Subsidie voor christelijke homo-organisaties goed idee?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JHM
Kapitein
Kapitein

Re: Subsidie voor christelijke homo-organisaties goed idee?

Berichtdoor JHM » 17 feb 2012 16:46

schelpje3 schreef:Voor mij dan ook, om al die Bijbels aan te schaffen? :)

Dat zou in ieder geval beter besteed zijn dan de subsidie voor christelijke homo organisaties. Er is tenslotte meer vreugde om één zondaar die tot inkeer komt dan negenennegentig rechtvaardigen.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 17 feb 2012 16:56

Tante Pollewop schreef:Wat denk je van het COC?

Aangezien de meeste christenen, en adarbij ook een deel van de christelijke homo's, helemaal niets van die club moeten hebben, is het helemaal niet zo gek om deze christelijke organisaties te subsidiëren.

Het is onnodig om overal zakjes geld neer te gooien. Op deze manier blijft de subsidie kraan lopen en gaat hij enkel verder open. Ik noem subsidie voor islamitische homo organisaties, hindoeïstische homo organisaties etc.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 17 feb 2012 17:09

Tante Pollewop schreef:Aangezien de meeste christenen, en daarbij ook een deel van de christelijke homo's, helemaal niets van die club moeten hebben, is het helemaal niet zo gek om deze christelijke organisaties te subsidiëren.

Als Christenen de behoefte hebben voor zo'n soort organisatie lijkt het mij logischer dat de Chr. kerken zelf dat geld ophoesten ipv van de maatschappij daarvoor laten betalen. Aangezien kerken geen belasting betaling lijkt het me ook niet meer dan normaal dat zelf het initiatief nemen te investeren in maatschappelijke zaken die voor de Christelijke bevolkingsgroep belangrijk zijn.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 feb 2012 23:11

Ik verbaas me er telkens weer over hoe weinig besef er is van de moeilijkheden waar een (reformatorisch) christelijke homo tegenaan loopt.
Echt, deze organisaties doen geweldig werk, en ik juich het toe dat dit gesubsidieerd wordt.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 17 feb 2012 23:27

Tante Pollewop schreef:Ik verbaas me er telkens weer over hoe weinig besef er is van de moeilijkheden waar een (reformatorisch) christelijke homo tegenaan loopt.

Besef is er genoeg, en mogelijkheden des te meer. Maar om de burger daar financieel voor op te laten draaien, kom op!

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 feb 2012 23:41

De kosten van psychische hulpverlening aan christelijke homo's die vastlopen, zijn misschien wel hoger. Dat wordt toch ook door de gemeenschap betaald?

Bovendien kan een hoop leed voorkomen worden met het werk dat deze organisaties doen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 18 feb 2012 00:10

Kennelijk heeft de subsidie die de vorige keer aan het LCC is toegekend veel uitgewerkt.
Daarom is er opnieuw subsidie verleend.
Dit in tegenstelling tot de 80.000 euro die aan de vorige keer aan RefoAnders is verleend. Di heeft men zelfs niet helemaal opgemaakt en nu maar helmaal niet meer aangevraagd...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 20 feb 2012 09:57

Laatst is er nog een oud ger jongen uit de kast gekomen, die hele gemeente weet inmiddels dus ook dat het een hele normaal uitziende jongen betreft, die een volstrekt normaal leven leidt.

Helemaal mee eens, maar wat als deze jongen vreemd wordt aangekeken in zijn gemeente. En men een partner 'zondig' vindt. Zijn ouder denken bijvoorbeeld zo, bleek uit het programma. Wat moet zo'n jongen dan? Ik lees velen: dan zoekt hij maar een andere gemeente. Dan verlies je dus alles en iedereen om je heen en moet je je leven weer opnieuw inrichten. Een beetje hulp is dan toch wel handig?

Terug naar “Archief”