schelpje3 schreef:Allen die het zo zeker weten: breng je deze zaken wel eens in het gebed? Heere wijst U de weg die ik gaan moet? Getuigt het niet van arrogantie dat je als individu het beter zou weten dan miljoenen voor je?
Twee weken geleden nog gehoord in een preek, dat het onze kerken ook niet meer voorbij gaat. In de rechterflank wordt er nu ook gedacht over opnieuw dopen of laten ontdopen.
M.i. is het de geest van de tijd, hij zaait tweedracht. De duivel vindt het prachtig dat veel mensen zich richten op de dode letter. I.p.v. hun hart open te stellen.
Als je een doopdienst bijwoont, raak je ontroerd dat zo'n klein pasgeboren mensje al een teken van Hem ontvangt. Dat er toch nog ouders zijn die belijden dat hun kindje in zonde ontvangen en geboren is.
Natuurlijk breng je deze zaken in het gebed, vraag jij niet om licht en inzicht in deze vertroebelde wereld van duizenden verschillende denominaties?
Als ik op mensen af moest gaan.... of het er nu miljoenen zijn of miljarden.
Trouwens , er zijn miljoenen baptisten hoor, om maar een van de groepen aan te halen die voor de doop als belijdenis, zijn. En zelfs die hebben het echt niet allemaal voor elkaar, de bijbel spreekt van slechts een klein kuddeke, helaas!
Ook zevende dags adventisten, messiaanse joden (het overblijfsel?) ze dopen (en of zij het nu goed doen of niet,(gelovige joden houden zich zeker aan de Schrift en doen NOOIT aan babydoop)
Zoals ik al eerder aanhaalde, Jezus kwam ook om tweedracht te zaaien. Zijn Woord is als een tweesnijdend zwaard en verdeelt tot op het merg.
Je weet het.
Je kunt wel ontroerd raken van een baby, maar zeg nu eens waar ik in de Schrift kan vinden dat de doop van een babytje een teken is?
Uit iedere doop die beschreven wordt in de Bijbel, lees ik dat deze vergezeld ging van een geweten, dat getuigt van zijn/haar geloof of bekering.
Als je nu eens 1 bijbeltekst kunt geven..eentje maar.
Ontdopen zou niet nodig zijn, als je een kind niet zonder vragen doopt. Een ''geloofsbelijdenis'' is toch ook niet af te dwingen?
PS: De duivel vindt het denk ik helemaal niet prachtig, dat mensen gaan nadenken waarom en wat ze geloven.
En dat deze mensen zo eerlijk genoeg zijn, dat ze onpartijdig nog eens gaan onderzoeken en lezen in de Schrift zonder de bril op van het kerkverband waar ze toevallig in zijn opgegroeid.
ALs een bepaalde leer kloppend gemaakt moet worden met allerlei onbijbelse termen als genade-erf, veronderstelde wedergeboorte, pleiten op doop, raak ik wantrouwend.Jij niet?