Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor MissF » 22 feb 2012 13:37

Onze mooie rooie :) (Voor zover dat te zien is op deze foto)

Afbeelding
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 22 feb 2012 13:58

wat een moppie!!!
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 feb 2012 14:34

@lammetje: jullie mannetje ook aan het klungelen met urineweginfecties? Ik vind het echt niks. Hier ook als hij koorts krijgt moeten we naar de ha, en als ze niet direct iets anders kunnen vinden moeten we naar 't zh voor verder onderzoek. Hebben ze bij hem een oorzaak kunnen vinden?

@liefie nina gaat ook lekker snel he! leuk! Hier ook echt geen baby meer...dacht dat dat tot een jaar duurde, maar nee :wink:

@missf leuk!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 feb 2012 14:39

@MissF: Wat een schatje!

Over de maxi-cosi: Bij ons zaten ze er in tot een maand of 11, soms nog iets langer. Bij de oudsten haalde ik hem elke keer uit de auto, maar bij de jongsten bleef hij er gewoon instaan. 't Scheelt een hoop gesjouw en de ruimte die hij binnen innam kon ik ook wel beter gebruiken.

Hier ook zieken. 'k Ben vanmorgen met de dames naar de huisarts geweest. Vooral onze jongste had het vannacht erg benauwd en puffen hielp niet. Ze hebben allebei al ruim anderhalve week regelmatig dagen met (soms best wel hoge) koorts, hoesten en snotteren. Ze blijken allebei een behoorlijke luchtweginfectie te hebben dus hebben ze nu allebei een kuurtje. Ik hoop -voor hen en voor manlief en mij :wink: - dat het snel beter gaat!

@Jannoek: Eén van onze kinderen heeft ook verschillende keren blaasontsteking gehad in haar eerste jaar. Erna gelukkig nooit meer, en we hebben ook geen oorzaak. 'k Was vanmorgen ook bang dat het weer raak zou zijn, maar 't was het niet gelukkig. (Een luchtweginfectie is ook niet geweldig natuurlijk, maar ik vond die blaas- en nierbekkenonstekingen ook absoluut niks.)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 feb 2012 16:29

Jannoek schreef:@lammetje: jullie mannetje ook aan het klungelen met urineweginfecties? Ik vind het echt niks. Hier ook als hij koorts krijgt moeten we naar de ha, en als ze niet direct iets anders kunnen vinden moeten we naar 't zh voor verder onderzoek. Hebben ze bij hem een oorzaak kunnen vinden?

@liefie nina gaat ook lekker snel he! leuk! Hier ook echt geen baby meer...dacht dat dat tot een jaar duurde, maar nee :wink:

@missf leuk!

Nee, ze hebben bij de eerste 2 keer (was een week na elkaar omdat ze hem niet goed behandeld hadden waarschijnlijk) een echo gedaan, maar daar waren geen afwijkingen op te vinden. Bloedonderzoeken wezen alleen een ontsteking aan, maar verder geen afwijkingen. En bij de derde keer moest hij een blaasonderzoek met contrastvloeistof via een catheter en dat weer uitplassen. Dan konden ze zien of hij een terugstroom heeft. Maar ook dat was allemaal in orde.
De kinderarts gaat ervanuit dat het 'onschuldige' oorzaken heeft zoals bijvoorbeeld obstipatie. Maar daar had hij geen last van volgens mij... maargoed, onaanwijsbaar dus. Op zich fijn , maar wilde eigenlijk ook wel weten waar het vandaan komt, nu kan het dus ook elk moment terugkomen. Omdat je de oorzaak niet weet, je kunt er dus ook niks aan doen.
Volgens de osteopaat konden er ook wat afvalsystemen niet volledig ontwikkeld zijn waardoor hij dit soort klachten krijgt. Maar hoe dat nu precies zit weet ik niet, heb dat niet verder nagevraagd. We moeten maandag weer, zal dat nog eens vragen als ik het niet vergeet.

MissF: wat een leuke foto zeg! mooi meisje hoor.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 feb 2012 16:57

Wat een leuke foto MissF

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 feb 2012 20:03

Schipje schreef:Ajl, was hij ook groot bij de geboorte? Ze zouden er striae van krijgen zo hard groeien ze bij jou :)

Nee, eigenlijk niet 3850 gram met 50 cm, dus een prima gewicht. Het duurde toch nog 10 dagen voordat hij weer op geboortegewicht was en met 4 weken was hij al 5 kg. Nog 4 weken later 6500 gram en toen ben ik gestopt met de bv. Nu met fv gaat het minder hard.

Iedereen sterkte met de zieken. Wij vliegen er dit jaar redelijk doorheen. Nu alleen H erg veel hoesten en snipverkouden, maar dat is te overzien. J begint nu alleen ook te hoesten.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 22 feb 2012 20:18

Lief hoe ze naar je camera kijkt MissF!

Herkennen jullie dit en wat deden jullie er toen aan?? M. huilt nu hele avonden. Overdag gaat het goed maar s avonds is het helemaal mis. Huilen, huilen en huilen. Niets helpt. Heb al geprobeerd om hem dan meer aan te leggen, s avonds in bad te doen, bij me houden etc. Hij kan dit huilen ook uren volhouden. Het geeft me gewoon een rot gevoel dat je niet weet wat je er aan kan doen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 feb 2012 20:21

Ik herken dit van de vorige kinderen en eigenlijk was er niets aan te doen en is het vanzelf overgegaan. Ik zorgde wel voor bepaalde regelmaat in de avond en probeerde zo het tijdstip van naar bed gaan te vervroegen. Dus ook badje, vaste tijden van voeden etc. Of dat heeft geholpen weet ik niet, maar bij ons was het rond 3 mnd over.
Hoe lang heeft hij het al juffiejuf?

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 23 feb 2012 10:58

Lieve/leuke foto's zeg!
Lidia: gefeliciteerd met Joëlle!
Beterschap met alle zieken zeg! Wat een drama! Hier gelukkig alleen gesnotter tot nu toe, verder valt het deze winter erg mee!

@juffiejuf: wat zielig zeg dat hij 's avonds zo huilt. Hier deed Levi dat ook een hele tijd, het enige dat hier hielp was rondjes lopen en in de draagdoek bij je dragen en op schoot was hij ook wel stil. Hij bleek later een blokkade in z'n nekje te hebben waardoor hij veel pijn had. Maar jullie zijn al een keer bij een osteopaat geweest toch?

7 maart moet ik met Levi weer naar het CB, ben erg benieuwd hoe zwaar en lang hij is! Laatst een keertje zelf gewogen en gemeten, toen was hij 13,5 kg en 94 cm (hij wordt 11 maart 3 jaar).

Wat betreft die Maxi Cosi Axiss: ik heb laatst een test gelezen (van ANWB of Consumentenbond, ik weet het niet precies meer) en daar kwam deze stoel erg slecht uit! Hier zit Levi in onze eigen auto in een stoeltje van Kiddy Infinity, ze hebben dan ook een schild voor hun buikje. Ons bevalt het stoeltje erg goed en het was niet duur. Wij hebben gewoon gekeken naar het stoeltje wat op dat moment het beste uit de testen kwam. Gelukkig kan hij er nog tot 18kg in! In de bus van mijn man, waar hij heel af en toe een klein stukje in zit, hebben we een soort doorgroeistoel, via Marktplaats gekocht.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 feb 2012 12:38

A.s. zaterdag laat ik M voor het eerst een hele dag bij een oppas. Waar moet ik op letten bij het overdragen? Schrijven jullie briefjes voor de oppas? En wat staat daar dan in? Enorm veel detail of meer van 'dit is belangrijk en de rest zoek je maar lekker uit'?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 23 feb 2012 12:45

Als ik op andermans kinderen pas wil ik altijd graag een briefje of uitleg van hun ritme. Dus hoe laat eten (en wat? Hoeveel? Als ze bij mama niet veel eten dan ga ik niet steeds aandringen op nog een hapje), hoe laat naar bed, enz. Ik wil ze niet uit hun ritme halen. En tussen het ritme door :mrgreen: bouw ik een feestje met ze, dus wat ik dan moet doen hoeft mama niet te vertellen. 8) Als ik ze ook naar bed moet brengen, dan vraag ik altijd even naar het avond ritueel.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 feb 2012 12:48

