JeeWee schreef:Daar heb je best wel gelijk in. Mijn excuses daarvoor.
En ik geef toe dat het bij mij best vaak aan verdraagzaamheid, geduld, liefde schort. Maar ik hoop ook dat je begrijpt dat veel christenhomo's het op een gegeven moment nauwelijks nog kunnen opbrengen, na al het gebeuk van veel hetero's die menen keer op keer met bijbelteksten aan te moeten komen zetten waarvan ze kennelijk denken dat homo's ze niet kennen.
Ik kan je verzekeren dat er op de bijbelbladzijden menige traan is gevallen van mensen die het hebben uit geschreeuwd voor God! Ze kennen de teksten door en door omdat ze door hen heen zijn gegaan! En ik kan je ook verzekeren dat het voor veel christenhomo's een grote strijd is iom in alles dicht bij de Heere te blijven.
Excuus aanvaard (wat mij betreft). En natuurlijk begrijp ik dat christenhomo's heel wat over zich heen krijgen.
Maar op een forum zit je om te discussiëren, en als de mening van een ander jouw zo'n pijn doet dat je die niet of nauwelijks meer aan kan horen kun je denk ik beter niet meelezen.
Er zullen vast regelmatig nieuwe forummers zijn die aan het begin van de homo-discussie staan.
Hen kan dan toch niet verweten worden dat ze met de bekende teksten komen, en ik kan me ook niet voorstellen dat ze denken dat homo's die teksten niet kennen, ik iig niet.
Verder moet je ook maar weten dat je een in gesprek bent met een homo, ik wist voor dit topic ook niet dat jij en boer en t.w. homo's waren.
JeeWee schreef:Het gaat hier niet om gelijk of ongelijk. Mij zul je nooit beweren dat mensen die homoseksualiteit als zonden zien, ongelijk hebben. Ik zal ook nooit tegen een homo zeggen dat hij/zij ongelijk heeft wanner hij zegt dat hij samen met God tot de conclusie is gekomen dat alleen blijven voor hem/haar Gods bedoeling met zijn of haar leven is.
Ik geef alleen aan dat er mensen zijn die samen met God tot een andere conclusie zijn gekomen en toch oprecht christen zijn. Ik vraag niet om het goed te vinden, maar om anderen ruimte laten.
Het gaat niet om eigen gelijk, zo heb ik dat niet bedoeld. Maar het lijkt me dat het één van twee waar moet zijn: of het is zonde of dat is het niet.
Als iemand er van overtuigd is dat homoseksualiteit zonde is kun je van hem/haar toch niet verwachten dat hij tegen zijn geweten ingaat door een ander de ruimte te laten?
Hier op het forum mag iedereen zijn mening geven, maar in het echte leven hoeft niet iedereen op een homo af te stappen om hem/haar even te vertellen hoe hij/zij het ziet. Er staat in Bijbel hoe we daar mee om moeten gaan.
Je zegt: ik vraag niet om het goed te vinden maar om de ander de ruimte te laten.
Hoe stel je je dat voor? Dat kan als je er (nog) niet over uit bent, of bij zaken die niet zwart wit liggen, dan is het 'een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekert'.
Maar als je op grond van de Bijbel overtuigd bent dat iets zonde is zou ik niet weten hoe je dan de kool en de geit kunt sparen. (ik laat nu maar even in het midden of zoiemand gelijk heeft)
Je kunt niet van iemand die overtuigd is dat homoseksualiteit zonde is verwachten dat hij vind dat God het bij een ander dan wel goed vind.
JeeWee schreef:Ik zat gisteren in Genesis 29 en 30 weer eens het verhaal te lezen over hoe Jakob aan zijn 13 kinderen is gekomen. Bizar. Maar liefst 4 vrouwen kwamen er aan te pas. Was dat Gods bedoeling? Ik geloof het niet. Anders had God aan Adam ook wel veel meer vrouwen gegeven. En tóch zegende God dit.
Lees even mee:
17 En God verhoorde Lea; zij werd zwanger en baarde Jakob een vijfde zoon.
22 God dacht ook aan Rachel en God verhoorde haar. Hij opende haar baarmoeder
Ik geloof niet dat het feit dat er kinderen kwamen opgevat moet worden als een stempel van goedkeuring over het hebben van meerdere vrouwen.
Als een goddeloze boer zijn land bezaaid dan zegent God het ook vaak met een rijke oogst, dat zien we dan toch ook niet als een teken dat God zijn goddeloze gedrag zegent!