schaapje schreef:Jij hebt de zevendedagadventisten wel eens vaker in zo'n rijtje van allerlei dwaalleer en sektes geplaatst, op welke grond doe je dat. Zevendedagadventisten kennen Jezus als hun verlosser, of zie ik dat fout?
boer schreef:Dat zie ik de 7de dags adventisten nog niet doen hoor. Wat is er eigenlijk onbijbels aan deze gelovigen.
Ik las laatst dat ze het meest bijbelgetrouw waren.
De ZDA's vinden het nodig aan het zogeheten Apostelconvent (Handelingen 15) voorbij te gaan en menen dat zij zich aan allerhande joodse wetten zouden moeten houden. Verder vindt (al dan niet) een deel van hen het nodig om Christus' wederkomstdatum te "voorspellen", terwijl Jezus toch heel duidelijk is geweest aangaande Zijn wederkomst. De datum is geen mens (en geen engel) bekend en de waanzin om dan toch tot voorspellingen over te gaan, grenst aan blasfemie.
boer schreef:Vergeet de RKK niet, zeg, of heb je geen geschiedenis gehad, over kruistochten en inquisitie etc?
Aan hedendaagse RK misstanden hoef ik je vast niet te herinneren.
De kruistochten waren niet een uitsluitend religieus gemotiveerde bezigheid van een groep Middeleeuwers. Daar zaten ook politieke en vooral economische motieven achter. Ik denk dat ik op dat punt meer van Middeleeuwse geschiedenis weet dan jij.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.