Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor gempa » 31 jan 2012 22:49

parkiet schreef:Die knoop gebruikt ze ook in dat filmpje wat ik hierboven postte, is echt niet veilig dus he!

Oh jouw doek, die blijf ik mooi vinden,maar ja heb al twee indio's :-$

ik had het filmpje nog niet eens bekeken, :oops: maar die ze in het filmpje gebruiken is wel erg rekbaar.

ik heb hem niet eens meer die doek ik heb nu een Earthy rainbow, ( http://www.wearababy.com/shop/babywraps ... egory_id=1 )
ik ben helemaal gevallen voor de kleurtjes, maar ja om ze nu allebei te houden , maar ik geef toe het is lichtelijk verslavend die mooie doeken

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 jan 2012 23:06

Mooie doek inderdaad! Zou ik M daar nog wel in kunnen dragen?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 31 jan 2012 23:11

LauraC schreef:Mooie doek inderdaad! Zou ik M daar nog wel in kunnen dragen?

op het forum waar ik opzit zijn er moeders die dat kunnen ja, met een stevige knoop en een dikkere doek, ja kan het best.
kijk hier eens http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/vi ... it=kleuter
je heb trouwens ook speciale grotere ssc
Hier bijvoorbeeld
http://www.wearababy.com/shop
http://www.roseandrebellion.com/index.p ... t&Itemid=6

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 01 feb 2012 00:32

@gempa, vind het zo goed voor de kindjes als ze veel gedragen worden! Ik heb 2 bykay doeken. Vind het erg zwaar en onhandig met de oudste omdat ik haar soms snel moet bijsturen voordat ze tegen een ander aanfietst. Wil meer bewegingsruimte. Ik wil dus iets voor op mn rug wat licht draagt en als het even kan nog makkelijk te knopen is ook. En wat door kan tot kleuterleeftijd. Welke doek is dan handig? Btw: ik ben a-crea ;-)

@Ajl, so doen wij het nu ook met eten idd! Ben voor mijn gevoel hele dagen met alles aan het onderhandelen soms.

@haai, dochterlief is van 6-09. En sylke? Dacht dat zij jonger was? Hier werd het principe van één hapje proeven prima begrepen hoor, het was alleen haar koppigheid dat haar 2 uur aan tafel deed laten zitten.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 01 feb 2012 09:51

@ schipje, hoe oud is je jongste ook alweer?
een goede doek is natuurlijk het veelzijdigst, maar idd met een knoopdoek moet je kunnen en willen omgaan, er bestaan knoopconsulenten, waar je het kunt leren en anders youtube.

wil je iets makkelijkers dan heb je een ergonomische draagzak een SSC, of een mei- tai is ook erg prettig, is sneller teknopen en is niet zo lijvig(als je begrijpt wat ik bedoel), die kan je ook kant en klaar kopen, zoals die vanTrijntjeJohanna die komt van bymama bv
er zijn ook mei-tais van draagdoekenstof die zijn ook erg fijn http://www.slingomama.nl/nl/154-girasol-mysol bv
daar is veel variatie in bij bv http://www.babybij.nl , kan je ze lenen.om uit te proberen
waar ze op het draag forum erg tevreden over zijn is een Wompat , maar die is best prijzig, maar wel totaal aan je smaak en grote aan te passen ( http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/vi ... 10&t=39900 )
Boba is ook erg fijn en lang te gebruiken, en leuke printjes vindt ik
Tula http://shop.anderland.be/category.php?i ... ry=608&p=2 is ook mooi,
dus er zijn meerdere opties :D om het moeilijk te maken :wink:
kijk hoeveel knoopwerk jeziet zitten en kijk dan wat je mooi vindt

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 feb 2012 10:12

LauraC schreef:Mooie doek inderdaad! Zou ik M daar nog wel in kunnen dragen?

ik deed Matteo in de vakantie nog wel eens in de mei-tai.. hij was toen ruim 4 :mrgreen:

Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 feb 2012 10:36

Manoël wordt steeds behendiger.. deze keer vond ik em boven op tafel :roll: :lol:

Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 feb 2012 11:26

Ik vind het zelf voor korte afstanden nog prima, maar Michael zegt dat zijn piemeltje pijn gaat doen. Die Wompat lijkt wel wat op de Ergo. Ik hoop gewoon dat een volgend kindje jong genoeg is om te dragen ;)

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 01 feb 2012 12:14

Hey wat leuk al die dragende moeders!
Hier ook begonnen met een tricotslen, maar inderdaad al snel te zwaar. Daarna een tijd niet gedragen en toen een Manduca aangeschaft, wij vinden het een erg fijne ergonomische drager en ik vind het fijn dat ik niet zoveel hoef te knopen. Nu zit hij er eigenlijk alleen tijdens vakanties nog in, hier loopt hij verder meestal en voor stad, dierentuin etc. neem ik de wandelwagen omdat ik dan veel spullen kan meenemen onderin. Tijdens onze vakantie in Egypte vorig jaar waren we de drager vergeten, dat was echt heel jammer want toen liepen we in de woestijn te sjouwen met hem terwijl hij anders lekker op de rug had gekunt!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 01 feb 2012 12:21

Wat en lekker snuitje TJ :8>

@ laura, Ja ik hoop met je mee.
pluk 01 leuk zeg nog een draagende moeder, manduca is idd ook mooi!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 feb 2012 12:23

September in Schotland, bergwandeling. Ideaal!
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 01 feb 2012 12:37

stoer!!!! laura

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 feb 2012 15:42

gempa schreef:Wat en lekker snuitje TJ :8>

!

tis echt een deugniet :mrgreen: maar hij is helaas niet zo lenig om overal weer af te komen.. dan roept hij weer: af af.. en dan moet ik em helpen :roll:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 01 feb 2012 15:42

Mooie foto's tj en laura!

@gempa, bedankt voor je info. Heb ze allemaal bekeken. Vind ze stuk voor stuk wel handig. Die tula leek me ook wel wat. Maar ik vind zo'n doek juist zo leuk staan. (ijdel) :oops:
Ik heb er twee en gebruik ze bijna nooit omdat ik het erg zwaar vind. Op m'n buik krijg ik last van heel mn rug en op mn rug kan ik niet bij dochterlief als ze spuugt of een speentje. De oudste wil wel steeds in de draagdoek, ik heb dat pas een keer voor de grap gedaan en ze vond dat heerlijk! Maar ik vind het er niet uitzien om de oudste (2.5) te dragen en dan de jongste(6.5 mnd) in de kinderwagen te hebben. Is het wel echt zo dat een draagdoek van bykay zwaarder draagt als bijv de tula? Of maakt dat niet zo'n verschil?

@Tj, loop jij echt uren zo met een vierjarig kind? Heb je dan een heel sterke rug of doe ik iets verkeerd? Ik knoop hem iig goed, dat weet ik zeker. Toen de oudste een baby was heb ik de draagdoek best veel gebruikt. Maar ik krijg snel last van mn rug.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 feb 2012 15:49

leuk laura!

Terug naar “Archief”