vroeger in bezit van satan, nu op weg naar de Eeuwigheid...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

vroeger in bezit van satan, nu op weg naar de Eeuwigheid...

Berichtdoor Antoinette » 13 jan 2010 19:50

Tja een mens kan veranderen zeggen ze weleens, vroeger was ik eenbezit van satan nu ben ik op weg naar de Eeuwigheid met Jezus.
Als ik weer even terug denk aan mijn "oude" leven wordt ik stil... :-$ stil voor God, het is zo bijzonder wat Jezus in mijn leven heeft gedaan. Al van kind af aan was er altijd diep in mij, een stukje van mij wat verlangde naar een persoonlijke relatie met Jezus, maar hoe?? Het enige wat ik van "de kerk" had gezien waren mensen met hoeden en rokken die (destijds) mijns inziens een vreselijk saai leven hadden. Ik dacht dat is God en dat wil ik niet dus laat maar weer zitten... maar op een dag verandere mijn leven 180 graden, toen leefde ik niet meer voor de wereld, maar vanaf die dag voor Jezus.
Ik ben Hem gaan volgen en ik volg Hem nog steeds, en ik zou het zo leuk vinden om hier mensen te ontmoeten die met hetzelfde diepe verlangen zitten als mij toen ik kind was.
Heel graag een goede relatie met Jezus willen hebben maar HOE DOE JE DAT??
Ik geloof dat niet een bekering hetzelfde is en zal zijn, zo blijft het Gods werk en zo blijft Hij de eer krijgen, maar God wil ons zoeken kracht bijzetten, als wij kloppen wil Hij open doen, en als wij belijden zal Hij horen.
Wil jij graag hierop reageren vanuit een honger en dorst naar Christus, ben jij een van de mensen die zich hierin herkent?
Heb je honger naar God? dan zie ik uit naar je ractie.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Jantjes

Re: vroeger in bezit van satan, nu op weg naar de Eeuwigheid...

Berichtdoor Jantjes » 14 jan 2010 11:51

Beste Antoinette,

Uit jou mooie korte scenario zie ik de hoofdletters er uit springen ‘HOE DOE JE DAT??’.
Ja, hoe doe je dat nou ‘een relatie met christus hebben’ en je schreef het ‘Ik geloof dat niet een bekering hetzelfde is en zal zijn’ en dat geloof ik ook. Maar…..toch geloof ik dat er wel een bepaalde lijn zit in alle bekeringen. Ik hoop dat je het mij niet zal kwalijk nemen als ik wat van die lijn zegt die ik uiteraard in mijn eigen leven ontdekt en meemaakt.

Om een relatie met Christus te hebben moeten wij toch beginnen te begrijpen wat en wie Christus eigenlijk is en welke plaats hij inneemt. Daarom is de Goddelijke triniteit (Vader, Zoon en Heilige Geest) belangrijk! Om een lang verhaal kort te maken, Christus staat tussen God/Vader en de mens in en de Heilige Geest legt het ons uit. Wij kunnen niet rechtstreeks tot God gaan maar wel tot Christus en Christus gaat voor ons tot God.

Dat die mogelijkheid bestaat,dat Christus voor ons tot God gaat, geeft een enorme blijdschap in de mens omdat de mens in de praxis van zijn leven steeds struikelt.
Jij schreef over die ene grote ‘struikeling’ in je leven. Mijn probleem is dat ik meerdere keren gestruikeld ben en nog steeds struikelt. Maar……’wonder van genade’ Christus bied zich herhaaldelijk aan en zegt: ZIET HIER BEN IK, ziet hier ben IK, Ik heb voor jou zonden geleden en Ik ben plaatsvervanger voor jou tot God. In een regelmaat laat Christus mij al Zijn glorie, glans, luister, pracht, heerlijkheid en zaligheid zien over de horizon van de dood. Daarom is mijn roep ‘kom Heere Juzus’ kom terug zoals U beloofd heeft in een nieuwe hemel en aarde waar gerechtigheid zal wonnen.

