Moderator: Moderafo's
Iznogoodh schreef:Op 11 januari 1638 werd in Kopenhagen Niels Stensen geboren, die een van de grondleggers is van de moderne geologie. Hij was de eerste die een aantal principes formuleerde van de stratigrafie, het onderdeel van de geologie dat zich bezig houdt met de bestudering van de aardlagen en hun vorming. Zoals vele geleerden latiniseerde hij zijn naam, in zijn geval tot Nicolas Steno.
Iznogoodh schreef:Op 11 januari 1638 werd in Kopenhagen Niels Stensen geboren, die een van de grondleggers is van de moderne geologie. Hij was de eerste die een aantal principes formuleerde van de stratigrafie, het onderdeel van de geologie dat zich bezig houdt met de bestudering van de aardlagen en hun vorming. Zoals vele geleerden latiniseerde hij zijn naam, in zijn geval tot Nicolas Steno.
Nou, gewoon.meribel schreef:dus?
Op een forum is het de bedoeling dat je een topic opent om over door te praten. Dus wat wil je met dit topic?Iznogoodh schreef:Nou, gewoon.
Ah zo? Wel, we zouden het over geologie kunnen hebben.elbert schreef:Op een forum is het de bedoeling dat je een topic opent om over door te praten. Dus wat wil je met dit topic?
11 januari is erg actueel, net als geologie.jip_86 schreef:Is dat actueel dan?
Iznogoodh schreef:11 januari is erg actueel, net als geologie.
Zouden we het kunnen hebben over stratigrafie en de eerste aanzet tot de echte geologie, in gang gezet door een vrome monnik die toen nog niet wist dat hij door zijn onderzoek Genesis uiteindelijk onderuit ging halen? DIt lijkt me ook typisch actueel voor een forum als dit.
jip_86 schreef:Is dat actueel dan?
Wat houdt je tegen?jip_86 schreef:U zult toch wat serieuzer moeten gaan discussiëren, voorlopig is er nog weinig nuttigs gezegd. Als dit zo door gaat kan ik het net zo goed op slot doen hier.
meribel schreef:wellicht wordt je nog een poging geboden om van dit topic iets interessants te maken..een stelling of iets anders wat je wil bespreken?
Ik kwam de naam van Steno onlangs tegen bij een artikel dat de titel droeg "History of the collapse of flood geology and a young earth".Mortlach schreef:Het is misschien wel grappig op te merken hoe vaak monniken/priesters en dergelijke aan de basis stonden van moderne theoriën die nu door sommige gelovigen zo worden verfoeid.
George LeMaitre, een Belgische Priester, is de intellectuele vader van de Big Bang theorie
Gregor (geloof ik) Mendel deed als monnik baanbrekend werk in de erfelijkheidsleer en kan de vader van de genetica worden genoemd.
En blijkbaar was meneer Steno ook monnik.
Ik vind het allemaal erg ironisch als je er zo op terugkijkt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten