Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pluk01

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Pluk01 » 13 feb 2012 14:24

LauraC schreef:Iets voor jullie kleintjes? =D>

:lol:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 feb 2012 20:52

blompje schreef:@ schipje; Waarom zou het afgeraden worden?? Het is niet handig maar hij krijgt even genoeg BV binnen zoals andere. Wij koken alles wel elke dag uit ja...

Ik heb altijd met tepelhoedje gevoed vanwege ingetrokken tepel. Nooit problemen mee gehad. Je moet het idd uitkoken dagelijks, maar dat doe ik met de gewone speen ook. Er wordt altijd erg voor gewaarschuwd maar het kan dus ook heel goed zonder problemen, heb nooit borstontsteking of wat voor ellende dan ook gehad...[/quote]
Het kan zeker zonder problemen. Fijn toch? Ik zei trouwens niet dat ikzelf tepelhoedjes af zou raden btw :roll:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 feb 2012 20:58

LauraC schreef:Iets voor jullie kleintjes? =D>

Ik dacht 'wat een schattig mutsje' bij de tweede foto zag ik het pas :lol:

sweetrobertus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sweetrobertus » 13 feb 2012 21:03

tepelhoedjes kunnen zeker wel helpen...fijn dat er mensen zijn die er baat bij hebben! Het gevaar is idd wel dat je borst niet goed leeggedronken wordt, maar dat kun je zelf goed in de gaten houden.
Ik dacht ook dat tepelhoedjes voor mij de oplossing zou zijn, dus ook uitgeprobeerd...maar (volgens de echte borstvoedingssites :D ) zijn tepelhoedjes bij schimmelinfectie niet verstandig. Houdt het juist in stand. Overigens gaat het nu wel over een zeer actieve vorm, die zit helemaal inwendig, vandaar dat je 'besmette' melk ook weg moet gooien (of evt laten koken en afkoelen om infectie te doden).
Ik heb me er maar bij neer gelegd dat het hier wel beetje tobben zal blijven. Wissel voeden en kolfen af en heb nu wel wat minder pijn maar soms gaat het zo weer erg veel pijn doen. ik ging voor de 6 maanden, dat hoop ik nog steeds maar nu ga ik in ieder geval voor de 4 maanden.... Heb al weer een week gehad!
Suikerbeperkt eten valt niet mee... t'is allemaal zo lekker en ik heb zo'n trek :?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 13 feb 2012 22:34

AG, ik zou alleen kolven als je echt flink last hebt. Gezien de termijn dat je nu voedt (10 maanden ongeveer dacht ik?) kun je verwachten dat je productie redelijk stabiel is (of de komende tijd zou kunnen worden, als je volledig voedt). Ik weet niet of dat betekent dat je geen stuwing zult krijgen, maar het betekent wel dat het makkelijker wordt om 'deeltijd' te voeden: je hebt wel meer kans dat je bv voor die paar voedingen voldoende op gang blijft. Ik hoor wel eens moeders die al langer voeden (bijv een jaar) dat ze een weekendje wegkunnen, waarbij ze de kolf niet of nauwelijks nodig hebben en na het weekend vrolijk weer verder voeden. Het schijnt dat je productie tussen 9-11 maanden stabiliseert. Het wordt dan minder afhankelijk van hormonen.

Laura, grappige mutsjes :). Maar de merry berry hat is meer mijn stijl :)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 feb 2012 22:57

@ag bij mij is dat stoppen eigenljk vanzelf gegaan. Ikkolfde eerst rond 10u, 1u en dan voedde ik rond 4u thuis.
Dat is gaan schuiven de afgelopen maanden. Uiteindelijk ben ik 1x gaan kolven. Kolfhoeveelheid liep sinds paar weken enorm terug, kolfde soms max 20cc... daardoor kon ik t ook prima weglaten, en van stuwing was en is geen sprake.
Heb ik sowieso bijna niet gehad. Geen enorme productie, en dat heeft ook wel wat voordelen dus ;-)

Succes ag!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 15 feb 2012 23:56

Jannoek schreef:@ag bij mij is dat stoppen eigenljk vanzelf gegaan. Ikkolfde eerst rond 10u, 1u en dan voedde ik rond 4u thuis.
Dat is gaan schuiven de afgelopen maanden. Uiteindelijk ben ik 1x gaan kolven. Kolfhoeveelheid liep sinds paar weken enorm terug, kolfde soms max 20cc... daardoor kon ik t ook prima weglaten, en van stuwing was en is geen sprake.
Heb ik sowieso bijna niet gehad. Geen enorme productie, en dat heeft ook wel wat voordelen dus ;-)

Succes ag!

