Het geweten en de kennis van goed en kwaad

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Het geweten en de kennis van goed en kwaad

Berichtdoor Wilsophie » 26 feb 2012 16:01

marin schreef:@schaapje zegt:Dat laatste vind ik moielijk te begrijpen wat je daar nou mee bedoelt.
Jezus is dood schrijf je maar deze Jezus is wel opgestaan uit de dood.

Weet je wat hij daarmee bedoeld met een omweg, dat Jezus zijn lichaam niet is opgestaan maar wel zijn geest, zij geloven niet in een lichamelijke opstanding.

Die figuren hebben we meer op het forum gehad, wel scherp blijven schaapje?

Of ze komen onder een andere naam weer terug?

Hoe durf je zeg. Jezus is letterlijk opgestaan in het oude lichaam maar heeft wel een veranderd lichaam ontvangen toen Hij op de dag van Zijn opstanding naar de Vader ging.
Als je bedoelt Piet Strootman nou dat ben ik niet.
Ik ben een vrouw. En nu ophouden met publiekelijk stoken.
Als het goed is controleren de moderators je IP adres en kun je eigenlijk niet onder een andere naam terugkomen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 26 feb 2012 16:03

Je bent op je p...getrapt omdat je lappen tekst neerzet zonder bronvermelding, dat is tegen de regels van elk forum.
En nu niet in de rug gaan schieten.
Je hebt afscheid van mij genomen dus ga dan maar stoken via een pb.
Je bent een man op leeftijd, maar gedraagt je als een puber.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 feb 2012 16:05

@Wilsophie,
Ik begrijp wat je bedoelt, maar niet dat de naam van Jezus jou pijn doet aan de oren.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 feb 2012 16:09

@Marin

Het is mij een raadsel waarom je de bijbelteksten Rom.14:5 en Kol.2:16 volkomen negeert?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 26 feb 2012 16:15

Nee dat begrijp ik dat is ook heel iets persoonlijks. Ik vind het oneerbiedig als men aldoor Jezus roept in een preek en niet één keer de moeite neemt om Here Jezus te zeggen.
Het is heel gevoelsmatig.
Misschien ook omdat het een krachtterm geworden is.
Jezus was de Naam tijdens Zijn rondwandeling maar zeker niet een lager niveau, maar het valt op dat Paulus heel vaak Christus Jezus zegt.
Dat is niet per ongeluk, maar Paulus legt heel vaak uit dat het om de Opgewekte Christus gaat.
En niet de gekruisigde Jezus, dat is wel zo, maar dat is een gepasseerd station.
We gedenken bij brood en beker de opgestane Christus.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 feb 2012 16:20

Nee dat begrijp ik dat is ook heel iets persoonlijks. Ik vind het oneerbiedig als men aldoor Jezus roept in een preek en niet één keer de moeite neemt om Here Jezus te zeggen.
Het is heel gevoelsmatig.
Misschien ook omdat het een krachtterm geworden is.
Jezus was de Naam tijdens Zijn rondwandeling maar zeker niet een lager niveau, maar het valt op dat Paulus heel vaak Christus Jezus zegt.
Dat is niet per ongeluk, maar Paulus legt heel vaak uit dat het om de Opgewekte Christus gaat.
En niet de gekruisigde Jezus, dat is wel zo, maar dat is een gepasseerd station.
We gedenken bij brood en beker de opgestane Christus.

Zo begrijp ik je veel beter, en eigenlijk heb je wel gelijk.

P.S. Ik hoop dat je echt gelooft dat ik een vrouw ben en hier voor het eerst kom, sinds maandag j.l.
Ik weet niet precies op welke manier ik dat moet bewijzen.
Ik vertegenwoordig geen vreemd sektarisch geloof, ik ben geen Jeh. Getuigen, geen mw. White aanhanger of Adventist, geen Messias belijdende Jood, niets van dit alles.
Geen Bullinger, geen Koch, geen Jozef hoe heet hij ook al weer Rulof of zoiets.
Geen Whitnees Nee, geen Watchmann Nee. Geen William Booth. Geen Hoekendijk, Geen Zijlstra,
Geen Maasbach. enz....

