Moderator: Moderafo's
Nog voor de mannen aan de beurt waren in vers 27.Optimatus schreef:Wordt er eigenlijk ook iets over lesbiënnes in de Bijbel gezegd?
meribel schreef:@tante Pollewop.
Homoseksuele activiteit wordt veroordeeld in de bijbel. We lezen het nu zo dat het nu eenmaal veroordeelt wordt als het plaatsvindt niet in een relatie van liefde en trouw, omdat een relatie van liefde en trouw tussen twee mensen van hetzelfde geslacht niet bekend was mogelijk. En dat geaardheid al helemaal niet bekend was, dus dat het aangeboren en niet te veranderen is.
Dat lijkt me een reden om als christen te zeggen. Ik geloof van harte in God, en wil Zijn wil doen en ben overtuigd dat een relatie met iemand van hetzelfde geslacht niet tegen zijn wil indruist.
Maar de vraag die in me opkwam.
Stel..dus puur hypothetisch ,, maar stel JEzus zou er wel wat duidelijks over hebben gezegd. Iets waar dus niet over te discussieren valt. En dan Jezus en niet in het OT. En ook niet Paulus maar Jezus zelf. Stel Hij zou hebben gezegd, ondanks je geaardheid mag je toch van mij geen relatie of seksuele activiteiten aangaan met iemand van hetzelfde geslacht. dus zoiets duidelijks.
Zou jij dan ( en ik weet dit is een persoonlijke vraag, als je hem niet wilt beantwoorden dan hoeft dat niet ) zeggen ; 'dan is het duidelijk, dan ga ik g
een relatie aan en blijf ik dus de rest van mijn leven celibitair'. Of zou je die uitspraak van Jezus dan niet kunnen verenigen met jezelf en toch stoppen met Christus volgen?
ik weet het is een hypothetische kwestie maar ik bedoel, zou je bereid zijn dan zo'n groot deel van jezelf op te geven als het wel duidelijk was dat Hij het vroeg?
boer schreef:Of zolang ze niet weten hoe je leeft?(Hierbij veroordeel ik je niet hoor, ik vraag me alleen af in hoeverre je je punt verdedigt en ook daar naar leeft)
Tante Pollewop schreef:Als Jezus iets dergelijks gezegd zou hebben, zou ik denk ik nog steeds boos zijn op Hem. Natuurlijke verlangens en gevoelens zouden dan geblokkeerd moeten worden. Ik zou het ook misschien zien als afwijzing van God zelf. Gevolg daarvan is dat je niet meer gelooft.
Maar ik zou er nog langer over moeten nadenken..
Tante Pollewop schreef:Ik heb niet de minste behoefte om hier te verantwoorden hoe ik leef en of mensen in mijn omgeving dat weten.
Homofilie en pedofilie hebben niets, maar dan ook niets met elkaar te maken. Inderdaad een volstrekt idiote vergelijking.meribel schreef:Als mensen homofilie vergelijken met pedofilie dan begrijpen ze niet de onbegrijpelijke schade die het aan een kind brengt. Het is een idiote vergelijking. Ik snap maar niet waarom het schadelijk zou zijn voor 2 mensen die van elkaar houden om bij elkaar te zijn.
boer schreef:Dat zou ik ook niet hebben.
Maar ik kan me toch voorstellen, dat je als je lid bent bent van een bepaalde kerk, die je levensstijl veroordeeld, je een gewetensprobleem zou kunnen hebben.
Het is maar een gedachte hoor.
Persoonlijk heb ik b.v.geen belijdenis gedaan,om maar een voorbeeld te noemen, omdat ik daarin moet beloven de ''zaligmakende leer'' van die kerk te erkennen.
God ziet het hart aan, en kent iedere gedachte.
boer schreef:quote="Tante Pollewop"Zolang het kan wel./quote
Of zolang ze niet weten hoe je leeft?(Hierbij veroordeel ik je niet hoor, ik vraag me alleen af in hoeverre je je punt verdedigt en ook daar naar leeft)
coupe soleil schreef:
boer schreef:[quote="coupe soleil"/quote]
Hoewel ik nog niet eerder gereageerd heb in dit draadje (volgens mij), heb ik het wel van a tot z gevolgd.
Graag wil ik hier even op reageren. TP geeft aan: 'zolang het kan wel'. Tegen boer zou ik willen zeggen: de grens van het 'kunnen' ligt voor ieder persoonlijk op een ander niveau. Voor de een is dat inclusief een relatie, hoewel door een kerk afgewezen, maar vanuit verbondenheid met de gemeente en vanwege de mogelijkheid in gesprek te blijven. Voor een ander wordt die misschien minder sterk is wordt die grens (veel) eerder bereikt.[
/quote
Misschein begrijp je het verkeerd.
Wat gebeurt er b.v. wanneer je huisbezoek krijgt en jij zit samen met je vreind op de bank, handje peprmuntje. ((is gelijk die nare smaak weg
Wat zegt de gergem ouderling daarvan?[/quote]
1a2b3c schreef:Hoewel ik gestopt ben met deze discussie en er zeker niet mee verder ga, wil ik toch even één misverstand rechtzetten.
Ook ik heb incest, pedo, seks met dieren e.d. in één adem genoemd omdat de Bijbel dat ook doet.
De vergelijking is niet pedo & homo, incest & homo, seks met dieren & homo e.d. maar het gaat erom: mag je je geaardheid onder alle omstandigheden uitleven?
Duidelijk dat een praktiserende pedo zijn medemens beschadigd, bij seks met dieren zal de mens denk ik eerder zichzelf beschadigen (door ziektes die hij daardoor op kan lopen).
Praktiserende homo's beschadigen het beeld wat we in een relatie moeten uitleven zoals in Efz 5 beschreven.
(ik ken de reactie op Efz.5 maar ik wilde even duidelijk hebben dat ik wel degelijk verschil zie tussen pedo's en homo's en .......zovoort)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten