Berichtdoor boer » 28 jan 2012 07:18
Dat is misschien wel een aantal malen gedaan, en mensen als MW en Learsi, daar is fijn mee te discussieren, maar als ik dan jouw niet zo vriendelijke reactie lees, moet ik toch altijd weer denken aan het fundament van afscheiding en scheuring, waarop jouw ''geloof'' gebouwd lijkt.
Totaal afgezien van de keuze tussen babybeprenkeling of volwassendoop als tegenhanger daarvan, wat kan een christen erop tegen hebben dat iemand zijn bekering en belijdenis gepaard wil doen gaan met een uiterlijk teken, wat geheel bijbels is?
Je 12 Artikelen zeggen geen onware zaken, maar satan zou het ook gezegd kunnen hebben, want hij weet het.
God heeft Zijn Zoon op de meest openbare manier, in de meest vernederende positie gestraft voor onze zonden.
En nu zouden wij niet moegen wachten om , na onderwijs, te getuigen van onze veroordeling en dood in Hem, waarna wij ons oude leven afleggen, en Hem aandoen, en zo te aanvaarden dat we deel worden van Hem?
Ik moet dus maar opzouten, omdat ik wat kritiek zou hebben op hen, die mensen ter dood veroordeelden vanwege hun persoonlijke overtuiging.(bestudeer Calvijn, Luther etc eens echt, ipv de selectieve kerkgeschiedenis)
Zo'n ''beest'' komt er straks ook weer, wat mensen die niet het merkteken aan hun voorhoofd hebben, ter dood zal brengen.
En die zullen ook wel weer denken dat ze christelijk, goed bezig zijn, misschien.
Sommigen zullen het wel nooit snappen, ons koninkrijk is niet van deze wereld, wij zijn vreemden.
En daarom zie ik een dure doopjurk, hoge hoeden en maatpakken erom heen, en een kerkgebouw wat voor die gelegenheid weer eens vol is, met theorieen als veronderstelde wedergeboorte, genade-erf, teken , zegel van een belofte, als krampachtige pogingen om een bepaalde afgescheiden leer te rechtvaardigen, en de construcie ervan kloppend te krijgen.
Bovendien is de aaname dat je kindje erdoor in een oudtestamentisch verbond met de joden komt, (want zelfs Abraham wordt erbij gehaald, maar het ging niet om Abraham zelf, maar om het geloof van Abraham, wat de bekeerde dient te hebben, voor deze deel uit maakt van het (nieuwe) verbond, welke een geestelijk verbond is.) bijzonder hoogmoedig.
Ieder kind is van God, allen zijn gekocht.
Uitwassen zoals bij de GGiN , waar geadopteerde kinderen niet besprenkeld MOGEN worden, en het ''doopsel'', wat voor de GG etc gewoon wel geldig is, laten wel zien hoe het systeem is, het roomse heersen over de leken is weer helemaal terug, ipv de broeders en zusters die de gemeente hoort te zijn,elkaar dienende.
Maar goed, wie laat zich iets gezeggen, he?
(Luk 16:31)
geef trouwens eens een voorbeeld van 1 bijbeltekst , die ik van tafel geveegd zou hebben.
Dank je.