Ik heb nog niets vreemds gezien in jou postings, en ik zou niet weten waarom ik je niet zou geloven.
Alleen vind ik de theorie op de topic de Big bang (geloof ik) heel vreemd en ook onbegrijpelijk.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 feb 2012 17:18

Eigenlijk is het wel heel triest dat iemand, die in Jezus gelooft, aan een vloek denkt bij het horen van de Naam Jezus. Dat zegt iets over het gemak waarmee Zijn Naam misbruikt wordt. Dat is geen verwijt aan het adres van Wilsofie, maar wel aan het adres van de Nederlandse maatschappij.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 26 feb 2012 17:34

Door de volledige Wet (de Tiengeboden) van God na te leven leeft men in vrijheid.
@1a2b3c zegt, door de volledige wet van Christus na te leven leeft men in vrijheid

Ik denk @1a2b3c dat we hetzelfde bedoelen, Jezus heeft ons bevrijd van de macht wet der zonde die in ons woonde door voor ons te sterven heeft maar is ook het middel geweest door Zijn leven voor te leven, en dat moeten wij aannemen, zijn leven te leven, daar kunnen wij een beroep op doen door de kracht die elk mens bij mate geeft.
En in die vrijheid mogen wij ons dagelijks verheugen.

Satan heeft dat altijd betwist, en heeft zowel engelen als mensen aangeklaagd bij God.

Veel mensen zien de wet van God ook als een juk en hebben daardoor een verkeerd beeld van de liefde en bescherming van God.
@1a2b3c zegt, dat klopt, alleen dat was m'n punt niet.

Maar mijn punt wel!!

Is het niet zo, dat Rome het sabbatsgebod het 4e gebod uit de Tien geboden heeft gebeiteld? En de zondag er voor in de plaats heeft gesteld?
@1a2c3b, denk jij dat wij de sabbat moeten houden? Wij (gelovige)heidenen zijn geen Joden, die wetten zijn nooit aan ons gegeven.

#1a2b3c lees aandachtig het 4egebod, wij moeten niets God dwingt ons niet, Hij wil dat wij uit liefde voor Hem Zijn wil doen, wij houden de sabbat niet maar vieren de sabbat.

Je weet dat God het volk Israel (strijder Gods) geroepen heeft om Zijn wil bekend te maken aan de volkeren in de wereld, God heeft het op diverse manieren geprobeerd.
De mensheid waren door de zonde de inwendige wet kwijtgeraakt, sommige aardvaders w.o. Abraham en Henoch deden van nature nog de wil van God vanuit hun binnenste.
Daarom zei in Genesis tegen Izaäk, omdat uw vader Abraham al mijn wetten en geboden onderhouden heeft daarom heb ik hem gezegend.
Dat is een belofte die God ook nu aan Zijn kinderen doet.

Daarom heeft God het op stenen tafelen gezet om ze uiterlijk mee te dragen tot Christus, die door Hem aan te nemen Zijn wil van Zijn Vader in het hart van Zijn kinderen wil plaatsen.

Tussen de Wet der Tien Geboden aan Israel gegeven en de Wet die Jezus heeft groot gemaakt zit geen verschil, Hij biedt die ons aan.
En daar mogen wij niets af of toe doen en naar menselijke instellingen doen veranderen.

Als je nou de Here Jezus aanneemt neem je ook inwendig wet van God aan (zoals Abraham die had), door Jezus zie je ook de tekorten (zonde kennen) om die veranderen en te laten om de wil van God te doen uit dankbaarheid.
Binnen de grenzen van Gods Wet ben je ontzettend gelukkig en evenwichtig
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 26 feb 2012 17:53

Als hier de wet genoemd wordt kun je dan zeggen om welke wet of wetten het gaat.
De tien geboden ken ik, ik steel niet, ik roof niet, ik maak geen iconen en aanbid deze, ik pleeg geen overspel enz....
Over welke wetten hebben jullie het dan?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 26 feb 2012 17:59

k heb nog niets vreemds gezien in jou postings, en ik zou niet weten waarom ik je niet zou geloven.
Alleen vind ik de theorie op de topic de Big bang (geloof ik) heel vreemd en ook onbegrijpelijk.

