Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 12 jan 2012 10:22

@Jannoek Ons afvallen is niet te vergelijken! Super dat er bij jou ook al weer 4 kilo af is! Moet je veel meer eten nu met de bv?

@AJl Jij ook de strijd weer begonnen :wink: Lekker dat er al weer bijna een kilo af is.

@Sophie Wel beter dat je het bij kan houden hoeveel er af is. Wil je veel afvallen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 jan 2012 12:25

liefie schreef:@AJl Jij ook de strijd weer begonnen :wink: Lekker dat er al weer bijna een kilo af is.

Ja, ik wil mijn kleding wel weer eens passen. Al is het wel zo dat mij garderobe gehoorlijk is uitgedund. Sinds 2008 ben ik elk jaar zwanger geweest, dus zomerkleding heb ik alleen in positiemode :lol: . Ik moet zeggen dat ik alleen maar lijn na een bevalling, over het algemeen blijf ik wel aardig op gewicht. Ik heb mij nu alleen voorgenomen dat ik nog wat extra kilo's eraf wil hebben en dan voor de zomer een compleet nieuwe garderobe.

Gretchen

Berichtdoor Gretchen » 13 jan 2012 09:13

@ajl: dat is wel een leuk vooruitzicht, een heel nieuwe garderobe!

Ik ben nu 2 kilo afgevallen, dus ga er lekker mee verder.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 jan 2012 14:01

Hoe gaat het bij iedereen?

Ik ben nu ongeveer 5 kg afgevallen in een maandje tijd, waarvan ik eigenlijk pas de laatste 1,5 week echt heel serieus bezig ben. Helemaal niet slecht volgens mij, ik ben er i.e.g. blij mee! 'k Heb niet het idee dat 'k niks meer mag; volgens het EGA-dieet mag je bepaalde groenten net zoveel eten als je wilt (o.a. bloemkool, broccoli, radijs, worteltjes, komkommer, tomaat), dus genoeg om je 'honger' mee te stillen :mrgreen: ...

liefie schreef:@Sophie (...) Wil je veel afvallen?
Uhm ... ja, zo'n 15 a 20 kg, dus nog even te gaan :wink:!

Africa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Africa » 21 jan 2012 22:20

Oké, stress helpt.

Weer een paar kilo eraf. :)
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 jan 2012 15:17

Toch nog een voordeel aan stress :mrgreen: Hier werkt het juist andersom.

Maar... 1 dagje flinke buikgriep: - 3.3 kg. Dat brengt het totaal op -5.5 kg. Leuk begin :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Jensje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jensje » 22 jan 2012 15:29

Aan je keelamandelen geopereerd worden helpt ook flink...

-4.0

Maarja, weet niet of het er straks weer net zo snel aan zit :-k
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jan 2012 10:23

Nou, ben toch blij dat ik al die ellende niet nodig heb om af te vallen ;) Al is het zeker een mooi voordeel dat erbij komt :D
Hier mijn streefgewicht bereikt, 67. 11 kilo afgevallen. helemaal blij :D Nu nog door voor de laatste 2
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jensje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jensje » 23 jan 2012 19:33

Zo! Supergoed zeg! Echt knap!

Ik had liever die ellende ook niet, maar krijg al aantal dagen weinig door m'n keel. Denk ook dat 't er snel weer aanzit als ik niet uitkijk straks. Maar 't is nu wel een mooi begin, en ik ga maar gewoon proberen om 't zo te houden... Een goed begin is 't halve werk toch :-oo
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 jan 2012 08:33

Hier -5 kg.
Ben er nog niet, maar het begin (waar ik al vanaf begin november over doe 8-[ ) is er...

@MissF Respect! Dat moet vast een heerlijk gevoel zijn! Waren het 'alleen' zwangerschapskilo's?

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 24 jan 2012 09:14

Nou, de eerste halve kilo is eraf! Ik val altijd erg langzaam af, dus is het lastig om gemotiveerd te blijven... Maar nu gaan we ervoor, in ieder geval.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jan 2012 09:45

Goedzo Jannoek en Cornelia!

Hier waren het idd zwangerschapskilo's, op de laatste na. Die is extra :) Op mijn oude weegschaal woog ik net voor mijn trouwen, en beide keren voor ik zwanger werd 67. Dat was op mijn nieuwe weegschaal 68. Dus ik zat elke keer weer netjes op gewicht, en dat wil ik perse zo houden. Het is deze keer gelukkig wel sneller dan na Jurians geboorte, maar toen moesten er meer af.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 jan 2012 10:41

Ik moet morgen weer op de weegschaal. Vorige week ben ik niet geweest, wij hadden nl dopen van J en verjaardag van C en enorme bergen met taart over, ook zo zonde om weg te gooien. Ik heb mij er dus behoorlijk tegoed aan gedaan, maar durfde vervolgens niet op een weegschaal.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 24 jan 2012 11:33

@ jensje; vorig jaar was ik met operatie keelamandelen ook drie kilo afgevallen maar helaas zat het er daarna weer snel aan! Hopelijk blijft het bij je weg!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 jan 2012 13:24

tot nu toe valt mijn mond hier elke keer dat ik op de weegschaal ga weer open van verbazing..
na onze oudste dochter kwam ik alleen maar aan van de bv en bleef ik uiteindelijk op 75 kg hangen.. nu na R. ben ik alleen nog maar afgevallen.. zit inmiddels op 66. dat was lang geleden! en snap er niks van want ik moet echt eten tegen de bv en dat gaat allemaal niet even gezond :oops:
vind het wel heerlijk zo, maar hoop maar dat het er straks niet allemaal 3dubbel weer bijop komt!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”