Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor mw » 06 feb 2012 12:04

En even starten met een neusspray. Kan best dat de buis van Eustachius door de verkoudheid verstopt zit, met een spray is die zo weer open.

Mooie foto Gempa!!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 feb 2012 12:14

Oja, ik heb wel tegen de juffen gezegd dat ze amper wat hoort,
hoop dat ze inderdaad dan dicht bij de juf wordt gezet!
Zal het nog even navragen vanmiddag.

Ik heb nog nooit een neusspray gekocht,
is er nog een bepaald merk ofzo? Iets voor kinderen? Gewoon bij de drogist?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 feb 2012 12:15

Mooie foto Gempa!

AG Dat is erg vervelend zou het even bespreken met de juf.

Appel dat klinkt als een erg leuk feestje!

Hier gaat het weer lekker hoor Nina was zaterdag nacht heel onrustig en heel schor... Gisteren avond keken we in haar mondje omdat er een tand door zit te komen heeft ze ineens blaasjes op haar tong en volgens mij heeft ze ook keel ontsteking (allemaal witte dotjes op haar amandelen en lelletje)
Vanmiddag maar even langs de HA even kijken wat die zegt.

Gelukkig drinkt ze nu wel goed alleen eten wilt ze niet zal wel zeer doen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 feb 2012 12:26

@ ag Gewoon bij de drogist een neusspray kopen met zoutwateroplossing. Die mag je meerdere malen per dag gebruiken. Kinderen mogen juist geen otrivin o.i.d. hebben.

@ liefie Beterschap met de kleine meid

@ gempa Mooie foto!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 06 feb 2012 12:36

@ gempa; mooie foto!

@ liefie; hopelijk valt het mee! Zó zielig he?!

Hier heeft M. vanmorgen zijn eerste vaccinatieprik gekregen. Hopelijk krijgt er niet te veel last van. We mogen hem nu de eerste 24 u niet inbakeren van het CB. Mega lastig want hij wil nooit slapen voordat hij ingebakerd ligt. Ff 24 u onszelf dus maar ontzien. Verder ergerde ik me echt aan de verpleegkundige van het CB. Hij lag daar alleen in zijn pamper en had het koud. Moest hij van de verpleegkundige lachen en haar volgen met zijn ogen. Hij had het alleen maar koud dus lag de huilen en deed niet wat zij wilde. Ik gaf nog de tip om hem gewoon zijn omslagdoek om te doen maar dat wilde ze niet. Tja, dan doet hij ook niet wat ze wil....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 feb 2012 12:42

Ach, arm ventje, juffiejuf. Logisch dat hij dan toch niet doet wat ze wil!
Liefie, fijn dat het beter gaat met Nina. En als ze keelontsteking heeft is het wel logisch dat ze niet wil eten, hopelijk is ze gauw weer helemaal opgeknapt.
AG, idd neusspray gebruiken. Van otrivin hebben ze ook de babyversie, iig een zoutwateroplossing. Maar ook van een huismerk is prima. Toen Frederiek ziek was moesten we dat ook steeds gebruiken, omdat ze anders snel last van oorontsteking zou kunnen krijgen.

Ze is nu overigens alweer verkouden. Wij allemaal, dus we hebben elkaar lekker aangestoken. Gelukkig is het lang niet zo erg met hoesten als vorige keer, maar soms wens ik dat het zomer is, en ze weer lekker gezond zijn allebei.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 feb 2012 12:54

Nog een paar maanden missf en dan weer lekker zomer, al moet ik zeggen dat ik dit zonnige weer ook wel prima vind. Afgelopen weekend zijn wij heel veel buiten geweest. Voor het eerst schaatsen met de kids, al vond C er niets aan...haha. Dat is net zo'n koukleum als haar moeder. Zoonlief was echter niet van het ijs af te slaan.