Hoe kom je daar nu?
In je eigen hart kijken
Daar, in je eigen hart, zie je die vuile bron van ongerechtigheid waar nooit doen aan is om dat op te knappen en daarom moet wij buiten ons zelf kijken daar is Christus. Als je hem lief krijgt wordt je automatisch navolger, discipel van Hem.

Dat is de lijn die ik jou wilde vertellen. De lijn van grote blijdschap in Christus als navolger van Hem.

Mooi kleurtje heb je de letters gegeven, ik ben een jantje dus maak ik ze maar blauw.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 14 jan 2010 14:30

Ha Jantje,

Bedankt voor je reactie!
Ik kan er alleen maar Amen op zeggen.

groetjes,
Antoinette
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Vuurtje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Vuurtje » 14 jan 2010 17:05

Antoinette schreef:Tja een mens kan veranderen zeggen ze weleens, vroeger was ik eenbezit van satan nu ben ik op weg naar de Eeuwigheid met Jezus.
Als ik weer even terug denk aan mijn "oude" leven wordt ik stil... :-$ stil voor God, het is zo bijzonder wat Jezus in mijn leven heeft gedaan. Al van kind af aan was er altijd diep in mij, een stukje van mij wat verlangde naar een persoonlijke relatie met Jezus, maar hoe?? Het enige wat ik van "de kerk" had gezien waren mensen met hoeden en rokken die (destijds) mijns inziens een vreselijk saai leven hadden. Ik dacht dat is God en dat wil ik niet dus laat maar weer zitten... maar op een dag verandere mijn leven 180 graden, toen leefde ik niet meer voor de wereld, maar vanaf die dag voor Jezus.
Ik ben Hem gaan volgen en ik volg Hem nog steeds, en ik zou het zo leuk vinden om hier mensen te ontmoeten die met hetzelfde diepe verlangen zitten als mij toen ik kind was.
Heel graag een goede relatie met Jezus willen hebben maar HOE DOE JE DAT??
Ik geloof dat niet een bekering hetzelfde is en zal zijn, zo blijft het Gods werk en zo blijft Hij de eer krijgen, maar God wil ons zoeken kracht bijzetten, als wij kloppen wil Hij open doen, en als wij belijden zal Hij horen.
Wil jij graag hierop reageren vanuit een honger en dorst naar Christus, ben jij een van de mensen die zich hierin herkent?
Heb je honger naar God? dan zie ik uit naar je ractie.

Hoi Antoinette,

Onze levenslijn gaat erg gelijk op. Vroeger veel rokken en hoeden gezien maar geen relatie met Jezus. Daarna nog een aantal jaren zonder God maar ook zonder kerk, veel feesten en doen wat God verboden heeft maar eigenlijk op zoek naar Liefde. Totdat ik naar een kerk geleid werd waar God zich aan mij bekend maakte zoals Hij is. Vol vergeving, ook via zijn kinderen. Sindsdien schrijf ik hier ook op dit forum dat ik geloof dat God op verschillende manieren mensen tot bekering brengt, en roep ik op om gewoon te gaan geloven. Natuurlijk heb ik nog steeds honger om steeds meer vervuld te worden met Gods Geest. Jezus leerling zijn betekent nooit uitgeleerd zijn.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 15 jan 2010 20:27

Vuurtje schreef:
Hoi Antoinette,

Onze levenslijn gaat erg gelijk op. Vroeger veel rokken en hoeden gezien maar geen relatie met Jezus. Daarna nog een aantal jaren zonder God maar ook zonder kerk, veel feesten en doen wat God verboden heeft maar eigenlijk op zoek naar Liefde. Totdat ik naar een kerk geleid werd waar God zich aan mij bekend maakte zoals Hij is. Vol vergeving, ook via zijn kinderen. Sindsdien schrijf ik hier ook op dit forum dat ik geloof dat God op verschillende manieren mensen tot bekering brengt, en roep ik op om gewoon te gaan geloven. Natuurlijk heb ik nog steeds honger om steeds meer vervuld te worden met Gods Geest. Jezus leerling zijn betekent nooit uitgeleerd zijn.

