Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pluk01

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Pluk01 » 24 jan 2012 11:25

Tjonge, ik had weer heel wat bij te lezen na een weekje vakantie :wink: !

Als ik dat zo lees ben ik echt verbaasd! Geven jullie echt eten volgens schema's?! Dat doe ik echt nooit! Natuurlijk hebben we gewoon 3 hoofdmaaltijden op een dag, maar tussendoor kijken we waar we trek in hebben. In elk geval 1x per dag fruit en verder komt het zo het komt. En die hoofdmaaltijden eten we lang niet elke dag op hetzelfde tijdstip. Ik zou echt helemaal gek worden! Vind het echt knap dat jullie dat kunnen volhouden! Ben ook heel blij dat ik Levi 2 jaar borstvoeding heb kunnen geven op verzoek, ik hoefde me nooit druk te maken over schema's of te veel voeding. Ik vond het ideaal! Zou me geloof ik geen raad weten als mijn kind flesvoeding kreeg :lol: ...

Ben het wel eens met Schipje, dat je er als moeder in de eerste plaats voor je kinderen moet zijn. Maar helemaal stoppen met werken zou ook niks voor mij zijn! Buiten dat dat financieel ook echt niet mogelijk zou zijn. En wij hebben echt geen tophypotheek en rijden een ieniemienie kleine auto. Ik werk voor een gastouderbureau, als opvangconsulente, en heb mijn eigen regio. Nu hij nog geen 4 is gaat hij 1 dag naar een gastouder en 2 ochtenden naar de psz, op die dagen/tijden probeer ik al mijn afspraken te plannen. Lukt dat niet voor mensen, doe ik het 's avonds als mijn man thuis is. Telefoontjes en mailtjes beantwoorden doe ik gewoon thuis. Als hij straks naar school gaat, ga ik volledig onder schooltijden werken en heb ik dus ook nooit meer opvang nodig. Dat vind ik persoonlijk heel prettig! Maar het belangrijkste is denk ik dat je doet waar jij je goed bij voelt. Voor de een is dat volledig thuisblijven, voor de ander fulltime werken en weer voor een ander partime werken. En je moet denk ik ook kijken naar wat jij, je partner en je kind(eren) aankunnen. Sommige kinderen kunnen echt niet aarden op een kdv of bij de gastouder... Maar dat komt erg weinig voor volgens mij! En het feit dat God wil dat moeders niet werken, daar ben ik het niet mee eens. In Bijbelse tijden werkten de vrouwen net zo hard als de mannen, met dit verschil dat de kinderen bijna overal mee naartoe gingen/konden. Dat is in de huidige maatschappij (helaas) niet meer mogelijk. In de Bijbel wordt overigens veel vaker de vader aangesproken als het gaat over opvoeding van de kinderen en de moeder als het gaat over de verzorging van de kinderen. Ik denk dat dat evenwicht in veel (refo) gezinnen behoorlijk ver te zoeken is, als ik zo om mij heen kijk. Ik bedoel daarmee niet te zeggen dat dat bij iedereen zo is!

Wij zijn afgelopen week heerlijk een midweekje naar Centerparcs geweest. Was erg leuk! Levi is daar alleen een gat in zijn hoofd gevallen ](*,) ... Hij viel zo van het bed af of een verwarming met nogal scherpe uitsteeksels. Het is nu gelijmd en we hopen dat het mooi geneest (het is precies midden op zijn voorhoofd)!

Wat betreft het slapen: hier ook nog steeds regelmatig 's nachts het bed uit (hij is bijna 3). Het went inderdaad vanzelf. Toen ik nog borstvoeding gaf vond ik het veel minder erg als nu. Ik legde hem aan en we vielen samen weer in slaap. Als ik dan later weer wakker werd, legde ik hem weer terug en soms lag hij tot de volgende ochtend bij ons. Bij een eventuele volgende ga ik echt voor een cosleeper, scheelt zoveel energie! Nu moet ik er echt heen, water geven, instoppen, even knuffelen, soms even bij ons in bed nemen en even later weer terug leggen, dat kost wat meer moeite. Maar het hoort bij kinderen hebben/krijgen vind ik! Er zijn denk ik maar weinig kinderen die non-stop doorslapen zonder wakker te worden.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 24 jan 2012 11:28

@ ajl; ik hoop echt dat zoiets gaat wennen ;-) Door mijn darmziekte heb ik altijd al weinig energie dus we hopen maar dat M gauw gaat doorslapen. Over 15 jaar slaapt hij vast wel door :mrgreen:
Met het huilen gaat het echt stukke beter. Zijn nu twee keer bij osteopaat geweest. Niet meer bij waar jij bent geweest want die zat al helemaal vol op de dagen dat wij konden. Zijn toen naar osteopaat geweest die het CB aanraadde. Waren we ook erg tevreden over. Hij is verder gewoon pittig en fel van karakter dus daarom huilt hij denk ook wel meer. Het is in ieder geval weer goed behapbaar ;-)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 jan 2012 11:28

Veel nachtbrakers hier!