Verder hier ook bijna iedereen verkouden, al moet ik zeggen dat verkoudheden over het algemeen mijn deur voorbij gaan. Zoonlief was vrijdagnacht in de weer met oorpijn. Nadat ik 4 keer eruit was geweest, heb ik hem tussen ons ingelegd en ons bed heeft heilzame werking, want ik heb hem die nacht niet meer gehoord. Zaterdag de hele dag neusspray gebruikt en sinsapril en nu hoor ik hem er niet meer over. Sinds vandaag is het snipverkouden, dus dat zat erachter.

Dochterlief tobt op het ogenblik erg met haar stoelgang. Ik heb het idee dat het komt, omdat ze bezig is zindelijk te worden en het ophoudt. Alleen op de wc een grote boodschap doen, lukt haar ook niet en in de luier vindt ze het vies. Zij is nog lang niet zindelijk, maar de eerste plasjes heeft ze al op het toilet gedaan en ze zit er meerdere malen per dag op en vindt het heel interessant.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 feb 2012 14:34

Oooh, wat zijn twee kids toch leuk :D
Frederiek is helemaal niet zo van de geluidjes, en schreeuwen en gillen al helemaal niet. Net lag Jurian bij haar op de grond, en hij deed een eend na, en speelde een beetje met haar. En dan gaat ze toch schreeuwen en gillen, van plezier. En steeds als hij dan weer 'kwak, kwak' riep, dan ging ze weer. Fantastisch :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 06 feb 2012 14:52

dank jullie voor de complimenten.

leuk he missf hier wordt abeltje ook vermaakt, echt schattig

@ juffiejuf, cb #-o vreselijk
@ lieffie, beterschap met je meisje

hier waart een naar soort griep rond met hoofdpijn spugen koorst, de helft :shock: van age,s klas is ziek, ik heb dus nog geen sneeuw en ijspret gehad hier

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 06 feb 2012 15:02

ff giga ontopic maar ik ben gisteren nacht met alle RW moeders van dit topic op vakantie naar egypte geweest om elkaar beter te leren kennen, lekker dobberen in de Dode Zee.. Echt die dromen van mij... best hillarisch! En Gempa en Gerdien waren zussen... :D
Psalm 25:2 (ber.)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 feb 2012 15:06

Eén nachtje maar Saartje? hysterisch-smile balen voor jou, toen je wakker werd. :wink:

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 06 feb 2012 15:08

Haha Saartje, zou wel lekker geweest zijn :-).

Nieke geniet ook van de sneeuw, wij heerlijk op de schaatsen en Nieke erachteraan op de slee!

Afbeelding

Vervelend al die verhoudheden/griepjes en ziektes. Hier ook een snotterend kindje, maar hopelijk blijft het hierbij.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 feb 2012 15:13

saartje schreef:ff giga ontopic maar ik ben gisteren nacht met alle RW moeders van dit topic op vakantie naar egypte geweest om elkaar beter te leren kennen, lekker dobberen in de Dode Zee.. Echt die dromen van mij... best hillarisch! En Gempa en Gerdien waren zussen... :D

Ik zie m'n ticket dan wel verschijnen in de post :lol:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 06 feb 2012 15:50

@saartje, haha! lijkt me best gezellig!
@gempa, sterkte, en ik hoop dat ze op tijd beter zijn dat jullie ook nog wat winterplezier hebben!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 feb 2012 16:30

Gezellig Saartje! :D

@juffiejuf: Ah, wat zieleig zeg! Wij zijn vanmorgen toevallig ook bij het CB geweest en ik was juist erg tevreden over de arts. Erg aardig en lief! V was weer lekker gegroeid en deed het verder ook volgens het boekje. Ik heb wel even gevraagd of ze al een afwijking aan dr heupjes kon zien, maar gelukkig niets kunnen zien. Over ongeveer een maand moeten we even een echo laten maken voor de zekerheid.
Afbeelding

Terug naar “Archief”