Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor vpk » 03 feb 2012 12:20

hummbee.com?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 feb 2012 13:07

Tja, dat jassengedoe heb ik ook gehad. Maar ik ben ook wel iets te kieskeurig geweest denk ik :oops: Ik had een winterjas maat 80 van de Hema, maar die was toch echt veel te groot. Uiteindelijk geslaagd bij de Prenatal voor maat 68, daar hadden ze er toen nog wel een paar, waarvan ik de allerleukste heb genomen :mrgreen: verder kon ik toen al amper iets vinden...succes dus ;)

Er ligt hier een enorm pak sneeuw. Mijn vriendin met haar zoontje waren hier, dus Jurian heeft heerlijk een poos met hem buitengespeeld. Jammer dat ik moet werken morgen, maar papa kan vast een mooie sneeuwpop met hem maken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 feb 2012 13:21

Hier gelukkig geen jassenprobleem, had alle jassen, mutsen etc. in verschillende maten van zijn broer nog en hij heeft er als kraamcadeau ook nog een jas gekregen en nog een 'oude' winterjas van zijn neefje.

Qua slapen heb ik wel slaapkopjes. Dochterlief heeft het wel echt moeten leren, maar rond de 5 mnd had ik een heel strak ritme en sliep ze rustig 2/3 keer daags een paar uur. De jongens zijn nog makkelijker, die slapen als een marmot een paar uur achter elkaar. De oudste begint nu net zijn middagslaapje een paar keer per week over te slaan en vervolgens slaapt hij van 18.30 uur tot 6.00 uur; prima dus.

Ik heb het idee dat J ook overdag een ritme begint te krijgen....erg fijn. En 's nachts geven wij nu rijstebloem en dat is ook wel en verschil, hij eet zijn knuisjes nu niet meer op van de honger. De afgelopen nachten werd hij rond 4.00 uur wakker, maar doe ik er 2 keer een speen in en rond 6.30 krijgt hij zijn eerste voeding. Daarnaast ligt hij sinds dat hij 6 weken is gewoon rond 18.30 uur met de rest op bed, dus de avonden zijn ook weer van onszelf :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 feb 2012 15:20

@Dippie ik zou eerder maatje 68 nemen hoor anders heb je kans dat je nog een winterjasje moet kopen als het in maart/april nog flink koud is.

@Ajl fijn dat de nachten al wat beter gaan! Hopelijk slaapt hij snel door.

@jpc Vervelend dat je oudste niet zo gezellig is hopelijk is ze snel gewend aan de nieuwe situatie. Ik denk dat je er weinig aan kan doen. Dochtertje van vrienden is ook lang vervelend/jaloers geweest toen ze een zusje kreeg gelukkig is dit vanzelf over gegaan.

Eten/drinken is hier nog niets maar ja ik probeer er gewoon het gewoon elke keer weer... Gelukkig neemt ze 's avonds wel 1 a 2 flessen melk dat maakt weer veel goed.
Voor de rest maakt ze grote sprongen in de ontwikkeling ze gaat aan de dingen waar ze bij kan gewoon staan :lol: Ze wil ook graag aan de bank enz gaan staan maar daar is ze veel te klein voor dus dan gaat ze gefrustreerd huilen =D>

We zijn er achter gekomen dat Nina ons eten wel lekker vind maar mag ze echt al mee eten? We gebruiken wel kruiden enz en ik probeer zo weinig mogelijk zout te gebruiken.
Gisteren aten we boerenkool en dat vond ze heerlijk zaten wel gebakken uien in. Ook at ze van de week van onze verse pastasaus (met prei,knoflook enz) ze heeft geen last van haar buikje gehad.

