Ik heb geen idee hoe lang Frederiek is, zo lang als haar broer is, zo klein is zij, denk ik. Al was dat in het begin wel anders. Ze zit nu goed in maat 68, maar had pas nog een korte broek maat 56 aan. Maar die ging toch een beetje knellen bij haar buik, omdat ze wel lekker stevig is. Maat 62 van shirtjes gaat nu net niet meer, maar kon ook heel lang nog. Ze zal wel mijn lengte hebben

Ben wel blij dat dan niet Jurian het kleintje is, maar zij, voor een meisje is het volgens mij toch niet zo erg als voor een jongen.
Qua eten, Frederiek eet ook regelmatig met ons mee, maar ik vind juist groenten en aardappels zonder allerlei kruiden zo puur, dan eet ze tenminste echt wat het is. Dat doe ik voor onszelf ook. Juist meer pure smaak dan met allerlei kruiden. Maargoed, Frederiek krijgt ook nog amper tot geen vlees. En nog steeds sla ik soms de avondmaaltijd over voor haar, da's vast niet zo handig. Maar gister zouden we broccoli eten, maar mijn ouders en broertje bleven onverwachts eten omdat ze amper door de sneeuw konden komen, en mijn moeder en ik samen weg waren en ook laat thuis waren. Dus maar patat in de pan. En dat krijgt Frederiek natuurlijk al helemaal niet, en ik was er dus niet op voorbereid dat ik de dag ervoor dubbel had moeten koken voor haar. Maar dan krijgt ze gewoon een boterham, dat vindt ze heerlijk

Wat een snelle kids zeg, dat staan enzo! Jurian deed het idd ook met amper 8 maanden, maar Frederiek heeft er volgens mij voorlopig totaal geen behoefte aan. Ze is ook nog geen 8 maanden natuurlijk, maar ze tijgert nu wel, maar echt niet de hele kamer door. Alles wat binnen 5 meter ligt krijgt ze te pakken, maar verder gaat ze niet eens. Ach, het komt allemaal vast vanzelf

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...