Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor LauraC » 21 feb 2012 17:13

Hier lijkt ook alles wel duurder geworden. Maar wat ik het gekst vind is dat ik de ene week een zak kattenbakgrit koop voor 3,65 en de week erop precies dezelfde zak voor 2.79 zonder dat 'ie in de aanbieding is. De week daarop is het dan 3,34, je kunt er geen peil op trekken wat de prijzen van de ene op de andere week gaan zijn.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 21 feb 2012 18:38

sinds wij hier een jumbo hebben haal ik daar heel veel, en dat scheelt echt ze zitten lager dan de rest, verder doe ik vlees gewoon door de helft voor ons twee, brood bak ik zelf. 3,50 voor een zak meel, en daar bak ik 5 broden van. we hebben een prijsmepper in de buurt (een dumpstore van de kruidvat en de trekpleister) daar haal ik mijn wasverzachter en cadeaus en net wat er is wat ik nodig heb.

bij ah valt me ook op dat er soms staat dat de prijs verlaagd is maar dan is de prijs juist omhoog gegaan :-&

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 feb 2012 19:59

Ah, het was dus meer mensen opgevallen. Toen wij nog in Dordrecht woonden zaten de Aldi en de AH tegenover elkaar. Ik ging dus naar beide winkels als ik boodschappen deed. Nu hebben wij alleen een AH en een C1000 in de buurt. Ik ben dus in dubio om over te stappen. De Aldi is een kwartier rijden met de auto en ik moet zeggen dat ik deze qua aanbod wel achteruit vindt gegaan, steeds meer liflafjes en minder 'normale'produkten die ze eerst wel hadden. En trouwens de Lidl vind ik ook veel duurder geworden.
Brood haal ik altijd bij de bakker; elke woensdag een aanbieding van 3 halen, 2 betalen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2012 21:04

Moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt op let. Hier heb ik op loopafstand: Hoogvliet, Jumbo, Lidl en C1000. En omdat ik nogal eens bij de natuurvoedingswinkel kom voor de geitenmelk (babyvoeding) kijk ik nog weleens naar fruit (aanbieding) en vlees. En ik haal er de vanillevla (die is echt lekker daar).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 feb 2012 00:24

Ja, t valt mij ook op! wij gingen altijd naar de hoogvliet, maar sinds floris niet meer, omdat die supermarkt verder weg is. Nu voor t gemak vaak naar de ah, maar t gaat echt hard met de prijzen. Zei het vorige week nog tegen manlief. Ben toen naar de jumbo gegaan, maar dat is hier een dramatische winkel. Vandaag naar nettorama en aldi geweest, maar dat scheelt behoorlijk... Ik vind nadeel aan de aldi dat ze weinig biologische producten hebben. Hebben ze bij de lidl wel veel, ga daar van de week maar s naar toe.

Brood hier 2,75... Wel bij de bakker, maar dat is dan ook echt veel lekkerder...

Wat benzine betreft: hier een leaseauto, heerlijk! Ik tank zeker 1x per week, en voel er niks van in mn portomonnee, hoeveel ik ook rijd... Ik probeer overigens zo veel mogelijk niet met de auto te doen..

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 feb 2012 15:00

Jannoek schreef:Brood hier 2,75... Wel bij de bakker, maar dat is dan ook echt veel lekkerder...
Onze bakker is dan erg goedkoop en wél goed vinden wij; we betalen 'maar' € 1,70 voor een tarwebrood met sesamzaad!

Wij letten te weinig op onze brandstofkosten. We tanken op rekening en elke maand schrik ik er weer van. Aan de ene kant carpoolen we zoveel mogelijk (met in de buurt wonende familie etc.), maar aan de andere kant pak ik ook vaak de auto om onze dochter op school te brengen -terwijl het amper 2 km fietsen is ... Vanwege m'n bekken is alle keren fietsen geen optie, maar 1x per dag moet wel kunnen in principe.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 feb 2012 15:55

Een brood voor E2,75?!

Ik bak eens in de week 6 broden in de oven. Kost me bij elkaar denk ik 3 euro.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 22 feb 2012 20:28

AikonGirl schreef:

Vries je die broden daarna dan in? Ik vind dat zelfgebakken brood zo ontzettend snel oud wordt! Invriezen zou dan denk ik wel een optie zijn, maar smaakt het daarna dan nog net zo lekker? En snij je dan voor het invriezen al sneetjes af ofzo?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 feb 2012 21:05

Niet ingevroren, is het een dag later al niet meer lekker inderdaad.
Dus ik snij de broden, en vries ze dan in.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 22 feb 2012 21:53

Ga ik denk ik ook maar eens doen... Als we zo eens om ons heen kijken kunnen we best wel wat bezuinigen. Zelf brood bakken is daar één ding van.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 feb 2012 22:44

Merisja schreef:Ga ik denk ik ook maar eens doen... Als we zo eens om ons heen kijken kunnen we best wel wat bezuinigen. Zelf brood bakken is daar één ding van.

En de aanschaf van zo machine plus de rest. Wij betalen voor een brood bij de bakker1,80

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 22 feb 2012 22:51

AikonGirl schreef:Een brood voor E2,75?!

mag ik vragen hoe jij een brood bakt? als jij het in de oven afbakt, en dus echt zelf moet kneden en laten rijzen, dan ben je toch vreselijk lang bezig?
en welke ingredienten gebruik jij dan?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 feb 2012 08:07

Inderdaad, zelf brood bakken loont dus wel, maar hoeveel werk is het AG?
Het brood van de bakker vind ik ook lekkerder. Wij namen altijd een brood dat ook rond de €2,30 kost, maar de kinderen zeuren enorm over brood met pitjes/zaadjes en harde korstjes, dus nu hebben wij fijn volkoren, alleen nog maar harde korstjes en geen pitjes etc.

Wat ik het nadeel van de Aldi vind, is dat hun snoep en koekvoorraad wel enorm stijgt, maar ze veel andere produkten niet meer hebben zoals, maiszetmeel, zilvervliesrijst, volkorenpasta, ketjap etc. En de lidl in de buurt is al regelmatig overvallen, dus daar voel ik mij niet zo veilig.

Brandstof is inderdaad ook erg duur. Wij hebben nu een bakfiets gekocht voor het brengen naar het kdv en straks naar school, op de fiets met 3 kinderen lukte niet meer en sinds een jaar hebben wij nu 1 auto ipv de 2 die wij eerder hadden. Manlief gaat nu op de fiets naar het werk ( per dag 34 km :shock: ) en ik ga op werkdagen met de auto.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 23 feb 2012 08:34

paprikameisje2 schreef:En de aanschaf van zo machine plus de rest. Wij betalen voor een brood bij de bakker1,80

AG zegt dat ze het gewoon in de oven bakt...en die hoef ik niet aan te schaffen :D Ik ga het gewoon eens proberen. Wij hebben nu ook altijd brood dat 1.89 kost. Eerst hadden we brood van de Lidl maar we vinden dat toch niet echt lekker meer. Daarom vind ik het wel leuk om dat zelf bakken uit te gaan proberen.

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 23 feb 2012 09:48

Nou inderdaad zeg, wat is alles duur! Wij proberen ook erg op onze uitgaven te letten op het moment, maar gisteren boodschappen gedaan voor de hele week en ook voor mijn verjaardagsfeestje en ik was gewoon €140 euro kwijt :shock: ! En dan heb ik echt zoveel mogelijk de goedkoopste producten genomen en bak ik zelf de taart. Wij hebben hier altijd de 3 broden voor €2 van AH, maar dat is niet het meest lekkere brood. Ben inderdaad ook erg benieuwd hoe jij dat doet AG, hier een broodbakmachine en een oven. Maar met meel uit de supermarkt vind ik het niet goedkoper. Waar haal jij dan dat meel en wat doe je er allemaal nog meer doorheen?

Qua brandstof hebben wij gelukkig een klein zuinig autootje en een bestelbus van de zaak. Maar evengoed vind ik het heel erg duur die benzine [-X .

Nog meer besparingstips zijn dus altijd welkom ;-)!

Terug naar “Archief”