Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 jan 2012 22:14

ajl schreef:Leuke foto's TJ! Ze worden al echt groot. Hoe oud zijn Milan en Matheo?

6,5 en 4,5 :wink:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 jan 2012 22:51

Merisja schreef:Ik denk dat je ajl intussesn wel zo goed moet kennen dat zij dat afstompen niet zo bedoelt zoals jij het omschrijft, Schipje!

Maar ik blijf oprecht erg benieuwd hoe het dan vaak wél bedoelt word! Ik vind dat er soms wat denigrerend over thuisblijfmoeders gesproken word.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jan 2012 10:16

Ik probeer het idd vaak ook wel, even naar buiten. Of even tussen de buien door, of idd in de regen, Jurian sowieso laarzen aan, oude broek, en heerlijk in de plassen stampen. Dan kan hij er daarna binnen ook weer even tegen.

Frederiek is vannacht al voor de 3e nacht op rij weer een fles geweest. En daarvoor ook regelmatig. Ik dacht dat het misschien gewenning was, maar vannacht bleef ze echt huilen, speen was echt niet genoeg. Na de fles viel ze meteen in slaap, en vanmorgen om half 10 pas wakker. Het blijft een beetje rommelig zo. ze krijt om 17.00 uur de fles, dan wil ze vaak om 19.00 of 20.00 uur alweer een fles, dan krijgt ze dus een papfles, en vannacht dus om 1 uur alweer een fles. Ik accepteer het nu maar gewoon, en hoop dat het over gaat, of zou ze meer voeding overdag moeten krijgen? Al krijgt ze al zoveel, dus ik weet eigenlijk niet waar ik dat dan nog moet stoppen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jan 2012 10:22

Oooh en ik ben gister bij het baby'tje van mijn vriendin geweest, zaterdag geboren. Toen ik het bevallingsverhaal hoorde, was ik blij dat ik de eerste niet meer hoefde te krijgen, want dan zou ik pertinent weigeren =; Al dachten mensen dat na mijn verhaal van Jurian ook, terwijl ik dat allemaal zo mee vond vallen :D
Wel supergaaf, zo'n minibaby. helemaal gaaf, prachtig om te zien (bij een ander ;) ) Maar mijn vriendin was echt helemaal op, heel sneu. Maargoed, ook daarop zei mijn man dat ik er net zo slecht uitzag ;), dus hopelijk knapt ook zij snel op

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 23 jan 2012 11:01

Ik vind het ook heerlijk om te werken, al moet ik wel toegeven dat ik het thuiskomen nog wel hectisch vind. Junior wil gelijk drinken, omdat hij mij ruikt. Het eten moet warm. Junior gaat na het voeden al gauw naar bed. Alle werkspullen opruimen, afwas doen, flesjes e.d. schoonmaken... voordat je dan zit is het een keer 21u. En dan de volgende dag weer.
Ik vind het ook wel jammer dat ik junior niet zoveel zie. 's Ochtends breng je hem weg en 's avonds ligt hij al snel in z'n bedje. Ben blij dat ik op mijn thuisdagen even rustig kan doen. Balansdagen! Maar na twee dagen thuis begin ik ook weer uit te zien naar m'n werk. Het voelt dus nog een beetje dubbel, maar ik ben ook nog maar net begonnen. Moet dus misschien ook nog wennen aan het 'loslaten' :wink: Is dit dubbel gevoel herkenbaar?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 jan 2012 11:06

@ missf Misschien moet je overdag met Frederiek wat meer regelmaat inbouwen. Als zij pas om 10 uur aan haar dag begint, kan ze wellicht te weinig eten overdag om haar dag door te komen. Frederiek is 7 mnd toch? Ik gaf met 7 mnd volgens mij het volgende schema
7 uur ontbijt met pap ( zoonlief kreeg 200cc pap, maar dochterlief kreeg dat niet weg en gaf ik 100 cc pap en 100cc melk)
9 uur fruit
11.30 fles ( en volgens mij begon ik rond die periode ook met brood)
15 uur drinken met een nijntje koekje
17 uur warm eten
19 uur gewone fles
22 uur papfles
Ik schoof ook nog wel eens het fruit naar de middag, omdat ze soms erg vol zitten van de pap 's morgens.
Die laatste fles bleef ik geloof ik wel tot een maand of 10 geven.

@ koeitje Loslaten is inderdaad moeilijk. Ik kan er nu al buikpijn van krijgen bij de gedachte alleen al dat ik hem naar de opvang moet brengen, maar ik weet ook dat hij het daar ontzettend naar zijn zin zal hebben.
Enne.....je moet inderdaad nog een ritme zien te krijgen. Je hebt nu nog geluk dat je ook niet nog hoeft te koken voor hem en het na een voeding gewoon klaar is :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jan 2012 11:14

Regelmaat heeft ze eigenlijk wel. tenminste, er zijn 2 soorten regelmaat. Alleen begint de dag gewoon later, als ik vrij ben, maar de regelmaat is al die vrije dagen hetzelfde. Maar misschien wel te kort om genoeg te eten. Omdat ze ook nog 2 keer slaapt, redden we het sowieso niet om én fruit én brood én groenten te geven. Ik zal sowieso een soepstengels ofzo kopen, om tussendoor te geven, en tussendoor water of thee geven.
En misschien toch maar om half 9 wakker maken, dan hebben we meer uren om al dat eten in te proppen :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 jan 2012 11:17