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 03 feb 2012 16:05

En wat doe je als je maandenlang heel vaak per nacht (6-10 keer verdeeld over de nacht) er heen moet (alleen even laten merken dat het nog nacht is en weer onderstoppen) en het gaat na al die maanden nog niets beter...???[/quote]

Tja... Kinderen die niet slapen, het blijft lastig. Ik denk dat ik hem dan wel bij me op de kamer zou zetten naast ons bed als ik daar ruimte voor had. Nu heb ik die ruimte niet, dus blijven we heen en weer lopen of hij komt zelf. Ik kijk zo min mogelijk op de klok 's nachts en blijf hopen op betere tijden. En ik moet zeggen dat het nu een stuk beter gaat als een paar maanden geleden. Maar elk kind is anders, ik ken jullie kind niet dus het is lastig advies te geven. Laten huilen lijkt mij heel frustrerend, ons huis is zo klein en gehorig dat dan iedereen wakker is, inclusief buren en daar zit ik ook niet op te wachten. Ik ben inmiddels wel een soort van gewent aan het vaak wakker worden en weer verder slapen. Probeer zoveel mogelijk slaap te pakken door soms eerder naar bed te gaan of langer te blijven liggen als dat kan. Als ik echt heel moe ben laat ik hem logeren en gaan we lekker samen weg. Ik wens je echt veel sterkte ermee en hoop echt voor jullie dat jullie een oplossing vinden of het stopt!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 feb 2012 19:14

kruiden wordt afgeraden, Liefie, bij kleintjes. Zout al helemaal. Wij koken sowieso zo goed als zoutloos, omdat er over het algemeen al veel te veel zout gegeten wordt. Maar voor baby's schijnt het toch echt niet zo goed te zijn.
Als wij iets maken waar kruiden doorheen moeten, maak ik voor Frederiek gewoon een apart pannetje met alleen de groenten en een stukje aardappel of beetje pasta. Net zo makkelijk gemaakt, en ze eet dan wel bijna hetzelfde als ons.

Jas maat 68 ligt eraan, bij Frederiek past die nu dus goed, en die is 7,5 maanden. Ik vond een te grote jas (die maat 80 dus) echt helemaal niks, dat gewurm met die armpjes, ze begon elke keer te huilen. terwijl deze jas nog steeds ruim zat is, maar wel gewoon makkelijk aangaat. Maar idd, de kans dat je dan snel weer een nieuwe moet kopen is er wel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 03 feb 2012 19:42

Liefie, hier kook ik zoutloos, voor M haal ik wel eens wat uit de pan voordat er dingen bij gaan die zij niet hebben moet. Maar subtiele kruiden, zoals peterselie, lijkt mij echt geen probleem. Uien zou ik zeker niet doen, boerenkool trouwens ook nog niet (ik ga een beetje uit van de lijst op borstvoeding.com en ben best voorzichtig, door ervaringen met de oudste). Maar als ze prei etc wel trekt, prima toch? Ik zou t gewoon met kleine beetjes proberen, als ze vervolgens s nachts alles bij elkaar gilt weet je wel hoe laat het is. Als je met potjes/pakjes werkt, zou ik het haar niet geven, dan bijv alleen de groente (gekookt/gestoomd, roerbakken vind ik zelf eigenlijk ook geen probleem) en wat kale rijst/pasta/aardappels. Dus in zoverre kan ze volgens mij prima met de pot meeëten.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 03 feb 2012 20:12

liefie schreef:@
We zijn er achter gekomen dat Nina ons eten wel lekker vind maar mag ze echt al mee eten? We gebruiken wel kruiden enz en ik probeer zo weinig mogelijk zout te gebruiken.
Gisteren aten we boerenkool en dat vond ze heerlijk zaten wel gebakken uien in. Ook at ze van de week van onze verse pastasaus (met prei,knoflook enz) ze heeft geen last van haar buikje gehad.

