Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Dippie » 21 feb 2012 10:21

jeepeecee schreef:
echt niet? als je ergens makkelijk kan voeden is het daar wel. hebben er speciale ruimtes voor, ook waar je helemaal alleen kan zitten in een soort hokje. als je het niet prettig vind om met andere moeders te voeden.

Ow echt? Dat wist ik niet..Ik dacht dat je daar alleen maar gezamelijk kon gaan zitten voeden, net als op de Wegwijs ofzo :P Tjah, ik hou daar echt niet van, maar nu kan ik er nog even over nadenken! Tgaat ook maar om 1 voeding, want sochtend en eind van de middag krijgt ze al een fles. Bedankt voor de tip!
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 feb 2012 10:21

Lammetje, de vorige keer/keren viel jij toch veel af door de bv?
Nu geen last van?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 feb 2012 15:52

Jawel, heel erg zelfs. Had de grens eerst op 48 kilo gezet en zou daarna stoppen, maar omdat hij telkens ziek was wilde ik niet stoppen, hij had/heeft nu juist al die goede antistoffen nodig. Maar ik blijf nu volgens mij wel hangen, al blijft er niet veel van me over. Ik denk dat het straks wel weer een beetje terugkomt, maar wil het nu toch wel een jaar volhouden. Als het kan langer.
Al komt hij door al dat ziek zijn wel heel vaak snachts, hij slaapt sommige nachten maximaal 2 uur door.... maar nu hij bij ons in bed ligt/aan ons bed vast in de cosleeper heb ik er niet super veel last van. Zou denk nog meer afvallen als ik heel de nacht flesjes moet klaarmaken :-oo :wink:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 feb 2012 15:59

Schipje schreef:Ik heb begrepen dat kinderen zo'n 300 ml zuivel per dag nodig hebben, daar zit ze dan toch wel aan? Toen de oudste 3x per dag bv dronk heb ik nooit extra zuivel gegeven maar ze was toen wel al een jaar. Geitenmelk bevat wel vier keer zoveel vitamine D mocht het je daarom gaan.

*Correctie: bevat vier keer zoveel vit. A en twee keer zoveel vit. D.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 feb 2012 16:51

Lammetje, misschien heb ik iets gemist... ik weet dat het een keer heel slecht met hem is gegaan dat hij stopte met ademhalen maar heeft jouw zoon verder nog een ziekte of iets dergelijks omdat hij zoveel ziek is?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 feb 2012 11:05

Schipje schreef:Lammetje, misschien heb ik iets gemist... ik weet dat het een keer heel slecht met hem is gegaan dat hij stopte met ademhalen maar heeft jouw zoon verder nog een ziekte of iets dergelijks omdat hij zoveel ziek is?

Ze kunnen niks vinden. Maar hij heeft nu 3 keer blaasontsteking gehad, volgens de ha ook bronchitis, maar daar geloof ik zelf niet zoveel in. En de kinderarts dacht ook dat het wel meeviel, maar hij had wel degelijk last van benauwdheid. Alleen hielpen de pufjes etc niet echt, maar wat het geweest is? Tis nu in elk geval een stuk minder. Hij is nu weer vreselijk verkouden met 2 ontstoken oogjes (bv helpt nog niet super).
maar door totaal 4 kuurtjes is hij toch wel onrustiger geworden, 6 weken aan de diarree geweest dus bijna non stop gevoed. Later begonnen met bijvoeden, want ik wilde eerst zn darmen een beetje 'normaal' en jawel: volgende kuurtje 8-[
Nu bij de osteopaat geweest en die heeft wel wat dingen gevonden die ze gaat behandelen, hopelijk helpt het. Al is hij verder vrolijk en ondernemend en opt moment gaat het heel goed, op de nachten na, maarja, dat ritme zit er nu ook in gebakken natuurlijk....

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 feb 2012 14:35

lammetje schreef:Ze kunnen niks vinden. Maar hij heeft nu 3 keer blaasontsteking gehad, volgens de ha ook bronchitis, maar daar geloof ik zelf niet zoveel in. En de kinderarts dacht ook dat het wel meeviel, maar hij had wel degelijk last van benauwdheid. Alleen hielpen de pufjes etc niet echt, maar wat het geweest is? Tis nu in elk geval een stuk minder. Hij is nu weer vreselijk verkouden met 2 ontstoken oogjes (bv helpt nog niet super).
maar door totaal 4 kuurtjes is hij toch wel onrustiger geworden, 6 weken aan de diarree geweest dus bijna non stop gevoed. Later begonnen met bijvoeden, want ik wilde eerst zn darmen een beetje 'normaal' en jawel: volgende kuurtje 8-[
Nu bij de osteopaat geweest en die heeft wel wat dingen gevonden die ze gaat behandelen, hopelijk helpt het. Al is hij verder vrolijk en ondernemend en opt moment gaat het heel goed, op de nachten na, maarja, dat ritme zit er nu ook in gebakken natuurlijk....

Het is niet niks allemaal zo te lezen! Hopelijk helpen de behandelingen van de osteopaat. Sterkte!!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 feb 2012 14:44

Heftig, lammetje! Trek je het zelf verder nog wel een beetje, ook met jullie oudste? Sterkte i.e.g. hoor!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 feb 2012 15:19

Een vriendin van mij heeft het getroffen met de borstvoeding deze keer... Haar dochtertje kwam heel vaak om te drinken (en vooral 's nachts) Nu hebben ze de 2de die is nu ongeveer 3 maanden oud en hij maakt toch lange nachten gisteren om 14.45 gedronken en hij is rond 16.15 gaan slapen en vanmorgen kwam hij pas om 07.15 voor de volgende voeding :shock:
Eerst dacht ze dat hij veel te weinig dronk enz maar hij groeit als kool.

Super dat er nog zoveel mama's BV geven! Soms vind ik het weleens jammer dat ik er mee gestopt ben maar goed ik heb echt 3 maanden ellende gehad en veel pijn gehad dat was echt niet leuk meer.
Wie weet de volgende keer

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 22 feb 2012 16:20

Huh? kwart over 4 al voor de nacht? Als Vianne dat zou doen, zou ik toch bang zijn dat er wat aan de hand is en haar echt rond 11uur wakker maken. Hoe doet zij dat dan in die tussentijd? Kolft ze dan 2 keer af?

edit: lees nu dat hij om kwart voor 3 al had gegeten, zit dus ruim 16 uur tussen... kan dit echt goed zijn?
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 feb 2012 16:23

Dankjewel!
We proberen het positief te zien allemaal, maar soms valt dat niet mee :oops:
Maar als je dan dat heerlijke snuitje zie als hij vol overgave aan het drinken is.... :8>
Of snachts al happend gaat zoeken en als hij dan de melk proeft (of soms alleen nog maar ruikt...), meteen weer in slaap valt... zon10
Dat is gewoon genieten!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 feb 2012 16:24

Dippie schreef:Huh? kwart over 4 al voor de nacht? Als Vianne dat zou doen, zou ik toch bang zijn dat er wat aan de hand is en haar echt rond 11uur wakker maken. Hoe doet zij dat dan in die tussentijd? Kolft ze dan 2 keer af?

edit: lees nu dat hij om kwart voor 3 al had gegeten, zit dus ruim 16 uur tussen... kan dit echt goed zijn?

Vind het ook lang, al hadden we hier de eerste weken ook nachten van 21/22 uur tot 6. Das een heel stuk korter, maar vond ik ook al lang voor zo'n inimini babytje... (hmm als ik daaraan terug denk, had ik er meer van moeten genieten denk :lol: )

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 feb 2012 16:55

Het ''probleem'' is als ze hem wakker maakt dat hij gewoon niet gaat drinken en helemaal over zijn toeren is. En hij groeit goed en poept en plast goed.
Ze is wel een aantal keren gaan kijken hoor of alles goed is.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 22 feb 2012 17:41

Okee, dat is wel een beetje vreemd dan ja. Maar waarschijnlijk komt ie dan overdags wel erg vaak of niet? En maar afwachten wat de komende nacht weer doet natuurlijk :wink:

@lammetje: vervelend dat je nog van die gebroken nachten hebt joh! Wij hebben het gelukkig maar een korte periode gehad, maar toen werd ik het al zat :oops: Ik kan daar zo slecht tegen...
Ik ga de wieg ook maar van onze kamer halen, want ze slaapt nu al bijna een week ook snachts in dr eigen kamer, dus de wieg hebben we niet meer echt nodig. Wel vreemd...toch al weer iets afsluiten van de baby-periode :(
Vianne wordt zo opgehaald door mn schoonouders, zodat wij vanavond naar een kennismakingsavond van de kerk kunnen... Kan nu al niet meer wachten om haar daarna lekker op te halen :wink: Dat wordt nog wat als ik straks weer moet gaan werken! :(
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 feb 2012 17:54

@Dippie Dit is sinds een week ongeveer en hij drinkt 4 voedingen op een dag. Begreep pas van een LK via een forum dat het geen kwaad kan je voed op verzoek en als het kindje tevreden is en goed groeit dan maakt het niet uit of hij 4 keer of 10 keer drinkt.
Gaat het afbouwen goed bij jou? Vind je dochtertje flesvoeding lekker?

Terug naar “Archief”