Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Dippie » 13 feb 2012 16:42

Juffiejuf, wat heerlijk dat M doorslaapt nu!!! Lekker wakker worden is dat hé? ;)
V slaapt ook nog steeds door gelukkig. Afgelopen week was ze een paar keer vroeg wakker, rond 5/6 uur. Maar gister en vandaag was het weer kwart over 7, dus.... :D
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 feb 2012 17:38

Vandaag ben ik aan het wensen dat M fulltime op een kdv zat :-oo 8-[ :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 feb 2012 19:12

:lol: Dat heeft elke moeder wel eens hoor! Ik dacht vandaag 'laat ik ze eens lekker vroeg van het kdv gaan halen'. Ik had allemaal lekker dingen gebakken en gekookt en dacht een leuke, gezellige middag met ze te hebben. Een half uur nadat ik thuis was, had ik er al ernstig spijt van. :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 feb 2012 19:22

LauraC schreef:Vandaag ben ik aan het wensen dat M fulltime op een kdv zat :-oo 8-[ :wink:

Nog een leuke anekdote?? :) Ik wens het ook heel vaak, maar kort daarna prijs ik mij rijk dat deze geweldige, boef, ziektekiem... bron van veel nachelijke onrust.. en nog veel meer... wel even lekker bij mij mij thuis woont!! :):):) :oops: :oops: Vooral nu... hij is weer bij de kapper geweest, en al die ondeugd uit zijn ogen! :)

Moet zeggen dat hij wat minder driftig is. Hij went eraan dat julia weg is overdag en hij begint meer te spelen, Maar mama;s pannen blijven veruit favoriet!! uren koken, roeren, liefst met echt scherpe mesjes! of proberen om die knoppen aan mamas fornuis te draaien! Zei vanmorgen tijdens het koken. Het is maar goed dat hij zo mini is, anders had hij mij allang de pannen van het fornuis getrokken!

Ach en zo veel meer, als we julia van school halen, rent hij voro mij uit, de school staat 100 meter verderop.. en als hij julia ziet staat hij verlieft te stralen naar zijn julia :) oooh... wel heel schattig...

En.. pfff.... stond vanmorgen bij school te wachten, er was een jongetje van net twee, en marijn en dat ventje staan wat na elkaar te kijken, zat ongeveer vijf meter tussen. Komt dat jongetje op marijn afgelopen en geeft em een volle mep in marijn zijn gezicht... De moeder van dat jongetje: Ach... Niet slaan hoor, ga hem maar aaien :shock: :shock: Ten eerste mijn kind is geen hond dat die geaaid moet worden en ten tweede, pak je zoon in de lurven en dwing hem naast je te staan als hij een ander kind mept! ik was perplex! en wist zelf niks te zeggen! kwam ook niet een sorry oid...
Marijn vervolgnes helemaal in tranen...arme manneke! :(

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 feb 2012 20:37

paprikameisje2 schreef:En.. pfff.... stond vanmorgen bij school te wachten, er was een jongetje van net twee, en marijn en dat ventje staan wat na elkaar te kijken, zat ongeveer vijf meter tussen. Komt dat jongetje op marijn afgelopen en geeft em een volle mep in marijn zijn gezicht... De moeder van dat jongetje: Ach... Niet slaan hoor, ga hem maar aaien :shock: :shock: Ten eerste mijn kind is geen hond dat die geaaid moet worden en ten tweede, pak je zoon in de lurven en dwing hem naast je te staan als hij een ander kind mept! ik was perplex! en wist zelf niks te zeggen! kwam ook niet een sorry oid...
Marijn vervolgnes helemaal in tranen...arme manneke! :(

:shock: Lekker! Kan ik ook absoluut niet tegen. Michael had dat ook weleens toen hij kleiner was en nog niet naar psz ging (en dus niets! gewend was), en dan keek hij me zo aan van: waarom deed 'ie dat nou mama?
Hahaha, leuke anecdotes? Pffff....hij komt tegenwoordig met enorm leuke uitspraken. Zo was ik vandaag dus een beetje boos, zegt 'ie tegen me: 'Nou mama, als je geen leuke vriend kan zijn, dan stuur ik je terug naar Holland, naar Eef (een vriendin van me)'. Of dan vraagt z'n papa aan de telefoon wat 'ie gedaan heeft en dan zegt 'ie: 'Ik hoor allemaal vragen maar geen antwoorden'.
Ik werd vandaag gewoon een beetje ziek van het geplak. Ik krijg 'm (bijna letterlijk) niet uit mijn haar. Hij stopt met spelen zodra ik stop, loopt de hele dag achter me aan, als ik iets aan het doen ben zit 'ie naar me te kijken ipv lekker zelf te spelen. Vandaag eerste dag voorjaarsvakantie en ik ben het nu al :-oo

