Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Schipje » 04 feb 2012 00:58

Jannoek, zijn die biologische potjes ook van olvarit? Die zocht ik pas maar zag het er niet tussen staan maar misschien keek ik wel verkeerd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 feb 2012 07:30

Ik heb geen idee hoe lang Frederiek is, zo lang als haar broer is, zo klein is zij, denk ik. Al was dat in het begin wel anders. Ze zit nu goed in maat 68, maar had pas nog een korte broek maat 56 aan. Maar die ging toch een beetje knellen bij haar buik, omdat ze wel lekker stevig is. Maat 62 van shirtjes gaat nu net niet meer, maar kon ook heel lang nog. Ze zal wel mijn lengte hebben :) Ben wel blij dat dan niet Jurian het kleintje is, maar zij, voor een meisje is het volgens mij toch niet zo erg als voor een jongen.

Qua eten, Frederiek eet ook regelmatig met ons mee, maar ik vind juist groenten en aardappels zonder allerlei kruiden zo puur, dan eet ze tenminste echt wat het is. Dat doe ik voor onszelf ook. Juist meer pure smaak dan met allerlei kruiden. Maargoed, Frederiek krijgt ook nog amper tot geen vlees. En nog steeds sla ik soms de avondmaaltijd over voor haar, da's vast niet zo handig. Maar gister zouden we broccoli eten, maar mijn ouders en broertje bleven onverwachts eten omdat ze amper door de sneeuw konden komen, en mijn moeder en ik samen weg waren en ook laat thuis waren. Dus maar patat in de pan. En dat krijgt Frederiek natuurlijk al helemaal niet, en ik was er dus niet op voorbereid dat ik de dag ervoor dubbel had moeten koken voor haar. Maar dan krijgt ze gewoon een boterham, dat vindt ze heerlijk :D

Wat een snelle kids zeg, dat staan enzo! Jurian deed het idd ook met amper 8 maanden, maar Frederiek heeft er volgens mij voorlopig totaal geen behoefte aan. Ze is ook nog geen 8 maanden natuurlijk, maar ze tijgert nu wel, maar echt niet de hele kamer door. Alles wat binnen 5 meter ligt krijgt ze te pakken, maar verder gaat ze niet eens. Ach, het komt allemaal vast vanzelf :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 feb 2012 09:23

Schipje schreef:Jannoek, zijn die biologische potjes ook van olvarit? Die zocht ik pas maar zag het er niet tussen staan maar misschien keek ik wel verkeerd.

En anders bij een natuurvoedingswinkel? Daar heb ik pas fruit potjes mee genomen.
Bij de kruidvat hebben ze van hun eigen merk ook bio potjes zag ik laatst.

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 04 feb 2012 10:05

En bij AH van het eigen merk ook, alleen hebben ze dan niet zo veel keus: per leeftijdscategorie ongeveer 4 soorten.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 feb 2012 10:16

Kruidvat heeft bio potjes en Ah ook (alleen de spinazie van AH is VIES :oops: stinkt echt ontzettend)

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 04 feb 2012 12:12

liefie schreef:Kruidvat heeft bio potjes en Ah ook (alleen de spinazie van AH is VIES :oops: stinkt echt ontzettend)

Die van 8+ maanden? Oh, die eet dochterlief ontzettend graag. Ik vind 'm ook eigenlijk niet stinken. :oops: Ach ja, iedereen zijne eigen smaak... :D

Heerlijk zo'n kinderfeestje in de sneeuw. We hebben voor alle kinderen zo'n schepsleetje gekocht (2 euro!), en nu zijn ze heerlijk in het park naast ons huis van de heuvels aan het glijden. Ik moet helaas thuisblijven omdat onze dochter slaapt. Ik hoop dat ze zo wakker wordt, kan ik nog even gaan kijken. Als ze terugkomen nog even patat+ eten, en daarna nog even spelletjes doen. We gaan inderdaad bingo doen MissF, bedankt voor je idee. Ik ben heel benieuwd hoe goed het gaat, want ze zitten allemaal in groep 3, en ik weet niet hoe goed iedereen de getallen tot 50 kent. Zoonlief weet ze prima, maar dat hoeft nog niet nu, ik geloof dat ze op school tot 20 doen... Nou ja, we zien wel. Als het niet lukt, dan gewoon één kaart, en dan gaan we over op andere spelletjes.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 04 feb 2012 21:34

de oudste met de jongste, in ja weer een andere drager die bij ons logeert, een emeibaby, superfijn ding
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 feb 2012 21:54

ahh, lief gempa!

Ik neem vaak die van AH puur & eerlijk, alleen idd niet zo veel keus. Hier valt de spinazie wel in de smaak ;-) Verder van Hipp. Google maar 's, je kan het daar ook online bestellen en thuis laten bezorgen...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 04 feb 2012 23:29

@gempa, wat een SCHITTERENDE foto! Bijzonder om zo je kinderen te zien denk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 feb 2012 07:52

Wat leuk Gempa.

Appel, en hoe was het feestje?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 feb 2012 07:56

Mooi zeg!

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 05 feb 2012 19:11

Evelien schreef:Wat leuk Gempa.

Appel, en hoe was het feestje?

Leuk dat je het vraagt. Het was super! Ze zijn bijna alleen maar buiten geweest om van de heuvels af te sleeen. We hebben lekker warme chocolademelk met slagroom gedronken tussendoor, en als afsluiting binnen patatjes gegeten. Het was gewoon heel relaxt, en dat ben ik niet zo gewend van een jongenskinderfeestje... :lol: Alleen mijn huis was ontzettend smerig daarna, met al die binnengelopen sneeuw en modder, maar dat had ik er graag voor over. Daarna op mijn gemakje even gezogen en gedweild, toen waren we echt klaar.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 feb 2012 19:57

geweldig Gempa!!!!!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 feb 2012 11:46

Is het voor iemand herkenbaar, dat je kind ontzettend slecht hoort bij verkoudheid?
Ilona heeft dat. Maar nu ze op school zit, is het wel heel lastig.

Niet dat ze een beetje minder hoort. Maar ze zegt echt bij álles: Wat zegt mama?
Gister ging ik even testen hoe veel ze nou hoort, door de TV aan te zetten (zonder dat ze het wist),
en 'm steeds harder te zetten. Was benieuwd wanneer ze het door had.
Maar hij stond echt heel hard toen ze zei: Ik hoor iets buiten. (Terwijl "buiten" de andere kant op was...)

Ze hoort echt amper wat... :(
Het gaat steeds wel weer over als ze niet meer verkouden is, hoop dat dat nu ook 't geval is.
(Ze heeft het nu al twee weken)

Maar ik vind het zo rot voor haar. Vooral op school, met die juffen die zo zachtjes praten.
Ik heb zelfs moeite met ze te verstaan. 8-[

juf89
Mineur
Mineur

Berichtdoor juf89 » 06 feb 2012 11:53

@ AG: ik zou het gewoon even tegen de leerkracht zeggen, en ook vertellen wat jij hebt geprobeerd met de tv. ik denk dat ze dan echt wel kunnen proberen om iets harder te praten, of Ilona gewoon in de buurt van de leerkracht kunnen zetten, en desnoods gewoon recht voor de leerkracht!
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

Terug naar “Archief”