Hé ben je gestopt?

Eerlijke vraag aan moeders die na een paar mnd gestopt zijn met bv: krijg je dan echt meer energie?

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 16 feb 2012 07:51

Goeie vraag schipje; ben ik ook wel heel benieuwd naar bij degene die gestopt zijn!! Ik blijf zó ontzettend moe... Dacht eerst doordat het kwam dat M. niet doorsliep maar nu slaapt hij door en ik blijf zo extreem moe. Kan ook van mn darmziekte komen maar heb het idee dat het stuk erger is dan voor mn bevalling.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 feb 2012 08:38

@juffiejuf: Heb je op 't moment een rustige periode met je darmen? Want dat scheelt wel erg veel weet ik uit ervaring ...

En verder: Bij de oudste gaf ik 'maar' 6 weken bv en ik ben tot hij een half jaar was ontzettend moe geweest. Bij de jongste -die ik ruim 21 maanden zelf heb gevoed- was ik na een week of 6 weer compleet de oude. 'k Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de ervaringen van anderen :wink:...

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 16 feb 2012 08:59

Ik ben na zes maanden gaan afbouwen, en zit nu (met acht maanden) nog op 1 voeding per dag, de ochtendvoeding. En ja, het scheelt echt heeeeeeel veel energie. Zelfs nu ik nog wel een voeding geef, voel ik me zoveel beter! Meer energie, maar ook meer in balans, meer mezelf. Dat laatste komt volgens mij echt door de hormonen. Wel heel grappig om te merken dat die ene ochtendvoeding dus niet zoveel met je doet. Ik was van plan om helemaal af te bouwen, maar dat doe ik dus lekker niet. Ik vind het veel te prettig om 's ochtends nog gewoon te voeden, ipv een flesje te gaan maken.... :-oo

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 feb 2012 09:18

Ik ben mijzelf wel veel beter gaan voelen zowel geestelijk als lichamelijk... Ook mijn haar uitval is gestopt toen ik met de bv stopte viel gewoon op.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 16 feb 2012 09:26

Nou, ik zou het tot vrijdag gaan volhouden. Maar ik ben nu toch echt definitief gestopt. Tepels begonnen weer zeer te doen, en aan een kant wat al geheeld was ging het dunne nieuwe huidje weer kapot. borstvoeding is gewoon niet weggelegd voor mij :(
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 feb 2012 09:55

Jammer JPC, dat het toch niet gelukt is! Maar ik kan me je keuze goed voorstellen!

Hier heb ik niet gemerkt dat ik minder moe werd na het stoppen met bv, maar bij Timon (na 10 mnd gestopt) was ik toen net zwanger van Sylke, en bij Sylke ben ik tot 18 mnd doorgegaan, maar de laatste maanden was het iedere keer een voeding minder dus bouwde het heel rustig af.
Bij T. heb ik wel een periode gehad dat ik echt onwijs moe was. Door goed op mijn voeding te letten, veel te drinken, weer multivitamines te gaan slikken en te proberen zoveel mogelijk middagdutjes te doen ging dat een stuk beter.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 16 feb 2012 09:57

@ JPC; vervelend joh! Je bent toch hartstikke dapper dat je het toch weer ging proberen om te kolven. Had je nog zelf een kolf gekocht? Hopelijk geneest het allemaal weer snel!

@ sophie77; echt heel rustig is het niet met mn darmen maar het is veel erger geweest in de zwangerschap. Dinsdag moet ik wel weer naar darmarts om te overleggen over hoe verder met medicijnen etc. Ze willen ook binnenkort weer een groot darmonderzoek gaan doen om te kijken hoe het er nu uitziet van binnen :(
Blijkbaar heeft het bv geven geen effect op je gehad met de moeheid.

@ liefie; haaruitval, erg hé? Heb echt nog maar een zielig bosje :-)

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 16 feb 2012 09:59

Ook ik kreeg veel meer energie na het stoppen van de borstvoeding, voelde me gewoon een ander mens.
Maar ja, zoals zoveel zal dat wel niet voor iedereen gelden, dat blijkt wel uit bovenstaande reacties. :)

Terug naar “Archief”