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 feb 2012 21:11

whoopss... hopelijk is het morgen een betere dag? Sterkte.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 feb 2012 22:00

Tjonge ppm, lijkt me niet echt leuk. Heb je niet even een beetje hard tegen M gezegd dat dat helemaal niet lief was van dat kindje?
Wij hadden ook zo'n jongentje dat de pannen van het gas trok en hebben toen een rekje om het fornuis gekocht. Konden de pannen niet meer op de grond komen en het was wel zo veilig voor hem. Misschien een idee voor jullie.

Hoe is het met je man, heeft hij al een nieuwe datum voor de operatie?

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 13 feb 2012 22:42

Dat is ook raar van dat mens om zo half zacht te doen. H. is ook heel erg van dit is van mij en een ander heeft er vanaf te blijven. duwen enzo, en als het andere kindje het dan nog niet begrijpt een mep. Maar daar zeg ik echt wat van en sleep haar er vandaan! vandaag nog op het consultatie bureau, na een tijdje was het ijs gebroken en waren ze lief aan het spelen.

Op het consultatie bureau E. gewogen en gemeten: 52 cm en 3650 gr. Dat vind ik niet veel, ze was bij haar geboort 3300 gr. Dan is ze niet veel zwaarder geworden. Maar ja ik ben H. gewend :mrgreen: Verder gaan ze kijken naar haar stuitje. Daar zit een heeeeeeel klein kuiltje met haartjes erop. Nu een doorverwijzing naar het ziekenhuis om met een echo te kijken of haar wervelkolom daar goed gesloten is. 'k maak me daar niet zo heel druk over, maar het is wel goed om uit te zoeken. ook omdat ik medicijnen heb geslikt die meer kans geven op een open ruggetje. Wel veel meer foliumzuur daar weer voor geslikt.
Dus dat is wel weer spannend.
Afbeelding

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 14 feb 2012 04:09

pfoeh, wat een gedoe weer bij PPM joh, sterkte in alles, en hopen dat alles rond haar ruggetje meevalt!

Ik moet zo lachen om M. zijn uitspraken Laura, maar kan me wel voorstellen dat het pittig is!

Ik geloof dat er hier wel verschillende zijn die een uitvoering van mijn droom (vakantie Egypte) kunnen gebruiken ;-)... Al gaat het me wel een beetje boven de pet (kas) om voor iedereen te dokken...sorry [-X $) Misschien allemaal collecte in eigen kerk houden en dan kijken hoeveel we hebben?
Psalm 25:2 (ber.)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 feb 2012 08:17

Oei, spannend jpc! Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt! E blijft inderdaad een klein popje, dat ben ik ook niet gewend, heb zon'n vermoeden dat J inmiddels wel de 7 kg is gepasseerd :shock: . Volgende week weer cb, dus dan zien wij het wel. Hij begint elke hap naar onze mond te volgen en ligt de hele dag met zijn knuisjes in zijn mond. Ik denk dat hij toe is aan vaster eten, maar hij zal toch nog echt even moeten wachten.

@ ppm Vervelend voor Marijn. Het hoort wel bij een bepaalde leeftijd om te meppen, alhans hier wel 8-[ maar daar moet je juist als moeder toch op inspringen. Als ik het hier zie, moeten ze altijd even nadenken op de trap en vervolgens excuus aanbieden. Excuus aanbieden en aanvaarden is ook een heel proces voor ze, ben ik inmiddels al achter.