Tot Nina ongeveer 6 maanden oud was moesten wij er gerust elke nacht wel een stuk of 4 keer uit soms meer en soms minder... Toch hebben wij er geen hinder aan ondervonden (vanaf 20 weken zwangerschap sliep ik erg slecht en was ik vaak om 04.00 al beneden als ik moest werken en het gekke was dat ik nooit moe was) Of ik lag lekker te lezen in bed met een zaklampje zodat mijn man niet wakker werd.
Nu slaapt Nina veel beter moeten we er af en toe nog eens uit maar ik ben veel gaarder want Nina slaapt tot ongeveer 09.00 :oops: (drinkt vaak om 06.30) en dan blijf ik ook maar liggen zou veel liever hebben dat ze om 07.30 wakker wordt en de dag begint (elke dag zeg ik weer tegen mijn man ik ga er gelijk met jou uit maar komt nooit wat van :lol: )

Nina heeft gisteren morgen 170cc melk op en 's avonds ongeveer 300cc en dat was het wel heeft ze rond de 200cc diksap op. Ik zat er eerst aan te denken om het CB te bellen en advies te vragen maar in het boekje zie ik geen telefoonnummer en op internet kan ik het ook niet vinden. Het zal wel goed zijn hoor ze is vrolijk en maakt grote sprongen in dingen doen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 jan 2012 11:38

@ liefie Dan zit ze nog bijna op 700cc op een dag. Het houdt niet echt over, maar je kan het drinken er ook niet ingieten. Ik maakte mij er ook zo'n zorgen over, maar merk dat C nog geen grote drinker is. Ik geef haar dan gewoon wat fruit extra.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 jan 2012 11:47

Hier hebben we het tijdenlang echt luxe gehad met het slapen van de kids: ze werden beiden vrijwel nooit wakker. Maar sinds een paar weken wordt Sylke soms wel 4-5 keer per nacht wakker en blijft dan net zo lang huilen/roepen tot er iemand komt. Als we er naar toe gaan en haar weer neerleggen en zeggen dat ze moet gaan slapen doet ze dat meestal ook wel, maar ik blijf toch liever lekker in m'n bedje liggen ;)

Sylke heeft net trouwens haar eerste plasje op het potje gedaan! Ze vond het potje al heel lang interessant, maar wilde er absoluut niet zonder luier op zitten. Nu maar hopen dat dit echt het begin is van zindelijk worden :D

@pluk: hier ook geen voedingsschema's hoor. Ik zat ook al vol verbazing naar al die schemaatjes te kijken ;)

Over drinken: Yoghurt, fruithap ed kan je ook gewoon als vocht meetellen. De minimale intake aan vocht ligt volgens mij op 450 - 500 cc.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 jan 2012 12:11

Opzich krijgt ze denk ik wel genoeg binnen maar ik heb meer het idee dat ze te weinig flesvoeding binnen krijgt of zou dat niet uitmaken?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 jan 2012 12:27

O, wat heb ik het dan makkelijk. Ik kan de keren dat Michael 's nachts wakker is geweest vanaf dat hij met 5 maanden bij ons kwam echt op 2 handen tellen 8-[ ! Maar goed, hij is overdag zo druk dat hij 's avonds gewoon afgepeigerd is ;)
Wat betreft eten, ik houd wel van een schemaatje ;) maar dat komt omdat ik zelf ook op gezette tijden wat eten nodig heb, dus hij doet gewoon met mij mee :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 jan 2012 12:40

liefie schreef:Opzich krijgt ze denk ik wel genoeg binnen maar ik heb meer het idee dat ze te weinig flesvoeding binnen krijgt of zou dat niet uitmaken?