Ik deed tot een jaar ook geen zout, kruiden, prei, uien, spruiten, etc. Ik kookte altijd apart in een steelpannetje, wel (ongeveer) hetzelfde eten als ons, maar dan zonder kruiden, sauzen, zout. Ik vond dat weinig werk. Ik had altijd kleine portie vlees in diepvries (balletjes rundergehakt, stukje kipfilet, stukje runderpoulet) en dat kookte ik ook vaak mee. Ik kookte soms ook heel veel en dan deed ik het in porties in de diepvries. Hier vonden ze appel erbij door ook lekker.
Ik vond het ook geen probleem als ze 2 dagen hetzelfde aten. Wij eten vaak 4-5 keer aardappels en verse groenten en voor de andere dagen kookte ik ook wel voor de dag erop.

De oudste is hier nooit jaloers geweest na de geboorte van de jongste. Dat kan dus erg verschillen. Hij vond het juist heel leuk, ook het helpen bij alles enzo. Hij was echt de grote, trotse broer. Maar ik las ook dat het allemaal niet zo lekker liep toch, JPC? Misschien voelde ze toch de spanning, druk? Enige tip is om haar er overal goed bij te betrekken dat ze zich belangrijk voelt, ook even exclusieve tijd voor haar nemen, positieve benadering maar denk het belangrijkste om het even tijd te geven. Sterkte, na een week of 6 gaat alles vaak wat beter...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 feb 2012 20:53

Met kruiden bedoel ik geen pakjes,zakjes maar gewoon tijm,oregano enz je hebt ook potjes voor 8 maanden waar dat in zit mij leek het dan logisch dat ze dat ook mag of zie ik dat dan zo verkeerd?

@654321 Ik vind het niet teveel werk om apart iets zonder kruiden enz te maken maar dat eet ze gewoon niet als ik een prakje maak van bv wortel,aardappel kipfilet proeft ze nog geen hap van omdat er zo goed als geen smaak aan zit :wink:

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 03 feb 2012 21:42

@liefie, wat vind ze van potjes en dat soort dingen dan? Is toch weer een heel andere smaak.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 feb 2012 21:47

@ liefie Bij ons eten ze vanaf 6 mnd gewoon met de pot mee, maar ik gebruik geen zout. Al moet ik wel zeggen dat ze rustig een stukje gehaktbal meeeten waar wel wat zout doorzit en ik doe ook altijd een schepje jus over het eten. Ik zou wel uitkijken met kolen en uien etc. Dat wordt voor het eerste jaar afgeraden.

Wees er wel op bedacht dat als je eenmaal zelf lekker gaat koken voor ze, ze binnen no time de potjes echt niet meer willen eten. Althans zo ging het bij ons, rond 9 mnd gingen ze huilen als ze eens een olvaritpotje kregen :mrgreen:

@ jpc Ik zou het gedrag gewoon wat negeren, gaat vanzelf over. En daarnaast is het ook een beetje de leeftijd om dwars te zijn.

@ missf Hoe lang is Frederiek dat ze nog steeds in maat 68 past? Zoonlief heeft in zijn bovenkleding ook al maat 68 en ik kan niet zeggen dat ik het heel ruim vind zitten. Broeken zijn nog wel te lang in deze maat. Wel grappig, beide jongens hebben een lange rug en kortere benen ( net als mijn man) en onze dochter heeft lange rug en lange benen, net zoals ik.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 03 feb 2012 22:04

Liefie, tijm en oregano etc lijkt mij geen probleem. Alles met subtiele smaken zou ik gewoon gaan geven nu hoor. Pittige of heftige smaken nog even wachten misschien...

Mais wordt ook aangeraden even mee te wachten, net als idd alle kolen (boerenkool ook) en ui.
http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 feb 2012 22:19