C wordt ook al een hele dame. Sinds vorige week doet ze elke dag wat op het toilet en afgelopen zaterdag zelfs een grote boodschap. Daar schrok ze zo van dat ze sindsdien niet meer durft :mrgreen: Momenteel poept ze erg moeizaam, maar ik heb het gevoel dat dat komt doordat ze zich er nu van bewust is en het daardoor op gaat houden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 feb 2012 08:43

Even een vraagje.... mijn zoon is 10 kilo. Nu zit ik me af te vragen ik heb hier een wipstoeltje (waar hij toch vrij veel in ligt, daarin is hij het rustigst). Nu lees ik alleen dat deze tot max. 9kg mag dragen. Is het verstandig om hem dan niet meer in dat wipstoeltje te doen? Wat zouden jullie doen?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 feb 2012 09:14

Wauw, wat een grote boy ook Evelien!
Onze wipstoel kan tot 13 kilo hebben, maar Floris vind de wipstoel niet meer zo leuk, hij beweegt liever :)
Hij loopt sinds vorige week langs de bank en de tafel. Ik kijk m'n ogen uit, het is nu echt geen baby meer....
Ik moet van de week naar het cb, ben benieuwd hoe zwaar/lang hij is inmiddels. Tillen is echt al geen pretje meer, dus in die zin is het wel goed dat hij gaat lopen. :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 feb 2012 09:34

Wat een heerlijk flinke knul, Evelien! Als hij nog rustig is, zou ik hem lekker in de wipstoel laten. Frederiek zit er allang niet meer in, omdat ze eruit viel :roll: Toen wat ik dus even zonder iets, en dat is wel onhandig. Nu gewoon in de kinderstoel met eten, dat gaat wel best, maar daar is jouw ventje nog een beetje te klein voor denk ik. Maar zo snel zullen die dingen het niet begeven, denk ik. Of idd 1 kopen die meer gewicht kan dragen, maar ik vermoed dat die meteen weer zo duur zijn, en dan gebruik je hem maar zo kort, dat zou ik ook zonde vinden.

Wat knap jannoek, dat hij al loopt! Frederiek gaat nu wel de hele kamer door, en trekt alles overal vandaan, thuis de krantenmand, gelukkig is dat het enige wat ze hier kan 'vernielen' en natuurlijk al Jurians speelgoed afpakken. Bij oma is het erger, daar vliegen de bloemen door de kamer enzo ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 feb 2012 09:43

Ja zeker een grote vent, terwijl hij helemaal niet zoveel voeding binnen krijgt. Maar hij heeft een vrij goede start gehad, nooit problemen met niet willen/kunnen drinken en misschien met de bv. toch veel binnen gekregen? Nou ja goed hij kan tegen een stootje denk ik dan. :oops: :mrgreen:
Dit wipstoeltje is van m'n zusje, te leen. Nu zat ik wat rond te kijken en zag ik een Sit en Joy Snoozy, die zijn ook leuk voor oudere kindjes. Maar of dat echt praktisch is!?? geen idee. Iemand daar ervaring mee?
En om hem nu al in de kinderstoel te zetten lijkt me niet echt wat, omdat hij nog niet zit. Dat wil ik nog niet.

Jannoek, wohw Floris al lekker aan het lopen.

MissF, haha de bloemen door de kamer. Is Frederiek als baby anders dan Jurian?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 feb 2012 10:01

Ik heb geen ervaring met andere stoeltjes, maar ik weet wel dat ik ze liever in de kinderstoel heb zodra ze een beetje kunnen zitten, dan zitten ze op dezelfde hoogte als ik, hoef je neit meer zo te bukken. En dan voor die korte tijd nog een stoelje, tja, dat zou ik er niet zo voor over hebben eigenlijk. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk :D

frederiek is aan de ene kant wel hetzelfde als Jurian, net zo makkelijk, vindt alles prima. Ze hebben denk ik minder van mij, ik schijn als baby al ongelooflijk pittig geweest te zijn, gillen, schreeuwen enzo :oops: Als peuter was het helemaal erg. maar zo zijn ze allebei helemaal niet (gelukkig ;) ). Maar ik vermoed dat Jurian wel sneller was qua kruipen en lopen enzo. Maar ik moet wel bekennen dat ik hem veel meer op de grond liet oefenen, en hem stimuleerde, Frederiek zit na haar dutjes sowieso een poosje in de box, omdat ik het sneu vind voor Jurian dat al zijn speelgoed omver gegooid wordt. Dan kan hij tenminste even rustig spelen, en zij vindt het ook best. Al vind ik de box nu al weer een sta-in-de-weg, dus ik weet niet of ik hem nog een jaar laat staan.

gaat alles goed met S verder Evelien?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”