Heeeel erg bedankt voor je reactie, leuk om te horen dat er hier mensen zijn die dit verhaal herkennen...

gerritse
Mineur
Mineur

Berichtdoor gerritse » 15 jan 2010 22:21

Dag Antoinette,

Wat een heerlijk verhaal vertelde je ons over je komen tot Jezus.

Ik ben 87, maar best leuk om mijn verhaal, dat van een nu oude man, ook eens aan jou te vertellen.

Toen ik zeven was, kwam de Heer in mijn leven met een eerste indruk, die ik me nu nog herinner. Natuurlijk waren er al meer indrukken geweest, maar die kan ik niet meer naar boven krijgen.

Even tussen haakjes: Satan kwam al in mijn leven met een eerste indruk als boven, toen ik zes was. Ik was toen zo razend om het een of ander, dat ik naar een ouder zusje sloeg met een speelschepje, zodat haar lip bloedde. De angst, die toen even over me kwam....

Maar goed; ik was zeven en in het zanguurtje op school gaf de juf een psalmversje op en wij, lammetjes van zeven zongen:
"Open uwe mond...
Eis van mij vrijmoedig".

En onder die woorden gebeurde het:
- er was zo'n blijde sfeer
- buiten sloeg de novemberstorm dikke druppels tegen de ramen
- maar binnen was het warme licht van de gasbolletjes
....en toen was er opeens dat heerlijke gevoel:
"Ik ben ook een schaapje van de Heer Jezus".

In de tachtig jaar nadien is er schrikkelijk veel gebeurd:
- een huwelijk met zeven kinderen, daaruit geboren
- een werkkring over de hele wereld heen
-...ach...niet te vatten.

Maar toen ik 37 was, kreeg mijn vormgeloof opeens een opwekking, genade van God.

Wij- mijn vrouw en ik- ontdekten:
- de 'diepere bekering'.
- die mondde weer uit in de wedergeboorte
-.....en die werd weer gevolgd door de doop in de Heilige Geest met zijn gaven en vrucht.

En nu - vijftig jaar later- ben ik nog steeds bezig om de schatten van Jezus uit te pakken, waar de Heilige Geest mij dieper mee in kennis bracht.

Mijn leven heeft door Gods liefde en trouw en bescherming veel aan kwaliteit gewonnen.

En dat is 'in a nutshell', mijn geloofsverhaal.

Daag
Ger

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 16 jan 2010 07:08

gerritse schreef:Dag Antoinette,

Wat een heerlijk verhaal vertelde je ons over je komen tot Jezus.

Ik ben 87, maar best leuk om mijn verhaal, dat van een nu oude man, ook eens aan jou te vertellen.

Toen ik zeven was, kwam de Heer in mijn leven met een eerste indruk, die ik me nu nog herinner. Natuurlijk waren er al meer indrukken geweest, maar die kan ik niet meer naar boven krijgen.

Even tussen haakjes: Satan kwam al in mijn leven met een eerste indruk als boven, toen ik zes was. Ik was toen zo razend om het een of ander, dat ik naar een ouder zusje sloeg met een speelschepje, zodat haar lip bloedde. De angst, die toen even over me kwam....

Maar goed; ik was zeven en in het zanguurtje op school gaf de juf een psalmversje op en wij, lammetjes van zeven zongen:
"Open uwe mond...
Eis van mij vrijmoedig".

En onder die woorden gebeurde het:
- er was zo'n blijde sfeer
- buiten sloeg de novemberstorm dikke druppels tegen de ramen
- maar binnen was het warme licht van de gasbolletjes
....en toen was er opeens dat heerlijke gevoel:
"Ik ben ook een schaapje van de Heer Jezus".

In de tachtig jaar nadien is er schrikkelijk veel gebeurd:
- een huwelijk met zeven kinderen, daaruit geboren
- een werkkring over de hele wereld heen
-...ach...niet te vatten.

Maar toen ik 37 was, kreeg mijn vormgeloof opeens een opwekking, genade van God.

Wij- mijn vrouw en ik- ontdekten:
- de 'diepere bekering'.
- die mondde weer uit in de wedergeboorte
-.....en die werd weer gevolgd door de doop in de Heilige Geest met zijn gaven en vrucht.

