Als ik dat zo lees ben ik echt verbaasd! Geven jullie echt eten volgens schema's?! Dat doe ik echt nooit! Natuurlijk hebben we gewoon 3 hoofdmaaltijden op een dag, maar tussendoor kijken we waar we trek in hebben. In elk geval 1x per dag fruit en verder komt het zo het komt. En die hoofdmaaltijden eten we lang niet elke dag op hetzelfde tijdstip. Ik zou echt helemaal gek worden! Vind het echt knap dat jullie dat kunnen volhouden! Ben ook heel blij dat ik Levi 2 jaar borstvoeding heb kunnen geven op verzoek, ik hoefde me nooit druk te maken over schema's of te veel voeding. Ik vond het ideaal! Zou me geloof ik geen raad weten als mijn kind flesvoeding kreeg

Ben het wel eens met Schipje, dat je er als moeder in de eerste plaats voor je kinderen moet zijn. Maar helemaal stoppen met werken zou ook niks voor mij zijn! Buiten dat dat financieel ook echt niet mogelijk zou zijn. En wij hebben echt geen tophypotheek en rijden een ieniemienie kleine auto. Ik werk voor een gastouderbureau, als opvangconsulente, en heb mijn eigen regio. Nu hij nog geen 4 is gaat hij 1 dag naar een gastouder en 2 ochtenden naar de psz, op die dagen/tijden probeer ik al mijn afspraken te plannen. Lukt dat niet voor mensen, doe ik het 's avonds als mijn man thuis is. Telefoontjes en mailtjes beantwoorden doe ik gewoon thuis. Als hij straks naar school gaat, ga ik volledig onder schooltijden werken en heb ik dus ook nooit meer opvang nodig. Dat vind ik persoonlijk heel prettig! Maar het belangrijkste is denk ik dat je doet waar jij je goed bij voelt. Voor de een is dat volledig thuisblijven, voor de ander fulltime werken en weer voor een ander partime werken. En je moet denk ik ook kijken naar wat jij, je partner en je kind(eren) aankunnen. Sommige kinderen kunnen echt niet aarden op een kdv of bij de gastouder... Maar dat komt erg weinig voor volgens mij! En het feit dat God wil dat moeders niet werken, daar ben ik het niet mee eens. In Bijbelse tijden werkten de vrouwen net zo hard als de mannen, met dit verschil dat de kinderen bijna overal mee naartoe gingen/konden. Dat is in de huidige maatschappij (helaas) niet meer mogelijk. In de Bijbel wordt overigens veel vaker de vader aangesproken als het gaat over opvoeding van de kinderen en de moeder als het gaat over de verzorging van de kinderen. Ik denk dat dat evenwicht in veel (refo) gezinnen behoorlijk ver te zoeken is, als ik zo om mij heen kijk. Ik bedoel daarmee niet te zeggen dat dat bij iedereen zo is!
Wij zijn afgelopen week heerlijk een midweekje naar Centerparcs geweest. Was erg leuk! Levi is daar alleen een gat in zijn hoofd gevallen
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Wat betreft het slapen: hier ook nog steeds regelmatig 's nachts het bed uit (hij is bijna 3). Het went inderdaad vanzelf. Toen ik nog borstvoeding gaf vond ik het veel minder erg als nu. Ik legde hem aan en we vielen samen weer in slaap. Als ik dan later weer wakker werd, legde ik hem weer terug en soms lag hij tot de volgende ochtend bij ons. Bij een eventuele volgende ga ik echt voor een cosleeper, scheelt zoveel energie! Nu moet ik er echt heen, water geven, instoppen, even knuffelen, soms even bij ons in bed nemen en even later weer terug leggen, dat kost wat meer moeite. Maar het hoort bij kinderen hebben/krijgen vind ik! Er zijn denk ik maar weinig kinderen die non-stop doorslapen zonder wakker te worden.