Tussen de Wet der Tien Geboden aan Israel gegeven en de Wet die Jezus heeft groot gemaakt zit geen verschil, Hij biedt die ons aan.
En daar mogen wij niets af of toe doen en naar menselijke instellingen doen veranderen.
Ik begrijp dit echt niet.
Welke wet heeft Jezus groot gemaakt, of moet ik lezen dat Jezus de wet heeft groot gemaakt, voor mij is het dan de Here Jezus. En wanneer biedt hij deze wet aan dan?
Ik ben een heiden en heb geen wet, en nu kom ik tot geloof en biedt de Heer mij genade, welke wet krijg ik dan.
Welke wet is naar menselijke instelling veranderd, bedoel je dat de zaterdag de zondag is geworden?
Nou dat is makkelijk, want de opstanding had plaats op zondag, de 1e dag der week en aangezien ik wedergeboren ben leef ik elke dag vanuit die opstanding en is dus elke dag een opstandingsdag.
Bovendien spreekt de 8 van Nieuw Leven en is net als in de toonladder de 1 en de 8 synoniem.
Als je nou de Here Jezus aanneemt neem je ook inwendig wet van God aan (zoals Abraham die had), door Jezus zie je ook de tekorten (zonde kennen) om die veranderen en te laten om de wil van God te doen uit dankbaarheid.
Binnen de grenzen van Gods Wet ben je ontzettend gelukkig en evenwichtig
Had Abraham een wet?
Dat is interessant waar staat dat in de Bijbel.
En nu ben ik tot geloof gekomen omdat jullie mij dat zo goed hebben uitgelegd en het zo een blij evangelie is, heb ik dan de Here Jezus in mijn leven die mij de zonden laat zien? Hartelijk dank zeg. Zo een Jezus blief ik niet hoor.
Die zonden moest ik op grond van de prediking bij het kruis brengen toch en geloven dat Hij daarvoor gestorven is?
Is dat niet zo dan?
Wat moet ik dan met de tekst: "Als de satan mij wijst op mijn schuld en zonden zeg ik; "Ja, maar tis alles genageld aan het kruis".
Je zegt zelf dat satan de verklager der broederen is. Maar nu is het de Here Jezus?
De wil van God doe je omdat je je aan Hem hebt onderworpen en die wil openbaart Hij door de kracht van de Heilige Geest in je leven.
De laatste zin is een belofte en die zou ik graag ook onderbouwd willen zien vanuit de SChrift.
Wat is evenwichtig in dit verband dan?
En wat is gelukkig zijn binnen Gods grenzen.
Heb je het dan over een wedergeborene of over de oude natuur.
Want ik ben volmaakt in Christus, dat is mij beloofd en ik ben gezegend met alle geestelijke zegeningen in Christus.
Wat wil je nog meer dan?
Ik lees nergens één tekst die dit alles onderbouwd.