En nu - vijftig jaar later- ben ik nog steeds bezig om de schatten van Jezus uit te pakken, waar de Heilige Geest mij dieper mee in kennis bracht.

Mijn leven heeft door Gods liefde en trouw en bescherming veel aan kwaliteit gewonnen.

En dat is 'in a nutshell', mijn geloofsverhaal.

Daag
Ger

Hallo Ger,

Wat een fantastisch verhaal, wat wordt ik daar toch weer blij van =D>
En wat bijzonder dat je op je 87e volop :-oo online bent, écht heel leuk om te zien.
Ik werk als ziekenverzorgende in de thuiszorg, ik kom dagelijks mensen tegen van jou leeftijd en jonger die zelfs de aan/uit knop van een computer nog niet weten te vinden.
Ger bedankt voor je (blijmoedige) reactie!!
Ik hoop nog nader kennis met je te maken...

Ger en hoe staat het er nu voor met je gezin??
Heb je, je vrouw en al die 7 kinderen nog om je heen??

Een liefdevolle zusterlijke groet,
Antoinette

gerritse
Mineur
Mineur

Berichtdoor gerritse » 20 jan 2010 20:19

Dag Antoinette,

Je stelt daar drie vragen:
- Leeft je vrouw nog
- zijn je kinderen nog om je heen
- kunnen we niet eens nader kennismaken.
(alles vrij vertaald)

Mijn antwoorden in dezelfde volgorde:

Mijn vrouw leeft nog. In april hopen wij ons 65- jarig huwelijk te vieren. maar mijn vrouw, die blind is geworden, zit wel in een zorgcentrum

Mijn kinderen zijn door het hele land uitgezworven. Zij zijn niet op het geloof betrokken. Maar wij bidden dagelijks voor hen, dat het hen wel moge gaan in geestelijk opzicht. Een van hen bezoekt weer een kerk.

En wat dat derde betreft: wanneer je mij e-mailt, dan kan ik je wat van de andere websites doorgeven, waar ik ´acte de présence´geef. Want ik ben het beste te kennen uit mijn diverse columns en dergelijke.

Daag
Ger

esthervanbuuren
Verkenner
Verkenner

Re: vroeger in bezit van satan, nu op weg naar de Eeuwigheid

Berichtdoor esthervanbuuren » 17 feb 2012 20:36

wat mooi, Ik ben blij deze berichten te lezen, het bouwd mij echt op.

Ik zal mijn verhaal ook vertellen.

ik ben opgevoed als een getuigen van Jehovah.
Ik had nooit een feest dag geviert geen verjaardagen ging langs de deur drie keer in de week naar de vergadering.
Zestien jaar was ik toen werd ik gedoopt getuigen doen niet aan kinder doop en niet in de drie eenheid.

Toen ik vier en twintig was toen kreeg ik incest in de familie niet bij mij maar bij mijn zus haar kinderen door een zoon van een ouderling, nou kan dat overal gebeuren maar hoe word er mee om gegaan.
Nou toen was ik ontmoedigd.

Uit de kerk en gedaan alles wat niet mag.

Toen ik 34 was wilde ik terug naar God maar niet zoals ik gewend was.
Ik leerde mijzelf kennen als zondaar en de HEERE als rechter vreeselijk.
Maar als ik terug kijk was dat de mooiste tijd in mijn leven.
Ik bidden en ben de stad in gelopen naar een kerk, daar heb ik de HEERE opnieuw leren kennen.

Wat ik wel moeilijk vind is dat je leven niet blijft als toen in die tijd.
Maar goed ik heb de HEERE nodig gekregen in mijn leven en daar ben ik tot op de dag van vandaag nog dankbaar voor ik heb in mei 2009 belijdenis en doop mogen doen en als ik waar weer aan denk wow.

Nou dit was mijn verhaal.
bedankt voor die van jullie.

groeten esther.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 feb 2012 14:53

esthervanbuuren schreef:wat mooi, Ik ben blij deze berichten te lezen, het bouwd mij echt op.

Ik zal mijn verhaal ook vertellen.

ik ben opgevoed als een getuigen van Jehovah.
Ik had nooit een feest dag geviert geen verjaardagen ging langs de deur drie keer in de week naar de vergadering.
Zestien jaar was ik toen werd ik gedoopt getuigen doen niet aan kinder doop en niet in de drie eenheid.

