RD: emancipatie van homo's, vergeleken met die van vrouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hubert
Majoor
Majoor

Re: RD: emancipatie van homo's, vergeleken met die van vrouw

Berichtdoor hubert » 21 feb 2012 11:45

Citaat: Arm meisje. (blijft me trouwens verbazen, dat zo'n meisje dat niet doorheeft, als een man homo is , lijkt het me voor hem net zo moeilijk om het met een vrouw te doen, als dat het voor een hetero zal zijn om het met een man te doen.)

Er zijn heel wat gradaties in seksuele prestaties. Niet iedereen is voor 100% homo of hetero. Verder is het een kwestie van vraag en aanbod. Ik ken ook best vrouwen die heel graag met hun homopartner samenblijven (prettig mens/kinderen) en hem wat vrijheden gunnen voor wat betreft de seks. En alles draait toch niet om seks? Hoeveel tijd besteden we daar nu in feite aan?
Laatst gewijzigd door hubert op 21 feb 2012 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 21 feb 2012 11:58

citaat: Maar kun je je dus zo wanhopig voelen dat je lichamelijke aantrekkingskracht "verzint" ? :?

Blijkbaar wel en hij is niet de enige. Er is veel moed voor nodig om uit zo'n situatie te geraken. Laf is het zeker niet. Het pleit voor hem dat hij het nog zo lang heeft uitgehouden.
Uiteindelijk barst de bom en na enige tijd zakt het stof en vindt er (bij verstandige mensen) wel weer verzoening plaats.

Daarom is het zo'n goed idee om meer voorlichting te geven op scholen en in de kerk.
Homoseksualiteit is nu eenmaal een normaal verschijnsel. Het laat zich niet wegredeneren. Blijkbaar heeft de Schepper het zo gewild. Wij hebben de opdracht er iets van te maken. Christenen voorop, zij houden het ten slotte op De Liefde (als het goed is).

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 feb 2012 13:27

hubert schreef:citaat: Maar kun je je dus zo wanhopig voelen dat je lichamelijke aantrekkingskracht "verzint" ? :?

Blijkbaar wel en hij is niet de enige. Er is veel moed voor nodig om uit zo'n situatie te geraken. Laf is het zeker niet. Het pleit voor hem dat hij het nog zo lang heeft uitgehouden.
Uiteindelijk barst de bom en na enige tijd zakt het stof en vindt er (bij verstandige mensen) wel weer verzoening plaats.

Daarom is het zo'n goed idee om meer voorlichting te geven op scholen en in de kerk.
Homoseksualiteit is nu eenmaal een normaal verschijnsel. Het laat zich niet wegredeneren. Blijkbaar heeft de Schepper het zo gewild. Wij hebben de opdracht er iets van te maken. Christenen voorop, zij houden het ten slotte op De Liefde (als het goed is).

Ik denk niet dat de Schepper dit zo gewild heeft! God schiep man en VROUW.
Het laat zich niet wegredeneren, dat klopt. Maar daarmee is homoseksualiteit niet in de schepping besloten!

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 feb 2012 13:37

Dat God mannelijk en vrouwelijk schiep, wil nog steeds niet zeggen dat homoseksualiteit niet in de schepping besloten is.
Het zegt ook niet dat dat wel zo was.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 feb 2012 14:20

Daarom.
Als je het geslachtsregister leest, zie je geen man met man of vrouw met vrouw.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 feb 2012 14:28

Nee, maar dat is ook logisch, want dan zou het geslachtsregister er niet zijn. :mrgreen:

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 21 feb 2012 14:35

Leuk, als het niet zo serieus was.
God schiep inderdaad man en vrouw. Maar wat zegt dat over het feit dat er homo's zijn.
Zijn die niet geschapen dan? Niet gewild door God? Leuk voor homo's dat te moeten lezen.
Dat kun je toch niet menen.
Denk na!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 feb 2012 14:55

hubert schreef:Leuk, als het niet zo serieus was.
God schiep inderdaad man en vrouw. Maar wat zegt dat over het feit dat er homo's zijn.
Zijn die niet geschapen dan? Niet gewild door God? Leuk voor homo's dat te moeten lezen.
Dat kun je toch niet menen.
Denk na!

Dat zeg ik toch helemaal niet!
Je hebt mensen zonder seksuele gevoelens, verkeerde gevoelens, mensen die hun gevoelens niet in toom kunnen houden. Ze zijn allemaal geschapen, maar na de zondeval is er ook op dit gebied veel verkeerd.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 21 feb 2012 15:07

Dan heb ik je niet goed begrepen. Homo's zijn toch net zo goed of slecht geschapen als hetero's?
Ik zie het verschil niet. En ook niet wat het te maken heeft met zondeval (in mijn Bijbel komt dat woord niet voor).

Mijn bewering is dat het gewoon een natuurlijk verschijnsel is. Het komt ook voor bij dieren bijvoorbeeld.
Voor christelijke homo's vormen uiteraard - net als voor hetero's - de 10 geboden het kader. Maar meer ook niet sinds Paulus..
We moeten niet wettischer willen zijn dan Jezus.

Wat bedoel je trouwens met je gevoelens in toom houden?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 feb 2012 15:33

hubert schreef:Dan heb ik je niet goed begrepen. Homo's zijn toch net zo goed of slecht geschapen als hetero's?
Ik zie het verschil niet. En ook niet wat het te maken heeft met zondeval (in mijn Bijbel komt dat woord niet voor).

Mijn bewering is dat het gewoon een natuurlijk verschijnsel is. Het komt ook voor bij dieren bijvoorbeeld.
Voor christelijke homo's vormen uiteraard - net als voor hetero's - de 10 geboden het kader. Maar meer ook niet sinds Paulus..

Wat bedoel je trouwens met je gevoelens in toom houden?

Wat een vreemde Bijbel heb jij dan? Is Genesis eruit gescheurd? :-k
Je gevoelens in toom houd begrijp je toch wel? Je kunt je niet uitleven zoals je je mogelijk soms voelt.
We dienen matigheid en zelfbeheersing in acht te nemen.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 feb 2012 15:40

schelpje3 schreef:Je gevoelens in toom houd begrijp je toch wel? Je kunt je niet uitleven zoals je je mogelijk soms voelt.

Maar dat heeft toch niets met homo's te maken?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 feb 2012 17:45

schelpje3 schreef:Je gevoelens in toom houd begrijp je toch wel? Je kunt je niet uitleven zoals je je mogelijk soms voelt.

Ik neem aan dat je nu ook jezelf toespreekt...
Toch wel jammer dat ze impliciet zegt dat homo's zo anders zijn in hun matigheid en zelfbeheersing.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 22 feb 2012 09:33

Citaat: Mijn bewering is dat het gewoon een natuurlijk verschijnsel is. Het komt ook voor bij dieren bijvoorbeeld.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nee gelukkig niet. Je gaat toch geen bladzijden uit ons mooie Boek scheuren. Wat ik wilde zeggen is dat het woord c.q. begrip 'Zondeval' niet in de Bijbel voorkomt. Het begrip is later op het Paradijsverhaal geplakt.
Gevoelens van liefde kunnen toch niet onmatig genoeg zijn? Ik zou liever zeggen: wees blij als je ze hebt! Het is een Godsgeschenk en het geeft ontzettend veel vreugde. Durf te Leven!!!! Helaas zijn de goede gevoelens schaars in een mensenleven.

Mijn punt ligt echter anders. Zie citaat in de eerste alinea. Ik ben benieuwd wat vind je daarvan vindt?

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 22 feb 2012 09:54

Ik neem aan dat je nu ook jezelf toespreekt...
Toch wel jammer dat ze impliciet zegt dat homo's zo anders zijn in hun matigheid en zelfbeheersing.

Er zijn mensen die zich uitleven in seksuele zin, ik spreek daar geen oordeel over uit. Daar zullen diverse rednen voor zijn. Maar ik durf wel te beweren dat het percentage hetero's dat zich uitleeft groter is dan dat van de homo's. Ik denk dat homo's daar gewoon wat makkelijker over denken en praten.
Er is ook wel een veel te grote focus op! Zo belangrijk is seks nou ook weer niet! Hoeveel tijd wordt daar aan besteedt?

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 22 feb 2012 10:40

Aangezien dit topic weinig te maken heeft met 'RD: emancipatie van homo's, vergeleken met die van vrouwen', sluiten we deze en gaan we verder in een van de soortgelijke andere topics.

Terug naar “Archief”