Dat is ook wel heel lastig. Ik had rond deze periode ook altijd het gevoel dat ik de hele dag eten aan het geven was tussen de slaapjes door. Mijn kids sliepen ook nog tussen al dit eten door. Meestal van 9 uur ( na de fruithap ) tot 11. uur en Vervolgens weer van 13 uur tot 15.00 uur. Daarna net nog tijd om te eten en dan gingen ze weer slapen. En je moet je ook realiseren dat ze nog minmaal een half jaar 2 slaapjes zal hebben en dat je toch de komende periode brood, groente en fruit op een dag zult moeten geven. De flesvoeding die ze nu krijgt is nu eenmaal niet meer voldoende om alle voedingsstoffen binnen te krijgen.
En dat is erg lastig, helemaal als je er nog 1 hebt lopen. Met een eerste kan je toch makkelijker schuiven met tijden.
Laatst gewijzigd door ajl op 23 jan 2012 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 jan 2012 12:07

Lastig al dat eten en drinken... Hier een meisje die heel slecht melk drinkt ik ben vandaag aan het proberen om 2 flessen melk te geven en voor de rest 2 boterhammen,fruit,groente,yoghurt,diksap.
Ik ben echt heel erg benieuwd hoe ze het gaat doen want het is zo frustrerend als ze haar flessen niet leeg drinkt :oops:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 jan 2012 12:14

liefie schreef:Lastig al dat eten en drinken... Hier een meisje die heel slecht melk drinkt ik ben vandaag aan het proberen om 2 flessen melk te geven en voor de rest 2 boterhammen,fruit,groente,yoghurt,diksap.
Ik ben echt heel erg benieuwd hoe ze het gaat doen want het is zo frustrerend als ze haar flessen niet leeg drinkt :oops:

@ liefie Dat had C ook vanaf het moment dat ze meer mocht eten. Ik mocht blij zijn dat ze 500cc dronk met het aanbieden van 4 of 5 volle flessen op een dag. Ze vond het andere eten allemaal prima, maar die flessen bliefde ze echt niet meer. De enige fles die ze nog wel half slapen leegdronk was de laatste fles rond 22 uur. Doordat ze die leegdronk kwam ons daggemiddelde uit op
500-600 cc....echt drama.
Volgens de ka ( waar wij toen ook liepen met haar blaasontstekingen) hield het niet over, maar als ze verder plasluiers bleef houden en wel haar fruit en groente en brood bleef eten, was het nu eenmaal zo.
Met 11 mnd ben ik ook overgegaan op gewone melkproducten en dat ging toen beter.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 23 jan 2012 12:27

Hier juist andersom. Van vast eten moet ze weinig weten... Maar de borst wil ze nog al te graag.
Liever bouw ik die voedingen wat af, maar 't lukt me niet.

Als ze honger heeft (en ook als ze geen honger heeft..), krijg ik er echt geen groente/fruit/brood in,
en zit ze te piepen tot ze bij mij kan drinken. En daarna heeft ze er ook geen trek in.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 jan 2012 13:50

@liefie: en als je nu eens pap met een lepeltje geeft? Dan krijgt ze de melk wel binnen, maar hoeft ze geen fles te drinken.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 jan 2012 14:10

@AJL 's morgens vroeg als ze half slaapt gaat de fles zo goed als leeg (180/6) en 's avonds als ze naar bed gaat ook (180/6) Ik hoef de flessen ook niet groter te maken want dan neemt ze het niet. Ze heeft wel goede plasluiers maar in eten zit natuurlijk ook wel vocht en yoghurt lust ze wel.

@Haai Nina wil geen pap niet uit de fles en niet van een lepel :oops:

@AG Kijk zo kan het ook wel melk en weinig vast eten zo is er altijd wel iets :lol:

Tot nu toe gaat het goed vanmorgen 170cc melk op om 06.00 rond 09.00 was ze toen wakker en heeft ze een halve boterham gegeten en 90 cc water met een beetje diksap. Om 12.00 1,5 boterham en 90 cc water met wat diksap. Straks krijgt ze rond de 150/200 gram fruit en als ze wil nog wat drinken. Met het avondeten 200 gram groente en wat yoghurt en dan als ze gaat slapen nog een fles melk.
Ben dan ook erg benieuwd wat ze vannacht doet....

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 23 jan 2012 15:50

MissF; ik zou in ieder geval ritme hebben in het geven van fruithap, brood/ pap, warme prak. Dit zeker niet overslaan omdat jullie het al gedaan hebben!
Ik kan mij voorstellen dat je haar 's morgens om 7uur niet wakker maakt maar als je toch wakker bent (van de oudste) zou ik haar toch ook op een vast tijdstip haar eerste 'maaltje' geven. Bijv. om half9 ja.
Ik heb hier vorige week 3dagen mijn oppaskindje gehad ivm ziekenhuisopname moeder. Zij is een maand ouder dan Frederiek. Haar ritme is:
- 7uur wakker, half8 broodje en flesje melk.
- 10u fruithap met liga erdoor en dan naar bed.
- Slaapt tot ong. 12 uur, dan broodje een flesje na.
- 14.30-16.30 slapen. Daarna wat water, thee, diksap met koekje, soepstengel, lange vinger
- 18u warme prak met iets yoghurt na.
- 20u de laatste fles en naar bed.
Ik vond het een heerlijk ritme! 2 mooie slaapjes, een lange nacht (dat ken ik niet helaas...) en een heel makkelijk zoet kind.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 jan 2012 17:46

@ppm: was Julia niet van 't weekend jarig?

Terug naar “Archief”