Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor parkiet » 01 feb 2012 16:25

Schipje, in een rekbare doek voelt het zwaarder, doordat de doek rekt. Een geweven doek of een ssc (zoals de tula, ergo etc) geeft meer steun, waardoor het dragen makkelijker gaat. Dus als je een doek zo mooi vind, zou je eens kunnen kijken naar een geweven doek. Over het algemeen houdt 'men' als stelregel aan dat met een kilo of 7 een rekbare doek doorgaans niet echt prettig meer is. Je woont vast niet bij mij in de buurt, zo ja, dan mag je rustig komen proberen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 feb 2012 16:53

@ schipje nee ik loop niet uren met de doek, maar een uur is wel te doen, ondanks de pijn in mijn bekken die ik anders vaak heb

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 feb 2012 17:58

Nog even mijn kleine meisje showen hoor! :wink: Ben zo trots op haar :)

*foto verwijderd
Laatst gewijzigd door Dippie op 16 mar 2012 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 feb 2012 18:48

oh wat lief Dippie!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 01 feb 2012 20:04

parkiet schreef:Schipje, in een rekbare doek voelt het zwaarder, doordat de doek rekt. Een geweven doek of een ssc (zoals de tula, ergo etc) geeft meer steun, waardoor het dragen makkelijker gaat. Dus als je een doek zo mooi vind, zou je eens kunnen kijken naar een geweven doek. Over het algemeen houdt 'men' als stelregel aan dat met een kilo of 7 een rekbare doek doorgaans niet echt prettig meer is. Je woont vast niet bij mij in de buurt, zo ja, dan mag je rustig komen proberen.

dat dus, een geweven doek kan je veel prettiger mee dragen als een rekbare, maar je moet idd wel wat handigheid in krijgen, je kunt evt een consult volgen, you tube staat ook vol filmpjes,

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 01 feb 2012 20:05

Echt een meisje om te zien, Dippie!
Leuk hoor, volgens mij geniet jij wel van je meisje!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 feb 2012 20:07

Grappig, al die verschillende ideeën over dragen. Ik vind het heerlijk om hem binnenshuis te dragen, hij wil niet liggen ivm benauwdheid en in de wipstoel ben je snel uitgekeken. Dus vooral met een ziek-jes kind ideaal!
Op de rug knopen met de bykay werd mij ook niet aangeraden, heb daarom de hoppediz gekocht. Maar ben nu eigenlijk op zoek naar een wat dunnere doek, of zachter, want vind deze vrij stug knopen.

Wat een schatje dippie!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 feb 2012 20:22

ik draag ook nog wel binnen! inderdaad als hij ziek is, maar ook wel als hij moe is als ik moet koken! ideaal vind ik dat.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 01 feb 2012 21:21

lammetje heb je de hoppediz nieuw gekocht? Dan kun je verwachten dat ie nog zachter wordt. Op dragen en voeden staat ergens een lisjtje tips over hoe zacht te maken. En anders: oude weving girasol is heeeerlijk zacht en black tag indio ook! Zara is ookwat dunner en de mijne (geen idee hoe oud, maar ben minstens de 3e eigenaar) is ook lekker zacht.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 feb 2012 21:54

Grappig, postte ik vanmiddag een foto van M en mij die aan het 'klimmen' zijn, krijg ik nu dit opgestuurd van mijn schoonzusje :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 feb 2012 09:59

Respect hoor, ik vindt het zo'n gepruts. Aangezien m'n man het heel fijn vindt om S. te dragen vindt ik dat wel erg prettig.
Als ik naar de stad of naar de supermarkt ga dan vindt ik het heerlijk om achter de kinderwagen te lopen. Dan heb ik ook net iets wat meer ruimte om de boodschappen kwijt te kunnen.

Hier een heerlijk doorslapertje sinds vorige week. Hij ligt er zo rond half 7 in (dan is die echt zo moe). Krijgt zo rond 10/half 11 nog een fles. Dan leg je hem weg, ligt hij eerst nog een paar minuten te kletsen. :lol: Vanochtend heerlijk geslapen tot 8 uur.

Hoeveel moet een kindje van 4 maanden ongeveer hebben qua voedingen? Want hier is het echt heel verschillend. Hij krijgt om de dag een fruithapje.

En qua slapen overdag? Hier slaapt hij hooguit n half uur tot drie kwartier en dan ongeveer 2/3 keer. Als ik sommigen hoor, met kindjes van 4 maanden, die slapen gerust 1,5/2 uur. Lijkt me best wel lekker heb je even je handen vrij.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 feb 2012 12:37

@evelien: M sliep tot ongeveer anderhalf jaar oud slechts twee keer een half uurtje per dag. Toen hebben we een half jaar 2 uur per dag gehad en toen weer minder. Maar hij slaapt 's nachts wel als een roosje ;)

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 02 feb 2012 12:56

Oeps, vanmorgen niet zo slim bezig geweest geloof ik. De jongens wilden hun snowboots aan naar school. Ok, prima, dus ik ze uit de schuur gehaald. Zegt de oudste: Zooooooooo, die zijn koud! Ik: ja, joh, dat komt omdat ze in de schuur staan. Hou ze maar aan, ze worden vanzelf wel warmer. Daarna de andere even helpen met z'n laarzen, begint 'ie te huilen dat ze zo koud zijn. Ik toch maar even voelen, zijn ze bevroren van binnen! Heb ik ze blijkbaar gisteren nat weggezet ofzo. 't Is maar goed dat hij begon te huilen, anders had ik ze toch gewoon zo weggestuurd naar school. :oops:

Weten jullie nog tips voor een winterfeestje? Zaterdag houdt onze oudste zijn partijtje, en we zouden eigenlijk dat op de kinderboerderij vieren. Maar dat is allemaal buiten en in de stallen, dus dat is echt te koud. :shock: Dat heb ik maar afgezegd, en besloten voor een winterfeestje te gaan. Kunnen we alsnog spelen in de sneeuw, maar wel gewoon bijkomen in ons warme huis. Voor het lekkers dacht ik iets van een sneeuwpop maken van eierkoeken en versieringen, maar andere ideeen zijn natuurlijk ook welkom. :D

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 02 feb 2012 13:00

Oh ja, Evelien, over dat slapen: bij ons slapen ze tot een half jaar veel, overdag en 's nachts. Daarna wordt dat minder, ongeveer twee slaapjes op een dag. (Wel nog van een uur of anderhalf).

Maareh, niks van aan trekken over hoe andere baby's het doen hoor. Elk kind is weer anders. En je hebt kans dat jullie S. als hij ietsje ouder is wel langere stukken aaneen gaat slapen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 feb 2012 13:06

LauraC schreef:@evelien: M sliep tot ongeveer anderhalf jaar oud slechts twee keer een half uurtje per dag. Toen hebben we een half jaar 2 uur per dag gehad en toen weer minder. Maar hij slaapt 's nachts wel als een roosje ;)

Ow oke, gelukkig zijn er dus ook kindjes die dat doen of hebben gedaan. Hier ook 's nachts slapen als een roos.

Terug naar “Archief”