Spannend joh :D
De eerste keer dat ik ze bij de gastouder bracht, had ik wel in het oppasboek opgeschreven hoe laat Frederiek een fles moest. Verder geef ik dat boek nooit meer mee. Ik vertel gewoon als de flessen zijn veranderd, of als ze fruit en brood mag. Voor Jurian heb ik gezegd dat hij gewoon op het toilet kan, en ze niet moet schrikken als hij in zijn blote niksie naar de kamer wandelt om hulp te vragen met zijn broek :mrgreen: verder ging het eigenlijk wel vanzelf.
als er hier iemand op komt passen, zeg ik vaak dat ze ze best op tijd naar bed mogen doen (meestal ligt Frederiek er dan sowieso al in), maar als ze het leuker vinden als hij opblijft, is het ook prima. Vaak zijn het mijn zusje of broertje die komen, en die genieten juist zo van hem, dus doen hem dan later naar bed. Vind ik ook helemaal prima.

Toen het kindje van mijn vriendin hier 2 keer een dag kwam, vond ik het wel prettig te weten wanneer hij normaal gesproken sliep en at, en wat hij at, toen dronk Frederiek alleen nog maar flessen, en ik merkte dat ik totaal geen idee meer had hoe zoiets werkte bij een kindje van een maand of 10.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 feb 2012 12:53

Wat oppas betreft mijn zusje past 1 keer in de week 's morgens op of Nina gaat naar mijn beste vriendin. Echt vaste tijden heeft ze niet ze kennen Nina eigenlijk zo goed dat ze zelf wel zien wanneer ze moe is of honger/dorst heeft.
En het makkelijke is dat we dezelfde manier van opvoeden hebben dat gaat gewoon vanzelf.

Binnen 2 weken gaat mijn vriendin ook weer aan het werk (oproepkracht) Ben erg benieuwd hoe het gaat want dan komen ze af en toe ook bij mij en dan heb ik een kindje van bijna 2 jaar,Nina is net 9 maanden en de kleine is nu net 3 maanden. Gelukkig is het alleen 's morgens en geen hele dag :lol:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 feb 2012 13:54

Spannend liefie, lijkt me stiekem best pittig :)
Ik schrijf meestal even een briefje met wat hij eet, drinkt, waar alles staat enzo.
Als hij moe is wrijft hij door zn oogjes, dus dat wordt snel duidelijk! Wel spannend laura!
Ik had vanmorgen een vergadering op m'n werk waar ik niet om heen kon. Floris was bij de buren, die ook een kindje hebben van een paar weken ouder. Ze hadden heel lief samen gespeeld, dus dat is dan echt ideaal! :)

@lammetje wat vervelend joh. Bah. Kan me voorstellen dat dat je heel onzeker maakt. Hier wel naar de kinderarts geweest, maar uit het bloed bleek alleen nierbekkenontsteking. Echo doen ze hier pas als het 2x voorkomt. Dus hoop dat dat niet aan de orde is/komt.

@juffiejuf ik herken dat wel; op een gegeven moment was het gewoon over, niet echt een remedie voor. Wij hielden floris gewoon bij ons en ik liet hem veel drinken. Sinds kort gaat hij direct na het avondeten naar bed, wat is het dan stil! Sterkte!

@pluk; ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze autostoeltjes verkopen die niet 'goed'/'veilig' o.i.d. verkopen in Nederland.. Of is dat naief? Ik bedoel: het moet toch aan bepaalde veiligheidsnormen voldoen voor het uberhaupt verkocht mag worden. Overigens vind ik veiligheid natuurlijk wel heel belangrijk.. Zijn er andere stoelen die je kan draaien? Moet ik toch nog maar even verder kijken.

Ik heb net een kinderzitje gekocht via marktplaats; een yepp. Ben heeeel benieuwd! hoop dat het van het weekend fietsweer is, want we gaan hem zaterdagochtend ophalen :)

Terug naar “Archief”