Toen ik vier en twintig was toen kreeg ik incest in de familie niet bij mij maar bij mijn zus haar kinderen door een zoon van een ouderling, nou kan dat overal gebeuren maar hoe word er mee om gegaan.
Nou toen was ik ontmoedigd.

Uit de kerk en gedaan alles wat niet mag.

Toen ik 34 was wilde ik terug naar God maar niet zoals ik gewend was.
Ik leerde mijzelf kennen als zondaar en de HEERE als rechter vreeselijk.
Maar als ik terug kijk was dat de mooiste tijd in mijn leven.
Ik bidden en ben de stad in gelopen naar een kerk, daar heb ik de HEERE opnieuw leren kennen.

Wat ik wel moeilijk vind is dat je leven niet blijft als toen in die tijd.
Maar goed ik heb de HEERE nodig gekregen in mijn leven en daar ben ik tot op de dag van vandaag nog dankbaar voor ik heb in mei 2009 belijdenis en doop mogen doen en als ik waar weer aan denk wow.

Nou dit was mijn verhaal.
bedankt voor die van jullie.

groeten esther.

Esther, wat bijzonder! Wat mij zo treft in je verhaal is dat je zegt: ik leerde mezelf kennen als zondaar en de Heere als rechter. En dat DAT nou de mooiste tijd in je leven was!
DAT treft mij nu. Want op dat moment weet je je in alles afhankelijk en weet je dat er uit jezelf niets goed komt. Heb ik dat goed begrepen?

Kapitein
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kapitein » 22 mar 2012 10:27

Ik ben nog heel verward. Ik weet wel dat er pas, een paar weken geleden, iets heel bijzonders gebeurd is.
Het was avond of eigenlijk nacht, en ik kon niet slapen. Om 12h00 besloot ik mijn bijbel te gaan lezen, waarom weet ik nu nog niet, besturing van God, laten we het daar maar op houden.
Enfin, ik pakte mijn mobiel (licht zou mijn familieleden storen) en heb in 5 kwartier heel mijn Bijbel uitgelezen. En ik begreep alles! Het was zo mooi. Van ong. Rom 1 - 8 heeft Paulus het over niet door de werken der wet, maar door de wet van het geloof wordt een mens zalig. Daarna gaat hij verder over "want het goede dat ik wil doe ik niet, maar het kwade, wat ik niet wil, dat doe ik ". Op een of andere manier wist ik zeker dat God er was en mij gegrepen had voor Hem. Daarna ben ik gaan slapen, omdat ik besefte dat ik de volgende dag gewoon naar school moet, ik kan helemaal niet goed tegen weinig slaap. Maar ik was die dag helderder dan vele 'gewone' dagen. De afgelopen weken heb ik echt rare weken doorgemaakt. Veel twijfel, (wat was er die nacht?) afgewisselt met een zekerheid van het geloof. (waar ook altijd een klein angeltje van onzekerheid bijzat, dat kan ook misschien komen omdat ik heel onzeker ben van mezelf).
Wat moet ik hiermee?
--
Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. (Joh8:12b)

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 mar 2012 10:52

De Bijbel blijven lezen en onderzoeken, niet in 5 kwartier dat lijkt me onmogelijk of was het 5 uur?

En vragen aan de Heer om wijsheid.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 mar 2012 10:59

Kapitein: bidt God om de leiding van de Heilige Geest, onderzoek je Bijbel, dagelijks!, en laat alsjeblieft allerlei blaadjes en brochures links liggen!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 23 mar 2012 20:05

OO wat ben je toch een Sch....
Wat een getuigenis als Christen.. :-? :-?

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 23 mar 2012 20:16

schelpje3 schreef:Kapitein: bidt God om de leiding van de Heilige Geest, onderzoek je Bijbel, dagelijks!, en laat alsjeblieft allerlei blaadjes en brochures links liggen!

nee, onderzoekt alles, en behoudt het goede!!
Somebody up there likes you

Terug naar “Archief”