@jpc, vervelend is dat he? Je moet zelf nog helemaal herstellen en je bent nog lang niet de oude en dan gaat het zo vervelend... ik voel met je mee....
654321 schreef:Onze kinderen zijn ong. 3,5jaar en 2 jaar. Wij als ouders eisen weinig van de kinderen, zijn heel makkelijk, mopperen weinig en zijn zelden boos. Maar als we dat wel zijn (in dit geval, we waren het poepzat...) maakt dat wel indruk. En als dat een paar avonden het geval is zijn ze er heel erg van onder de indruk. Met consequent volhouden bedoel ik dat ik geen uitzonderingen maak, wil dat ze luisteren, niet overstag ga en bij mijn standpunt blijf. Bij ons was het na een paar avonden helemaal over. En als ze weer beginnen te zeuren zijn we heel kort en duidelijk, het is dan gelijk afgekapt (zielig hé... :-). We zijn verder wel heel makkelijk; ze mogen vissticks/ vlees door de prak, appelmoes bijna zoveel als ze willen, als we weten dat ze het eten echt niet lekker vinden hele kleine prakjes en we belonen met een lekker danoontje ofzo. Hier is het elke avond weer gezellig eten.

Fijn dat het zo bij jullie goed werkt. En afkappen bij zeuren is niet zielig hoor! Dat is ook consequent.
Ik snap alleen niet dat er zoveel mensen zijn die appelmoes op het eten gooien. Zo leren ze m.i. nooit smaken waarderen.

@liefie,
Zout doe ik ook niet maar voor de rest eten ze gelijk wat wij eten m.u.v. patat/pizza/saus (bevat veel zout) en vlees (vanwege alle hormoonzooi wat erin zit) tot ongeveer één jaar. Als wij eens ongezond aten kreeg ze een potje van olvarit of een prakje uit de vriezer. Bij de jongste wil ik dat ook zo doen maar die wil voorlopig nog niks ;) alleen borstvoeding (6.5 mnd).
Al die lijstjes..........daar ben ik niet zo van. gewoon gevarieerd wat het land schaft... dat is het beste m.i. En drie dagen achter elkaar hetzelfde (of nog iets langer) zo kun je uitsluiten dat ze erop reageren.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 feb 2012 22:36

Floris eet sinds kort gewoon met ons mee. Ik gebruik nooit pakjes/zakjes, voeg nooit zout toe en kook zoveel mogelijk biologisch. Hij vindt het allemaal heerlijk...
Vaak voeg ik de kruiden pas toe als ik voor Floris het neutrale er al uit heb gehaald.
Ui bijv. bak ik eerst, haal het dan uit de pan en voeg het later toe.
Gaat prima!
Als wij echt iets eten wat niet lukt zit er of nog iets in de vriezer of ik koop een potje biologische babyvoeding, omdat daar geen/minder E-nummers en andere troep inzit...

@MissF wow, maat 68? Dat ligt hier al ver verstopt... Floris zit nu in maat 80. Maar goed, hij is ook wel erg groot.
En hij wordt echt zwaar...;-)

@liefie leuk he, dat die ontwikkeling zo snel gaat! Ik verbaas me er echt over hoe snel het gaat. Floris leert echt elke dag weer nieuwe dingen.e
Vandaag ging hij ineens gillen. Niet van booshei, maar gewoon vrolijk. Echt heel hilarisch :-) Verder gaat hij echt aan alles staan. en dan ook echt alles, haha. tafel, bank, stoel, kinderstoel, vaatwasser, maar ook aan mij of manlief.
En hij gaat steeds beter luisteren naar 'nee', dat is ook wel heerlijk moet ik zeggen ;-)

Vanmiddag zijn we met hem de sneeuw in geweest op de slee. Hij zat echt zo heerlijk ontspannen op de slee! Helemaal dik ingepakt, lekker om zich heen te kijken. Dan is sneeuw wel leuk ;-)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 feb 2012 23:32

Oooh jannoek 80 al...er zit marijn er net net in, het zit nog te ruim.

We twaren altijd makkelijk met eten, maar julia neemt nu edn loopje met ons, dus nu vinger aan de pols. Vier jaar, dus vier hapjes van alles, dus groente vleds en asrxappel. Pasta ed hoeft niet... Dat vind ze heerlijk. Mort zegvrn dat het na twee keer al aardig goed gaat.

Terug naar “Archief”