Wat is, Bijbels?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Pasker
Luitenant
Luitenant

Wat is, Bijbels?

Berichtdoor Pasker » 19 jan 2012 15:04

Wat verstaan we onder de uitdrukking "Bijbels"?

Is dat gewoon; nou dat woord staat in de Bijbel dus is het Bijbels?

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Wat is, Bijbels?

Berichtdoor schaapje » 19 jan 2012 15:13

quote="Pasker"Wat verstaan we onder de uitdrukking "Bijbels"?

Ha, als pasker zegt God kiest de mensen uit die op Zijn Zoon lijken :shock:
Dan is dat onbijbels!

Als pasker zegt de Heilige Geest is dan pas heilig als wij op zijn Zoon lijken :shock:
Dan is dat onbijbels.

Ik wil de link van deze uitspraken nog wel plaatsen hoor! Dan kunnen er nog meerdere onbijbelse uitspraken van deze topicstarter gelezen worden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 19 jan 2012 15:18

Lees de vraag nog een keer dan begrijp je het misschien. Of kom je weer gewoon je ongenoegen uiten met je groene satans icoontje?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 19 jan 2012 15:19

viewtopic.php?f=2&t=24526&start=420

Hier is ie dan voor allen die willen weten hoe Bijbels pasker wel niet is.
Op pag 29 en de pagina's daarna is het zwart op wit te lezen.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 19 jan 2012 15:21

''bijbels'' is Gods Woord.
Alles wat toegevoegd is, of verduidelijkt, leert, of meent uit te moeten leggen, kan ook maar een ietsje andere betekenis krijgen, door de plaats van een komma kan al een levensgroot verschil opleveren.
Daarom: sola scriptura, maar dan echt.
En bij onduidelijkheden de grondtekst erbij pakken.
(http://www.scripture4all.org)
Kanttekeningen van 4 langharige mannenbroeders uit de 16de eeuw met een vervangingstheologie van hier tot Israel, bedoelden het goed, maar zaten er vaak schandalig ver naast.
Te onbetrouwbaar.
Gelukkig heeft de HSV ze dan ook weggedaan.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 19 jan 2012 15:23

quote="Pasker"Lees de vraag nog een keer dan begrijp je het misschien
.
Ik zou zeggen pasker lees jij nog eens en vooral de woorden die Jezus zegt, dan ga je misschien geloven wat Bijbels is.

Of kom je weer gewoon je ongenoegen uiten met je groene satans icoontje?

Eerder een verdrietig icoontje, maar het kan zijn dat jij nu groen ziet, van woede misschien

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 19 jan 2012 16:56

Mensen noemen dingen Bijbels waarvan ze denken dat het op de Bijbel is gebaseerd.

In werkelijkheid is dat meestal niet het geval.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 19 jan 2012 16:56

boer schreef:''bijbels'' is Gods Woord.

Waarom, waarom is dat Bijbels?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jan 2012 17:02

boer schreef:''bijbels'' is Gods Woord.
Alles wat toegevoegd is, of verduidelijkt, leert, of meent uit te moeten leggen, kan ook maar een ietsje andere betekenis krijgen, door de plaats van een komma kan al een levensgroot verschil opleveren.
Daarom: sola scriptura, maar dan echt.
En bij onduidelijkheden de grondtekst erbij pakken.

Interessant, vooral aangezien de grondtekst hoogstwaarschijnlijk nauwelijks leestekens bevat. Hoe bepaal je dan waar de komma hoort?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 jan 2012 19:03

Pasker schreef:Wat verstaan we onder de uitdrukking "Bijbels"?

Is dat gewoon; nou dat woord staat in de Bijbel dus is het Bijbels?

Wat eronder verstaan wordt verschilt. Waarvoor het gebruikt wordt is veelal wel hetzelfde. Met 'Bijbels' wordt de eigen visie aangegeven en met 'onbijbels' (of een variant daarop) wordt de visie van een ander aangegeven.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 19 jan 2012 19:07

[/quote]

Interessant, vooral aangezien de grondtekst hoogstwaarschijnlijk nauwelijks leestekens bevat. Hoe bepaal je dan waar de komma hoort?[/quote]
Wel eens van naamvallen gehoord, mr translator?

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 19 jan 2012 20:48

@Schaapje zegt:
Ha, als pasker zegt God kiest de mensen uit die op Zijn Zoon lijken
Dan is dat onbijbels!

Als pasker zegt de Heilige Geest is dan pas heilig als wij op zijn Zoon lijken
Dan is dat onbijbels.

@Schaapje, als we nog toch het werk van Jezus als mens (in ons vlees, niet in zondeloos vlees) en door de Geest van Zijn Vader heeft laten leiden en daardoor de wil van God heeft volbracht, de Here Jezus heeft geen enkele zonde gedaan door en in de Geest die in Hem was maar met dezelfde aanvechtingen die ook op ons pad komen, nu heeft de Here Jezus zelfs de straf (die ons vleselijk denken en doen) te niet gedaan maar wil wel dat Het Leven van Jezus zichtbaar in ons wordt door de Geest van God.
Als Pasker dan bedoelt dat God de Vader ons alleen kan zien als door Zijn Zoon (die Geest die ook in Jezus openbaar werd) dat is wel vereiste dat die Geest gestalte en zichtbaar wordt en Het Leven van Jezus zichtbaar wordt in ons leven.

Hetzelfde geldt voor de Heilige Geest, je tweede opmerking aan Pasker, ons eigen ik met de verkeerde geest zal moeten verdwijnen als Gods Geest (en die is Heilig) volledig gestalte in ons krijgt, dus in ons karakter ( liefde tot God en de naaste) zullen wij dan op Jezus gelijken, de vraag is, willen wij dat of stellen wij ons dualistisch op.
Jezus heeft door in Zijn leven en sterven de totale Verzoening de straf voor ons betaald aan het kruis maar is opgestaan en is het middel geworden om ons totaal te vernieuwen in een relatie in en met Hem, daarvoor is Hij ook gekomen.
Dat betekent elke dag alle aanvechtingen de tekorten in ons karakter aan Hem voorleggen en bekent maken, want Hij wil een bijzonder werk in de verzoening aan Zijn volk verrichten.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 19 jan 2012 21:22

@Marin

Ik had een heel verhaal getikt, maar ik plaats het niet ik wil er verder niet op ingaan, lees de link maar.

Verder ben ik het met je eens dat het leven van de Zoon zichtbaar zal worden in ons, tenminste als wij Hem gehoorzamen, en willen laten corrigeren, en onze eigen ik zal inderdaad moeten verdwijnen
of minder moeten worden, maar onze geest die verwijnt niet, die werkt samen met de HG omdat Hij het is die onze geest levend heeft gemaakt.

En de Heilige Geest Is Heilig, daar hoeven wij niets aan toe te voegen.
Marin je gaat me toch niet vertellen dat God mensen uitkiest die op zijn Zoon lijken :?:
Je bent het toch met mij eens dat Jezus gekomen is om zondaren te redden die in Hem geloven?
En dat ondanks wij zondaren zijn, de HG in ons kan wonen?

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 20 jan 2012 01:05

Marin je gaat me toch niet vertellen dat God mensen uitkiest die op zijn Zoon lijken.

@ schaapje, God heeft door de Here Jezus redding gebracht voor elk mens die gehoor geeft aan het Leven en Zijn sterven en opstanding van Jezus, God wil niets liever dat er daardoor een verandering in een leven tot stand komt, de Geest die Jezus leidde tot openbaring van de Zoon van God zal ook deel uitmaken van diegene die trouw is op de wil van God te doen.
Vaak wordt in kerken alleen maar de nadruk op het sterven van Jezus gesproken wat natuurlijk belangrijk is om de mens vrij te pleiten van de straf en macht van de zonde en weer met God te verzoenen, maar om bij God te kunnen blijven hebben wij HET LEVEN van Jezus nodig dat is niet een lichamelijke maar Het Geestelijk Leven die Jezus ook bezat, en dat wil Hij ons schenken door gebed en door contact met Hem.
De Here Jezus doet een bijzonder werk in de Hemel om Zijn kinderen en Zijn volk voor te bereiden op Zijn komst, je weet, daar is heel veel over te vertellen.
En dat heeft nu ook met Zijn Verzoeningswerk te maken die niet ophoud met sterven van Jezus maar Zijn kinderen volkomen dagelijks wil verlossen van de zonde en van de macht van de zonde wil breken, terwijl het vlees onzuiver is en blijft en dat toch Zijn Geest volkomen is Zijn kind kan werken en zichtbaar wordt.
Dat is het werk van Jezus die Zoon van God voor ons is geworden tot redding voor alle mensen.
Maar je weet, daar is heel veel over te vertellen.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 20 jan 2012 09:38

@Marin,

Met heel mijn hart kan ik zeggen dat je hierboven de Waarheid verkondigd een Bijbelse waarheid,
Marin ik heb er niets aan toe te voegen.

Dit is de Bijbelse Waarheid.

Terug naar “[Religie] - Open forum”