want Christus is volgens mij gewoon een titel...ik laat het even bezinken maar nu moet ik gelijk denken dat in Jezus naam bidden een autoriteit is die Jezus aanbeveelt.Maar Jezus is dood en Christus leeft, daarom ben ik geen " Jezusfan "of "Jesuspeople," maar ben ik een Christen. Christus onze Heer verrees, hallelujah.
Optimatus schreef:Er zijn na Rome nog wel meer rijken geweest: Byzantium, het Kalifaat, het Osmaanse Rijk, het Britse Rijk, de Sowjetunie, het Franse Keizerrijk (1 en 2), het Duitse Rijk (drie in totaal) etc. Dan vergeet ik nog de diverse Chinese rijken, het rijk van de Mongolen, de Groot-Mogol, de Sassiniden en de Inca's. Dat Romeverhaal geloof ik niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten