De buitengewone draagwijdte.
Marin is dit ook jouw bron?
http://agp-internet.com/react/sermonnl/wag08.htm
Moderator: Moderafo's
De buitengewone draagwijdte.
marin schreef:De grote strijd is vanaf het begin over de wet geweest.
Satan heeft vanaf het begin tot de Vader gezegd: “De wet is onrechtvaardig, de mens kan die niet houden.”
Jezus kwam om te bewijzen dat Satan een leugenaar is.
Terwijl Hij in onze plaats stond als mens, stelde Hij voor God het voorbeeld van een onzelfzuchtig en gehoorzaam leven.
Hij hield de wet in ons vlees en bewees dat de beschuldigingen van Satan vals waren. Hij gaf een openbaring van Gods wet, niet slechts aan deze wereld, maar aan het hele universum.
Onzelfzuchtige liefde is Gods wet voor het universum. Jezus openbaarde in zijn leven en in zijn
dood dat Gods wet en elk gebod van God een uitdrukking is van zijn oneindige liefde.
Hij liet zien dat er geen verontschuldiging voor de zonde is.
Het kruis moet ons ertoe brengen om groot ontzag voor Gods wet te hebben, omdat het kruis in
werkelijkheid de onthulling van Gods wet is.
marin schreef:@Wilsophie, ja, deze uitlegging geeft een goed Bijbels overzicht van het werk van Christus in Zijn Verlossingswerk en waar de mens betrokken bij is, er worden op deze site's meerdere overdenkingen aangehaald die een goed beeld daarvan geven.
Het is een rijkdom aan kennis over verschillende onderwerpen.
http://www.agp-internet.com
Het is een rijkdom aan kennis over verschillende onderwerpen.
marin schreef:Welke wet is het aan waar gehoorzaamheid, gerechtigheid aan en ongehoorzaamheid, zonde is?
marin schreef:Ik weet wel dat Christus geen onderscheidt meer maakt tussen Jood of Griek of wie dan ook, ieder die Hem aanneemt als zijn verlosser en Zoon van God wordt een zoon of dochter van God.
En wil graag leven om de wet die in het hart geschreven wordt door Gods Geest in gehoorzaamheid te volbrengen om de wil van God te volbrengen.
Als God spreekt tegen mozes om aan het volk te gaan vertellen:Ik geloof niet dat God ergens een beroep doet op Zijn Eigen methoden , Zie wat Ik de Egyptenaren heb aangedaan, lijkt me geen liefdevolle God toch? Was God voor deze mensen niet een wauwGod dan?
Adriano 313Je kan geen boete krijgen als je door een rood stoplicht rijdt en er geen wet is die zegt dat dit verboden is. (maar je gaat ondanks wel of geen boete nog wel steeds dood).
Wilsophie schreef:Maar Jezus is dood en Christus leeft, daarom ben ik geen " Jezusfan "of "Jesuspeople," maar ben ik een Christen.
Christus onze Heer verrees, hallelujah.
schaapje schreef:#Wilsophie
Dat laatste vind ik moielijk te begrijpen wat je daar nou mee bedoelt.
Jezus is dood schrijf je maar deze Jezus is wel opgestaan uit de dood.
Fil.2:9-11
Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen, die in de hemel en die op aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zal belijden, Jezus Christus is Here, tot eer van God de Vader.
marin schreef:@1a2b3c zegt: In de notendop: het verschil tussen de wet van Mozes (10 Geb.) en de wet van Christus is dat het sabbatgebod ontbreekt en de overige geboden verdiept zijn in de wet van Christus.
Door de volledige Wet (de Tiengeboden) van God na te leven leeft men in vrijheid.
Door de volledige wet van Christus na te leven leeft men in vrijheid
Satan heeft dat altijd betwist, en heeft zowel engelen als mensen aangeklaagd bij God.
Veel mensen zien de wet van God ook als een juk en hebben daardoor een verkeerd beeld van de liefde en bescherming van God.
Dat klopt, alleen dat was m'n punt niet.
Is het niet zo, dat Rome het sabbatsgebod het 4e gebod uit de Tien geboden heeft gebeiteld? En de zondag er voor in de plaats heeft gesteld?
Denk jij dat wij de sabbat moeten houden? Wij (gelovige)heidenen zijn geen Joden, die wetten zijn nooit aan ons gegeven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten