RD: emancipatie van homo's, vergeleken met die van vrouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

boer
Majoor
Majoor

Re: RD: emancipatie van homo's, vergeleken met die van vrouw

Berichtdoor boer » 20 feb 2012 14:16

schelpje3 schreef:Het is natuurlijk ook maar net wat je onder dominant verstaat :wink:
Je hebt moeders die niet van eindeloze discussies houden en dan op een gegeven moment resoluut de knoop doorhakken. Voor sommigen komt dat dan over als dominant, maar ben je dat dan ?
Als ouder moet je soms de beslissing nemen, een kind kan niet verder nadenken dan het heden.
Dominant vind ik dat je verstikkend bent. Dus je kind mag niet kiezen tussen een rode trui of groene trui.
En als je steeds de term: omdat ik dat zeg! bezigt.
Maar word je daar als jongen homo van?

Ik heb het over een verhoogde kans in combinatie met een aanleg daarvoor.homofilie komt in bepaalde families en gezinnen beslist meer voor dan in andere.
Ik ben geen psycholoog, maar ik kan me voorstellen dat wanneer de vrouw een onnatuurlijke positie inneemt tegenover haar man, die door een zwak karakter b.v. alles maar aan haar overlaat, haar altijd haar zin geeft en zelf ook vaak weg is (door werk etc) dat het kind ook een onnatuurlijke neiging tot posities in gezagsordes kan gaan ontwikkelen.
Kijk b.v. eens naar de lachwekkende leder-, petten- en uniform en sm- fetish die zeer overdadig aanwezig is in de homo-scene.
Dat zijn allemaal uitingen van authoriteit en rangorde, ik denk dat er best iets mis gegaan zou kunnen zijn tijdens het opgroeien van deze mensen.
Buiten hun schuld overigens.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 feb 2012 14:37

Van leer en petten heb ik geen verstand.
Ik dacht dat zoiets aangeboren was :-k Je kunt het niet aan- noch afpraten, in feite, al denk je soms van wel
Ik heb een tijdje geleden een boek gelezen, het speelde zich af voor de W.O. 2 en het ging over een man die anders geaard was. Alles speelde zich af achter gesloten gordijnen, niemand sprak erover.
Het bestond dus wel, maar nauwelijks!
Zelfs in het "sterrendom" werd het onder de pet :wink: gehouden.
Niemand die een idee had dat Herman Stok, Wim Sonneveld en weet ik wie allemaal, met een man samenwoonden! Opeens was er die ommekeer, iedereen ging er vrijuit over praten, dat is prima, maar het sloeg door! Het werd een soort modeverschijnsel, sommige mannelijke homo's gaan er zeer verwijfd bijlopen en zich zo gedragen en dat wekt weerstand op. Het nichterige aanstellen, de gay pride, dus de uitwassen ervan.
En nu is het hek helemaal van de dam, want vorig jaar nog kwam er een getrouwde predikant uit de kast.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 20 feb 2012 15:15

Kijk b.v. eens naar de lachwekkende leder-, petten- en uniform en sm- fetish die zeer overdadig aanwezig is in de homo-scene.

Ik heb mijn hele jeugd naast een homobar gewoond en het nog nooit gezien.

sommige mannelijke homo's gaan er zeer verwijfd bijlopen

Ik ken ook zat verwijfde hetero mannen.

Verwijfde mensen zijn gewoon verwijft.

en zich zo gedragen en dat wekt weerstand op.

Ik zie niet in hoe dit iets anders dan jou probleem zou kunnen zijn. Ze mogen zich binnen de wet gedragen zoals zij willen.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 20 feb 2012 15:16

boer schreef:''Jij bent homo, jij mag er zijn, kom op voor je rechten, jouw leven, geef het jouw vorm, draag het uit, bevrijd je zelf!''
is deze freedomfighter-houding nog steeds nodig?
Toevallig (?) is er de theorie, die zegt dat de gemancipeerde vrouw, die thuis ''de broek'' aan heeft, bijdraagt aan het homosexueel worden van een zoontje, omdat een jong jongetje bij gebrek aan een overheersende vader , naar een dergelijke figuur met bijpassende funktie gaat verlangen, alhoewel nog on(der)bewust.
't is maar een gedachte, maar als ik kijk naar de homo-vrienden die ik heb, kan ik niets anders dan beamen, dat de meeste een redelijk dominante mamma hebben (hoewel niet altijd met een broek aan, maar goed velen denken nogal stoffelijk, naar het vlees, ipv geestelijk )

In onze refokringen is dat zeker nog nodig denk ik. Er plegen nog steeds homo's zelfmoord. De acceptatie van homo's is nog ver te zoeken. Hooguit mag men het zijn, maar praktiseren ho maar! Dat kan alleen maar beter worden als de homo's in kwestie zich manifesteren en dat heet toch emancipatie?
Die dominante moeders laat ik maar even, daar zijn genoeg reacties op.
Zijn er nog homo's op dit forum die iets zinnigs kunnen zeggen uit eigen ervaring?

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 20 feb 2012 15:23

schelpje3 schreef:En nu is het hek helemaal van de dam, want vorig jaar nog kwam er een getrouwde predikant uit de kast.

Hoezo het hek van de dam? ('t was trouwens toevallig de beste ds in de regio (Westland?). Bij goede voorlichting en acceptatie doen deze situaties zich veel minder voor.
Daar pleit ik dan ook voor. Zeker in refokringen. Niet je kop in het zand steken Schelpje 3. Het je er echt zoveel verstand van? Soms is het wel leuk je te verkleden, denk aan Carnaval.
Laatst gewijzigd door hubert op 20 feb 2012 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 20 feb 2012 15:37

tsjah, aan diversitiet natuurlijk geen gebrek.
Er is een scala aan subculturen aanwezig.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 20 feb 2012 15:39

schelpje3 schreef:En nu is het hek helemaal van de dam, want vorig jaar nog kwam er een getrouwde predikant uit de kast.

zoiets als, ''als er 1 schaap over de dam is, volgen er meer"" ?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 20 feb 2012 15:45

Dat zou niet gebeurd zijn, als er meer openheid zou zijn geweest in onze kringen. Dan was deze man nooit getrouwd, net als zo veel homo's die onder druk van de omgeving maar zijn getrouwd. Vaak met alle nare gevolgen van dien voor vrouw en kinderen.

Iemand die met één been geboren is, moet niet proberen om te gaan lopen zoals iedereen.
Iemand die homo is, moet niet tegen zijn natuur in, toch met een vrouw gaan trouwen, tenzij zij daar beiden heel open in zijn en beiden de gevolgen overzien en denken aan te kunnen.

Ik heb te veel huwelijken zien stranden om dat de homo in het stel dacht of werd aangepraat, dat het dan wel over zou gaan.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 feb 2012 16:28

JeeWee schreef:
Dat zou niet gebeurd zijn, als er meer openheid zou zijn geweest in onze kringen. Dan was deze man nooit getrouwd, net als zo veel homo's die onder druk van de omgeving maar zijn getrouwd. Vaak met alle nare gevolgen van dien voor vrouw en kinderen.

Iemand die met één been geboren is, moet niet proberen om te gaan lopen zoals iedereen.
Iemand die homo is, moet niet tegen zijn natuur in, toch met een vrouw gaan trouwen, tenzij zij daar beiden heel open in zijn en beiden de gevolgen overzien en denken aan te kunnen.

Ik heb te veel huwelijken zien stranden om dat de homo in het stel dacht of werd aangepraat, dat het dan wel over zou gaan.

Dat kan ik niet zeggen Jeewee, want misschien voelde die predikant zich vroeger niet zo. Of ontkende hij dat voor zichzelf zo hard, dat hij er zelf in geloofde. Hij was al een aantal jaren getrouwd, heeft kinderen en misschien liep zijn huwelijk vast?
En worden mensen heden ten dage ook nog het huwelijk ingepraat denk jij?

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 20 feb 2012 16:34

Natuurlijk gebeuren er nog veel ongelukken op dit punt. Het valt niet mee als je geaardheid niet geaccepteerd wordt in je directe omgeving.
Pas kwam er nog een homo jongen (uit de Ger Gem) bij mij over de vloer die toch maar ging trouwen met een meisje omdat .........enz.

Ik heb hem gewaarschuwd dat niet te doen maar hij kon niet op tegen de druk van zijn vader die daar dominee was.

Het gebeurt dus nog steeds. JeeWee je hebt helemaal gelijk!
Zie ook mijn topic misbruik.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 20 feb 2012 16:57

hubert schreef:Natuurlijk gebeuren er nog veel ongelukken op dit punt. Het valt niet mee als je geaardheid niet geaccepteerd wordt in je directe omgeving.
Pas kwam er nog een homo jongen (uit de Ger Gem) bij mij over de vloer die toch maar ging trouwen met een meisje omdat .........enz.

Ik heb hem gewaarschuwd dat niet te doen maar hij kon niet op tegen de druk van zijn vader die daar dominee was.

Arm meisje.
(blijft me trouwens verbazen, dat zo'n meisje dat niet doorheeft, als een man homo is , lijkt het me voor hem net zo moeilijk om het met een vrouw te doen, als dat het voor een hetero zal zijn om het met een man te doen.)
Laatst gewijzigd door boer op 20 feb 2012 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 20 feb 2012 16:58

schelpje3 schreef:want misschien voelde die predikant zich vroeger niet zo. Of ontkende hij dat voor zichzelf zo hard, dat hij er zelf in geloofde. Hij was al een aantal jaren getrouwd, heeft kinderen en misschien liep zijn huwelijk vast?
En worden mensen heden ten dage ook nog het huwelijk ingepraat denk jij?

Ik wil eigenlijk liever niet op de persoon in gaan. Ik weet hoe het zit, maar het is niet goed om op personen zelf in te gaan.
De meeste homo's die zijn vastgelopen in een heterorelatie, wisten altijd al dat ze homo waren, maar zijn toch maar getrouwd. Ze hadden geen keuze en dachten dat het wel over zou gaan.
Geloof me, ik ken meer praktijkgevallen, dan ik zou willen.
En ja, er trouwen nog steeds veel homo's met een vrouw, met name in onze kringen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 feb 2012 17:09

Ja. idd. arm meisje :?
De zus van een vriendin was ooit getrouwd, met een man die na ruim 20 jaar huwelijk uit de kast kwam.
Ze vertelde dat ze zich zo bedrogen voelde, voornamelijk om het feit dat hij zich dus nooit echt lichamelijk tot haar aangetrokken had gevoeld. Ze zei: ik had liever gehad dat hij een andere vrouw zou hebben, zo gekwetst en bedrogen voelde ze zich.
Natuurlijk had ze (achteraf bekeken, tja) wel iets gemerkt, maar had dat niet daarin gezocht.
Hij bleek al een vriend te hebben en hij is na zijn bekentenis direct bij die vriend ingetrokken.
Zijn kinderen hebben jarenlang niets meer van hun vader willen weten, maar inmiddels is dat contact hersteld.
Dit speelde zich in de jaren 70/80 af.
Maar kun je je dus zo wanhopig voelen dat je lichamelijke aantrekkingskracht "verzint" ? :?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 20 feb 2012 17:19

schelpje3 schreef:Ja. idd. arm meisje :?
De zus van een vriendin was ooit getrouwd, met een man die na ruim 20 jaar huwelijk uit de kast kwam.
Ze vertelde dat ze zich zo bedrogen voelde, voornamelijk om het feit dat hij zich dus nooit echt lichamelijk tot haar aangetrokken had gevoeld. Ze zei: ik had liever gehad dat hij een andere vrouw zou hebben, zo gekwetst en bedrogen voelde ze zich.
Natuurlijk had ze (achteraf bekeken, tja) wel iets gemerkt, maar had dat niet daarin gezocht.
Hij bleek al een vriend te hebben en hij is na zijn bekentenis direct bij die vriend ingetrokken.
Zijn kinderen hebben jarenlang niets meer van hun vader willen weten, maar inmiddels is dat contact hersteld.
Dit speelde zich in de jaren 70/80 af.
Maar kun je je dus zo wanhopig voelen dat je lichamelijke aantrekkingskracht "verzint" ? :?

Ik vind het meer laf, dan wanhopig.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 21 feb 2012 11:28

Wel makkelijk voor ons om te zeggen boer dat het laf zou zijn.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Terug naar “Archief”