Dat is heel begrijpelijk, toen ik het voor het eerst hoorde nu zo een twintig jaar geleden dacht ik die lui sporen niet.
Nu 20 jaar verder met verschillende uitleggingen van verschillende zienswijzen begin ik het een beetje te begrijpen, ik geloof simpelweg het feit dat het zo moet zijn, Bijbels gezien, maar de technische kant die men wil weten kan ik moeilijk overbrengen.
Het is eerst geloof uiteraard. Voor mij had het toegevoegde waarde maar dat geldt niet voor iedereen denk ik.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 feb 2012 18:03

marin schreef:Is het niet zo, dat Rome het sabbatsgebod het 4e gebod uit de Tien geboden heeft gebeiteld? En de zondag er voor in de plaats heeft gesteld?

Nee, dat is niet zo. De catholica en de lutherana hebben een iets andere indeling, dat is alles. Voor hen is het sabbatsgebod het derde gebod: Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 26 feb 2012 18:09

Tussen de Wet der Tien Geboden aan Israel gegeven en de Wet die Jezus heeft groot gemaakt zit geen verschil, Hij biedt die ons aan.
En daar mogen wij niets af of toe doen en naar menselijke instellingen doen veranderen.

Ik begrijp dit echt niet.
Welke wet heeft Jezus groot gemaakt, of moet ik lezen dat Jezus de wet heeft groot gemaakt, voor mij is het dan de Here Jezus. En wanneer biedt hij deze wet aan dan?
Ik ben een heiden en heb geen wet, en nu kom ik tot geloof en biedt de Heer mij genade, welke wet krijg ik dan.
Welke wet is naar menselijke instelling veranderd, bedoel je dat de zaterdag de zondag is geworden?
Nou dat is makkelijk, want de opstanding had plaats op zondag, de 1e dag der week en aangezien ik wedergeboren ben leef ik elke dag vanuit die opstanding en is dus elke dag een opstandingsdag.
Bovendien spreekt de 8 van Nieuw Leven en is net als in de toonladder de 1 en de 8 synoniem.

Als je nou de Here Jezus aanneemt neem je ook inwendig wet van God aan (zoals Abraham die had), door Jezus zie je ook de tekorten (zonde kennen) om die veranderen en te laten om de wil van God te doen uit dankbaarheid.
Binnen de grenzen van Gods Wet ben je ontzettend gelukkig en evenwichtig

Had Abraham een wet?
Dat is interessant waar staat dat in de Bijbel.
En nu ben ik tot geloof gekomen omdat jullie mij dat zo goed hebben uitgelegd en het zo een blij evangelie is, heb ik dan de Here Jezus in mijn leven die mij de zonden laat zien? Hartelijk dank zeg. Zo een Jezus blief ik niet hoor.
Die zonden moest ik op grond van de prediking bij het kruis brengen toch en geloven dat Hij daarvoor gestorven is?
Is dat niet zo dan?
Wat moet ik dan met de tekst: "Als de satan mij wijst op mijn schuld en zonden zeg ik; "Ja, maar tis alles genageld aan het kruis".
Je zegt zelf dat satan de verklager der broederen is. Maar nu is het de Here Jezus?
De wil van God doe je omdat je je aan Hem hebt onderworpen en die wil openbaart Hij door de kracht van de Heilige Geest in je leven.
De laatste zin is een belofte en die zou ik graag ook onderbouwd willen zien vanuit de SChrift.
Wat is evenwichtig in dit verband dan?
En wat is gelukkig zijn binnen Gods grenzen.

Heb je het dan over een wedergeborene of over de oude natuur.
Want ik ben volmaakt in Christus, dat is mij beloofd en ik ben gezegend met alle geestelijke zegeningen in Christus.
Wat wil je nog meer dan?
Ik lees nergens één tekst die dit alles onderbouwd.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 26 feb 2012 18:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 26 feb 2012 18:12

Nee, dat is niet zo. De catholica en de lutherana hebben een iets andere indeling, dat is alles. Voor hen is het sabbatsgebod het derde gebod: Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt.

De dag des Heeren is in de Bijbel nooit de sabbath, en ook nooit de zondag, het is de jongste dag!
Waar alle gelovigen van voor de opstanding en alle ongelovigen van alle tijden verschijnen voor de Witte Troon.
De jongste dag is tevens de laatste dag of de Dag des Heeren.

En zo wordt er maar gegoocheld met het sabbatsgebod of het nu de 3e of de 10e is doet er niet toe toch?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 feb 2012 18:19

De zondag noemen wij ook vaak de Dag des Heeren.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 26 feb 2012 18:32

Wie is wij dan?

Terug naar “Archief”