Ik denk het niet hoor. De komende maanden bouw je toch langzaam de fv af en zal je ook langzaam aan wat yoghurt gaan geven. Rond een jaar kan je dan overgaan op gewone melkproducten uit een bekertje ofzo.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 jan 2012 12:53

Pfoei...ik mag ook echt niet klagen 8) Vianne slaapt sinds we begonnen zijn met medicatie gewoon élke nacht al door, nu dus al 1,5 week! Vannacht was ik alleen (manlief was weg voor zijn werk) en was best bang dat ze nu onrustig zou zijn, maar neehoor! Half 1 sliep ze en vanmorgen om kwart over 7 werd ze weer wakker! Ik hoorde ze wel rond een uur of half 4, maar ze ging niet echt huilen, was meer beetje aant kreunen, dus ik heb ook geen voeding gegeven. Na 10 min sliep ze dus weer! Ook rond half 6 was ze even wakker, maar sliep dus weer lekker verder tot kwart over 7. En nu slaapt ze ook alweer vanaf 11 uur! In dr eigen ledikantje, wel ingebakerd, maar dus heerlijk gaan slapen! Ze wordt al bijna te groot voor de wieg, dus even kijken hoe we dat op gaan lossen, want savonds is het nog wel erg makkelijk dat ze naast me ligt ivm speentje die ik er tig keer in moet doen voordat ze weg is :wink:
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 jan 2012 13:04

LauraC schreef:O, wat heb ik het dan makkelijk. Ik kan de keren dat Michael 's nachts wakker is geweest vanaf dat hij met 5 maanden bij ons kwam echt op 2 handen tellen 8-[ ! Maar goed, hij is overdag zo druk dat hij 's avonds gewoon afgepeigerd is ;)

hier is het net andersom op 1 hand te tellen hoeveel nachten we de afgelopen 6,5 jaar hebben doorgeslapen :wink:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 24 jan 2012 13:21

Als ze bij ons eenmaal 's nachts niet meer om één of meerdere voedingen komen -dat is ergens tussen de 12 en 20 maanden- dan slapen ze ook echt door ook! Dat betekent dat wij er nu bijna nooit meer voor de kinderen uit hoeven, alleen als ze ziek zijn en dat is gelukkig zelden!

LauraC schreef:O, wat heb ik het dan makkelijk. Ik kan de keren dat Michael 's nachts wakker is geweest vanaf dat hij met 5 maanden bij ons kwam echt op 2 handen tellen 8-[ ! Maar goed, hij is overdag zo druk dat hij 's avonds gewoon afgepeigerd is ;)
Gelukkig maar voor jou/jullie dat jullie een ongestoorde nachtrust kunnen hebben! Die energie die je dan opdoet, heb je de volgende dag weer hard nodig :wink:! Ik weet niet of veel mensen jullie ongestoorde nachten zou willen ruilen voor de enerverende dagen die jij vaak hebt met jullie schattige boef!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 jan 2012 13:29

Sophie77 schreef:Gelukkig maar voor jou/jullie dat jullie een ongestoorde nachtrust kunnen hebben! Die energie die je dan opdoet, heb je de volgende dag weer hard nodig :wink:! Ik weet niet of veel mensen jullie ongestoorde nachten zou willen ruilen voor de enerverende dagen die jij vaak hebt met jullie schattige boef!

:mrgreen: Ik denk inderdaad dat de nachten een hoop goed maken ;-)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 jan 2012 17:25

even een vraagje... Hoe gaan jullie met een kindje om van 8 maanden die heel de kamer door kruipt,
Alles wegzetten of corrigeren?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 jan 2012 17:29

Gevaarlijk spul wegzetten, anders corrigeren. Ze moet uiteindelijk ook leren dat ze bij anderen niet overal aan mag zitten en je kunt daar ook niet alles weg gaan zetten. Al had ik wel de regel van: als het kwaad kan of ik ben er erg aan gehecht, zet ik het weg. Voor de rest ben ik heel relaxed met waar M aan mag/mocht komen.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 24 jan 2012 18:10

Waar ze echt niet aan mag komen (veiligheid/waardevol etc) wegzetten. Ik vind ze nu nog wat jong om ze echt te corrigeren, vraag me af of ze het al snappen (nou ja, ze snappen heel veel). Verder vind ik het belangrijk om zo weinig mogelijk in het negatieve te gaan zitten, dus je moet niet hebben dat ze aan het merendeel niet mag komen, want dan blijf je corrigeren en dat is gewoon niet leuk.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Terug naar “Archief”