FrankB schreef:Als Jezus na zijn herrijzenis door dichte ramen en deuren kan komen komt het uitermate vreemd op mij over dat eerst de steen voor het graf moest worden weggerold voor Hij dat graf kon verlaten. Of kon hij alleen door hout gaan en niet door steen? Ramen zullen in die tijd ook geen glas ervoor gehad hebben, hooguit houten luiken.
Jezus deed ook niet zijn hele omwandeling op aarde alleen maar wonderen.
Even vreemd is het dat een van zijn meest naaste volgelingen, Maria Magdalena, Hem na zijn verrijzenis bij het graf tegenkwam maar Hem in het geheel niet herkende.
Nee, en de Emmaüsgangers ook niet. Terwijl de discipelen Hem wel ineens herkennen.
Wat mij echter het meest verbaasd, ik heb het al vaker geschreven, is dat het christendom een religie is, "verzonnen" door Paulus. Iemand die Jezus nooit of te nimmer heeft ontmoet. Paulus heeft het "evangelie van Jezus" veranderd in een evangelie over Jezus.
Hoezo verzonnen? Baseer je dat alleen op het feit dat hij Jezus nooit in Jezus' leven heeft ontmoet?
1) We weten dat niet zeker.
2) Paulus heeft zeker de discipelen van Jezus ontmoet, dus daardoor kan hij meer dan genoeg weten.
3) Hij is op de weg naar Damascus en in Damascus bekeerd. Deze bekering is voldoende lijkt me om het evangelie te gaan verkondigen na zijn roeping.