Moderator: Moderafo's
JeeWee schreef:Vast de schuld van de SGP...![]()
![]()
Ook dat gaat voorlopig niet door.Optimatus schreef:Laat het dan maar snel lente worden...
JeeWee schreef:De zondag is tot op heden altijd ontzien als dag waarop de Elfstedentocht kan worden gehouden. Volgens SGP-fractievoorzitter Kees van der Staaij hem komt er op zo'n dag zoveel bij kijken dat dit een belemmering vormt voor de zondagsrust. Meteorologen verwachten dat, gezien de dooi begin volgende week, zondag de enige dag is waarop de tocht der tochten mogelijk gehouden kan worden. Ook fractievoorzitter van de ChristenUnie Arie Slob heeft een voorkeur voor een andere dag al vindt hij niet dat de Haagse politiek hier een mening over moet hebben.
Wat vind jij: moet de zondagsrust maar een keer wijken voor de Elfstedentocht?
En zo ja, waar ligt de grens?
Stél de tocht zou op zondag zijn en je bent christen en je vind het ongepast om dan te rijden. Prima, dan ga je niet! Maar daar hoef je geen protest over beginnen, en het zou te zot voor woorden zijn om andere mensen te veroordelen om het feit dat ze wel gaan en/of kijken.
RogierV schreef:Volgens de bijbel moet je ze zelfs als plicht vermoorden. Die geen zondags-rust-houders.
Maar wel jammer hoor dat hij niet doorgaat.
RogierV schreef:Die het gelde alleen voor de joden van toen kaart is zojuist gespeeld.
janneke7337 schreef:Nee hoor, dat was de wet in Israel ten tijde van Mozes, ceremonieel.
Zondags kan niet voor de Christenen.
Zaterdags niet voor de Joden.
Vrijdags niet voor de moslims.
Wat nu?
schelpje3 schreef:Nederland is een land met Christelijke wortels. Ooit een orthodoxe jood zien schaatsen?
En ik zie ook geen boerka's op het ijs.
johannes3vers16 schreef:Helemaal begrijpen doe ik de discussie niet, want het 4e gebod staat die in jullie Bijbel anders dan in die van mij?
Code: Selecteer alles
De een acht wel den enen dag boven den anderen dag; maar de ander acht al de dagen gelijk. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten